Nettbutikk

Slik fungerer åpent kjøp hos Telenor

Vi vil at du skal være fornøyd med det du har kjøpt. Da er det trygt å vite at du alltid har 60 dagers åpent kjøp på mobiltelefoner hvis du angrer.

Jente med mobil

Det er ikke alltid like enkelt å velge den rette mobilen og det er helt lov å ombestemme seg. Dersom du ikke vil ha mobilen du bestilte allikevel, kan du sende den tilbake til oss innen 60 dager. Åpent kjøp gjelder kun ved kjøp av mobiltelefon, som er kjøpt med eller uten SWAP, i Telenor sin nettbutikk.

Din retur

Dersom du ønsker å returnere mobilen, kan du raskt og enkelt gjøre dette ved å benytte den frankerte returlappen som fulgte med i pakken du fikk fra oss. Angreskjema fylles ut og returneres sammen med mobilen.

Vi anbefaler at du tar med kvittering fra postkontoret når du skal returnere pakken. Dette er en sikkerhet dersom noe skulle skje med pakken før vi mottar den.

Om mobilen

Mobilen du ønsker å returnere må være i tilnærmet lik tilstand som ved kjøp. Vi anbefaler derfor at du beskytter mobilen med skjermbeskytter og deksel. Mobilen må leveres tilbake med det utstyret som fulgte med, som for eksempel ladekabel og ørepropper. Du må også returnere andre produkter som ved tilbud eller kampanje var inkludert i kjøpet.

Før du sender inn mobilen til oss må du blant annet sørge for at mobilen kan slås av og på uten problemer, og at mobilen er satt tilbake til fabrikkinnstillinger. Alle kravene finner du beskrevet i vilkårene.

Spørsmål og svar om åpent kjøp

  • Hva hvis mobilen er skadet?

    Er det en skade som ikke oppfyller kravene i vilkårene må mobilen repareres for egen regning før du kan returnere telefonen. Dette må skje på et autorisert verksted.
    Hvis mobilen har en skade som dekkes av vår Skjerm- eller Plussforsikring kan mobilen returneres. Egenandel vil påløpe.

  • Hvordan får jeg tilbake pengene?

    Hele kjøpesummen blir tilbakebetalt innen 14 dager fra tidspunktet vi mottar varen.

  • Må jeg gjøre noe med innstillingene til mobilen før den sendes inn?

    Ja, før mobilen sendes inn må du blant annet sørge for at mobilen kan slås av og på uten problemer, og er satt tilbake til fabrikkinnstillinger. Alle kravene står beskrevet i vilkårene.

  • Sies abonnementet opp når jeg returnerer mobilen?

    Nei, for en eventuell oppsigelse av abonnementet ditt må du kontakte kundeservice.

Les også

Vi hjelper deg

Kundeservice er her når du trenger hjelp. Kontakt oss på telefon, chat eller e-post.

Kontakt kundeservice