Vilkår for Mitt Spor

Gjeldende fra 15.08.2024

1.  Innledning

Mitt Spor er en abonnementstjeneste for sporing av hund og andre kjæledyr (Mitt Spor eller Tjenesten) som tilbys av Telenor Tracking Solutions AS, (TTS), i samarbeid med Den Norske Veterinærforening og deres selskap DyreID AS, (DyreID).

Forbrukerkjøp over internett reguleres av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Flere av lovene gir deg ufravikelige forbrukerrettigheter. Lovene kan du se på www.lovdata.no.

I tillegg gjelder disse vilkårene for kjøp og bruk av Tjenesten, som oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter. Vilkårene gjør selvsagt ikke inngrep i dine lovbestemte rettigheter.

Partene i avtalen er Telenor Tracking Solutions AS (org. nr. 931 241 702) og du som foretar bestilling i nettbutikken (“Kunden”). Du må være fylt 18 år.

Kunden anses å ha godtatt vilkårene når Mitt Spor tas i bruk.

2. Nærmere beskrivelse og forutsetninger for bruk

Tjenestens funksjon og formål er å spore hunden din, eller andre kjæledyr, slik at du har kontroll på hvor hunden din er til enhver tid. Kunden får tilgang til Tjenesten ved å ta i bruk appen “Mitt Spor” (“Mitt Spor-appen”) som kobles til Tjenestens sporingsenheter. Sporingsenheten, som man kan kjøpe på MittSpor.no, må registreres med sitt serienummer før Mitt Spor tjenesten kan benyttes.

Tjenesten består av Mitt Spor-appen og en tilhørende skybasert løsning for utveksling av data, samt en eller flere sporingsenheter. Hver sporingsenhet har et eget abonnement. Abonnementet aktiveres ved å fylle ut nødvendig informasjon i Mitt Spor-appen.

Hver sporingsenhet har et innebygget SIM-kort som brukes for datakommunikasjon. Det er ikke tillatt å fjerne SIM-brikken og bruke det i andre enheter.

Tjenesten kan kun benyttes på enheter med operativsystemene iOS, v. 13 eller nyere, og Android, v. 7.0 eller nyere.

For at sporingsenheten(e) skal fungere må det være tilstrekkelig  GPS-dekning. GPS-dekning er ofte ikke tilgjengelig der det er hindringer mot himmelhvelvingen.

3. Forbehold om skrive-/trykkfeil

TTS tar forbehold om at skrive-/trykkfeil i Tjenesten kan skje. Slike feil kan gjøre at TTS ikke kan levere i henhold til den informasjonen som er gitt og at TTS ikke er forpliktet som følge av skrive eller trykkfeilen gitt at det man forsto eller burde forstått at informasjonen var feil.

4. Pris og betaling

Tjenesten er en abonnementstjeneste med fast månedspris som blir forhåndsfakturert. Månedsprisen vises før bestilling og inkluderer merverdiavgift, eventuelt miljøgebyr og inkluderer alle kostnader.

5. Rettigheter til Tjenesten

Tjenesten er kun ment til personlig og privat bruk. Kunden får ingen rett til Tjenesten eller Tjenestens innhold, herunder til logoer og markedsføringsmateriell.

6. Misbruk av Tjenesten

TTS kan heve avtalen umiddelbart ved misbruk av Tjenesten, f.eks dersom Tjenesten benyttes kommersielt eller ved unormalt høyt databruk.

7. Mangler og reklamasjon

Kunden kan kreve omlevering eller retting i tilfelle Tjenesten har en mangel. Kunden kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller å få omlevering, men TTS kan likevel motsette seg Kundens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder TTS urimelige kostnader. Dersom både omlevering og retting innebærer uforholdsmessige kostnader, eller omlevering eller retting er umulig for TTS, kan krav om retting eller omlevering avvises. Kunden kan da kreve prisavslag, erstatning og/eller heving av avtalen forutsatt at vilkår er oppfylt etter reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6.

Kunden skal innen rimelig tid melde fra til TTS om eventuelle mangler ved Tjenesten. Reklamasjonsfristen løper fra Kunden har oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Denne informasjonen kan meldes til vår kundeservice.  TTS anbefaler av bevishensyn at reklamasjoner sendes skriftlig. TTS skal sende en skriftlig bekreftelse på reklamasjon. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at Kunden overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år.

8. Angrerett

Kunden erkjenner at TTS skal levere Tjenesten før utløpet av angrefristen og at angreretten dermed går tapt idet Tjenesten leveres til Kunden, dvs ved første gangs bruk av Mitt Spor appen.

9. Personvern

Se TTS sin Personvernerklæring, her.

10. Endringer

TTS har rett til å endre disse avtalevilkårene, prisen for Tjenesten og til å gjøre endringer i og oppdatere Tjenesten. Behovet for å gjøre slike endringer kan skyldes for eksempel markeds- og produktutvikling, økte avgifter og uforutsette hendelser. Endringer i pris og avtalevilkår trer i kraft en måned etter varsel til Kunden. Dersom endringen innebærer en forringelse av Tjenesten eller en merkbar økning av pris, har kunden rett til å si opp denne avtalen. Ved vesentlig forringelse av Tjenesten eller vesentlig økning av prisen for Tjenesten, har kunden rett til å få refundert forskuddsfakturert abonnementsavgift i forbindelse med at abonnementet blir avsluttet.

TTS oppdaterer og endrer Tjenesten ved behov.

TTS vil etterstrebe at oppdatering og endringer i minst mulig grad påvirker din bruk av Tjenesten. Det må likevel regnes med at tilgangen til Tjenesten kan være begrenset ved oppdateringer.

11. Oppsigelse

Kunden kan si opp avtalen når som helst og oppsigelsen får virkning fra utløpet av inneværende måned. Ta kontakt med TTS her.

Ved oppsigelse har TTS ikke plikt til å tilbakebetale forskuddsfakturert månedsavgift for inneværende måned.

Sporingsenheten kan re-aktiveres innen 6 måneder fra Kundens oppsigelse av Tjenesten.

12. Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse tvister i minnelighet. Klager rettes i første omgang til TTS. Dersom tvisten ikke løses, kan Kunden ta saken til mekling hos Forbrukertilsynet. Dersom saken ikke løses hos Forbrukertilsynet, kan Kunden i de fleste tilfeller be om at saken behandles i Forbrukerklageutvalget.

EUs klageportal kan også brukes ved klager på TTS sin leveranse. Det er særlig relevant hvis Kunden er forbruker bosatt i et annet EØS/EU-land. Klagen registreres her http://ec.europa.eu/odr

Ved klage via EUs klageportal må Kunden registrere følgende epostadresse i klageportalens klageskjema: support@telenortracking.no

Ved domstolsbehandling skal saken behandles ved Kundens verneting.

Tvisten skal løses etter norsk rett.

13. Kontaktinformasjon

TTS med Org.nr. 931 241 702 har følgende kontaktinformasjon:

Adresse: Snarøyveien 30, 1360 Fornebu

Ta kontakt her.