Innlogging krever ekstra verifisering

Hvis vi registrerer en uvanlig innlogging på Telenor ID vil vi be deg om å oppgi ekstra informasjon. Dette kan være en kode eller et passord. Bekreftelseskode får du tilsendt på SMS eller e-post, og passordet har du selv valgt i forbindelse med registrering av Telenor ID.

Når du for eksempel logger inn på en ny enhet vil vi varsle deg på e-post om påloggingen. Du kan se eksempler på varslingene her.

  • Bekreftelsekode på SMS eller e-post

    Bekreftelseskode på SMS:

    bekreftelseskode på SMS

    Bekreftelseskode på e-post:
    Finner du den ikke igjen kan det være lurt å sjekke søppelpost.

    bekreftelseskode på e-post

  • Verifisering med BankID

    Oppgradering av sikkerheten til din Telenor ID-konto:
    Fra april 2024 vil alle eksisterende brukere måtte verifisere sin Telenor ID med BankID ved innlogging i Mitt Telenor App. Dette vil gradvis rulles ut til å gjelde alle våre tjenester og apper med Telenor ID-innlogging.

    BankID-verifiseringen vil dukke opp etter du har skrevet inn passord eller engangspassord, og det vil kun måtte gjøres denne ene gangen. Ved neste innlogging vil du logge inn på vanlig måte.

    Trenger du hjelp til å gjennomføre BankID-innlogging eller lignende, må du kontakte banken din.

    Har du ikke BankID?
    BankID må brukes for å få tilgang til våre apper fra nå av. Hvis du trenger hjelp til å bestille BankID, så tar du bare kontakt med banken din - så fikser de det sammen med deg.
    Hvis du ikke får BankID, så kan du dessverre ikke bruke våre apper og tjenester som krever Telenor ID-innlogging etter denne oppgraderingen.

    Trenger du noe hjelp med våre produkter og tjenester, kan du selvfølgelig fortsatt kontakte oss på kundeservice.

Verifisering av e-postadresse

Første gang du logger inn med Telenor ID må du verifisere e-postadressen din. Hvis du har en bruker fra før, har vi gjerne registrert en e-postadresse på deg allerede. Du kan velge å skrive inn en annen e-postadresse eller fortsette verifiseringen av den du får opp.

Jeg kan ikke motta bekreftelseskode

Hvis mobilen din er låst og du ikke kan motta SMS, forsøk å velge e-post som mottaker av bekreftelseskode. Dette gjør du ved å logge inn på din Telenor ID med e-postadressen i stedet for mobilnummeret.

NB: Dette fungerer kun dersom du er koblet til et nettverk du har vært logget inn på med Telenor ID tidligere. Er du f.eks. i utlandet vil du ikke få logget inn på denne måten.

Hvis du vanligvis logger inn med e-postadresse, kan du bytte til mobilnummer som mottaker i stedet.

innlogging - logge inn på Mine Sider med e-post

Glemt passord?

Verifisering via BankID eller engangspassord på e-post/mobil:

  1. Skriv inn mobilnummer/e-postadresse og engangspassord

  2. Når du får beskjed om å skrive inn vanlig passord trykker du på "Glemt passord?"

    • Vi sender deg en kode for tilbakestilling av passordet på e-post eller SMS (det motsatt av hva du fylte inn på steg 1)

    • Hvis du har verifisert din Telenor ID-bruker med BankID kan du velge å bruke BankID for å tilbakestille passordet. Valget for BankID er kun synlig hvis du har verifisert kontoen tidligere.

Ønsker du å endre passordet, kan du gjøre dette på manage.telenorid.com

Glemt passord og innlogging med bank ID
Glemt passord?Trykk på knappen for å tilbakestille passordet.

Feilmeldinger ved innlogging

Hvis innlogging feiler, kan en av disse feilmeldingene dukke opp. Velg feilmelding for å se hva du kan gjøre videre.

