Registrere bruker på Telenor ID

Første gang du tar i bruk Telenor ID på f.eks. Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen må du registrere en bruker. Du trenger ikke være kunde hos oss for å bruke Telenor ID, men enkelte apper og tjenester vil ikke fungere uten Telenor-abonnement.

Trykk på knappen under for å se veiledning for registrering.

Registrer Telenor ID-bruker

Med Telenor ID blir mobilnummeret ditt automatisk gjenkjent og verifisert når du er tilkoblet vårt mobile nettverk.

Når du har logget inn en gang kan du åpne alle andre tjenester fra samme enhet uten å måtte logge inn på nytt.

Sikkerhet som høyeste prioritet

Telenor ID gjør en automatisk sikkerhetssjekk hver gang du logger inn for å avgjøre om innloggingen er trygg.

Innloggingen kan for eksempel vurderes som mistenkelig eller uvanlig dersom vi ser at du logger inn fra et annet land eller en annen mobil enn vanlig. Da vil vi be om ekstra informasjon for å sikre at ikke uvedkommende får tilgang.

Hvis du logger inn på en ny enhet, resetter passord eller aktiverer passnøkkel, vil du motta varsling på e-post. Du kan se eksempler på varslinger under.

  • Varsling ved ny innlogging

    Dersom du logger inn på en ny enhet vil du få et varsel på e-post.

    Dette gjør det enklere å oppdage hvis uvedkommende har klart å logge inn på din konto. Informasjonen i varselet er basert på IP-adresse. Stedsinformasjon er som regel alltid riktig ved innlogging i Norge, men man kan oppleve noe avvik ved innlogging i utlandet, eller ved bruk av VPN (SAFE WiFi, koblet på jobbnettverk osv.).

    Det er viktig å sjekke tidspunktet påloggingen skal ha skjedd i e-postvarslingen. Hvis påloggingstidspunktet stemmer, men stedet er feil, kan det være feil i geolokasjon (stedplassering). Hvis hverken sted eller pålogging stemmer, så bør du bytte passord.

    Slik ser e-postvarselet ut:
    Ny innlogging - e-postvarsling

  • Varsling ved reset av passord

    Dersom du endrer/resetter passordet ditt vil du få et varsel på e-post.

    Varsel om endret Telenor ID-passord

  • Varsling ved aktivering av passordløs innlogging

    varsel om aktivering av passordløs  innlogging

  • Falsk e-post om ny innlogging med Telenor ID

    Hvis du har mottatt en tilsvarende e-post er dette ikke fra Telenor. Du må ikke trykke på linker eller Logg inn knappen. Vi anbefaler at du sletter e-posten

Logg inn med eksisterende Telenor ID

Når du logger deg inn med Telenor ID må du legge inn engangskode som sendes til ditt mobilnummer eller e-postpostadresse, i tillegg til det passordet du har laget. Noen ganger vil du måtte fylle inn captcha.

I enkelte tilfeller vil vi gjenkjenne mobilen din, og da trenger du kun skrive inn passord for å logge inn.

Aktivere passordløs innlogging med Telenor ID?

Logg inn med din Telenor ID

Problemer med innlogging?

Administrer Telenor ID

Du kan se og endre informasjon om din Telenor ID på din selvbetjeningsside

Endre profilinformasjon

Endre mobilnummer

Endre e-postadresse

Endre passord (ved ekstra verifisering)

Se hvilke apper og tjenester som bruker Telenor ID

Fjerne tilgang til apper og tjenester

Personvern og Vilkår

Du kan lese mer og se vår personvernerklæring her.

Du kan også finne vilkårene for Telenor ID via knappen under.

Vilkår - Telenor ID

Eksempler på apper og tjenester som bruker Telenor ID

Min Sky bruker Telenor ID

Min Sky

Les mer
Mitt Telenor bruker Telenor ID

Mitt Telenor

Les mer
Mine Sider bruker Telenor ID

Mine Sider

Les mer
T-We app -  telenor id

T-We App

Les mer
Se Hvem bruker Telenor ID

Se Hvem

Les mer
min bedrift telenor id

Min Bedrift

Les mer
mobilt bedriftsnett telenor id

Mobilt Bedriftsnett

Les mer
mPort - telenor id

mPort

Les mer

Relevante artikler