Telenor ID - Hjelp med innlogging
Opplever du problemer med innlogging på en av våre apper eller tjenester? Her hjelper vi deg med de vanligste problemstillingene.
Innlogging krever ekstra verifisering
Hvis vi registrerer en uvanlig innlogging på Telenor ID vil vi be deg om å oppgi ekstra informasjon. Dette kan være en kode eller et passord. Bekreftelseskode får du tilsendt på SMS eller e-post, og passordet har du selv valgt i forbindelse med registrering av Telenor ID.
Når du for eksempel logger inn på en ny enhet vil vi varsle deg på e-post om påloggingen. Du kan se eksempler på varslingene her.
Bekreftelsekode på SMS eller e-post
Verifisering med BankID
Verifisering av e-postadresse
Første gang du logger inn med Telenor ID må du verifisere e-postadressen din. Hvis du har en bruker fra før, har vi gjerne registrert en e-postadresse på deg allerede. Du kan velge å skrive inn en annen e-postadresse eller fortsette verifiseringen av den du får opp.
Jeg kan ikke motta bekreftelseskode
Hvis mobilen din er låst og du ikke kan motta SMS, forsøk å velge e-post som mottaker av bekreftelseskode. Dette gjør du ved å logge inn på din Telenor ID med e-postadressen i stedet for mobilnummeret.
NB: Dette fungerer kun dersom du er koblet til et nettverk du har vært logget inn på med Telenor ID tidligere. Er du f.eks. i utlandet vil du ikke få logget inn på denne måten.
Hvis du vanligvis logger inn med e-postadresse, kan du bytte til mobilnummer som mottaker i stedet.
Glemt passord?
Verifisering via BankID eller engangspassord på e-post/mobil:
Skriv inn mobilnummer/e-postadresse og engangspassord
Når du får beskjed om å skrive inn vanlig passord trykker du på "Glemt passord?"
Vi sender deg en kode for tilbakestilling av passordet på e-post eller SMS (det motsatt av hva du fylte inn på steg 1)
Hvis du har verifisert din Telenor ID-bruker med BankID kan du velge å bruke BankID for å tilbakestille passordet. Valget for BankID er kun synlig hvis du har verifisert kontoen tidligere.
Ønsker du å endre passordet, kan du gjøre dette på manage.telenorid.com
Feilmeldinger ved innlogging
Hvis innlogging feiler, kan en av disse feilmeldingene dukke opp. Velg feilmelding for å se hva du kan gjøre videre.
Det er ikke deg, det er oss
Vi kan ikke bekrefte at denne Telenor ID tilhører deg
En Telenor ID er allerede registrert
En feil har oppstått
Vi klarte ikke å sende deg en ny bekreftelseskode/tilbakestillingskode
Vi kunne ikke oppdatere passordet ditt
Du har bedt om for mange koder på for kort tid
Andre feilmeldinger
Innlogging feiler på en applikasjon
Dette problemet kommer ofte sammen med feilmeldingen En feil har oppstått. Sjekk først om det samme problemet oppstår når du logger inn på en annen app eller tjeneste med Telenor ID. Hvis det går fint å logge inn andre steder, er feilen gjerne knyttet til noe annet enn Telenor ID. Forsøk å re-installere applikasjonen.
Opplever du andre problemer med en app? Her finner du hjelp med alle Telenor-apper.