  • Det er ikke deg, det er oss

    Stort sett skyldes denne meldingen at vi ikke har klart å verifisere e-postadressen eller mobilnummeret ditt. Da feiler det når du prøver å logge deg inn. Kontakt oss på telefon, så hjelper vi deg videre.

    Se åpningstider og kontaktinformasjon.

  • Vi kan ikke bekrefte at denne Telenor ID tilhører deg

    Årsak kan være:

    • Du er ikke på et Telenor nett, f.eks. på et utenlandsk nettverk > prøv igjen når du er tilbake på et Telenor-nettverk

    • Du bruker VPN > koble fra VPN-løsningen og prøv igjen

    • Ikke registrert mobilnummer eller e-postadresse på Telenor ID-konto. Prøv å logge inn igjen når du er på et Telenor nettverk og uten VPN. Gå så til https://manage.telenorid.com/ for å registrere mobilnummer og e-postadresse på kontoen.

  • En Telenor ID er allerede registrert

    I noen tilfeller vil du kunne få beskjed om at en e-postadresse allerede er tilknyttet en Telenor ID. I disse tilfellene vil vi kunne koble mobilnummeret ditt mot den eksisterende kontoen, eller du kan velge å fylle inn en annen e-postadresse for å fortsette registrering av en ny Telenor ID.

    Du kan legge til å fjerne e-postadresser eller mobilnummer under Innloggingsmetoder manage.telenorid.com. Ta gjerne en sjekk på at informasjonen din stemmer.

  • En feil har oppstått

    Dette er en generell feilmelding som kan dukke opp ved innlogging. Sjekk om problemet gjelder en eller flere tjenester ved å logge deg inn i en annen app eller tjeneste som bruker Telenor ID.

    Ved feil på en applikasjon:

    1. Avinstaller applikasjonen

    2. Installer applikasjonen på nytt

    Ved feil på en tjeneste kan du teste dette:

    • Logg inn via en annen nettleser

    • Fjern midlertidige filer fra nettleseren

    Hvis problemet vedvarer, eller om det gjelder flere apper og tjenester. Kontakt oss på telefon, så hjelper vi deg videre.

    Se åpningstider og kontaktinformasjon.

  • Vi klarte ikke å sende deg en ny bekreftelseskode/tilbakestillingskode

    Kontroller at opplysningene dine stemmer.

    • Stemmer de overens, kan du prøve på nytt litt senere.

    • Er det feil i e-postadresse eller mobilnummer, kan du endre dette på manage.telenorid.com. Forsøk å logge inn med e-postadressen dersom du opplever problemer med innlogging fra mobil (eller motsatt).

  • Vi kunne ikke oppdatere passordet ditt

    Hvis du får opp denne meldingen når du tilbakestiller passordet, har det skjedd en teknisk feil.

    • Dersom du husker ditt gamle passord, kan du endre passordet på manage.telenorid.com.

    • Husker du ikke ditt gamle passord, kan du prøve å tilbakestille det igjen litt senere ved hjelp av Glemt passord-funksjonen.

  • Du har bedt om for mange koder på for kort tid

    Av sikkerhetshensyn er det ikke mulig å be om mange bekreftelseskoder eller tilbakestillingskoder etter hverandre. Får du opp denne meldingen, må du vente en stund før du prøver på nytt.

  • Andre feilmeldinger

    Får du en annen feilmelding når du forsøker å logge inn? Kontakt oss på telefon, så hjelper vi deg videre.

    Se åpningstider og kontaktinformasjon.

Innlogging feiler på en applikasjon

Dette problemet kommer ofte sammen med feilmeldingen En feil har oppstått. Sjekk først om det samme problemet oppstår når du logger inn på en annen app eller tjeneste med Telenor ID. Hvis det går fint å logge inn andre steder, er feilen gjerne knyttet til noe annet enn Telenor ID. Forsøk å re-installere applikasjonen.

Opplever du andre problemer med en app? Her finner du hjelp med alle Telenor-apper.