Slik legger du inn sperringer

  1. Logg inn på Mine Sider

  2. Trykk på Mobil og abonnement

  3. Velg abonnementet du ønsker legge inn sperring på

  4. Velg Innstillinger

  5. Velg Sperringer

  6. Aktiver ønsket sperring ved hjelp av bryteren til høyre for sperren og trykk på Lagre innstillinger


Du velger selv hvilke sperringer du så vil legge inn. Sperringen vises i oransje når den aktiveres og i grønt når den er aktivert. Sperringene har ingen kostnad.

  • Hvilke sperringer finnes?

    Du kan sperre for følgende typer kostnader:

    • Alle utgående samtaler

    • Innkommende samtaler

    • Bruk i utlandet

    • Sperr for samtale til utlandet

    • Utgående internasjonale samtaler, unntatt samtaler til Norge og landet du befinner deg i hvis du er i utlandet

    • Innkommende samtaler i utlandet

    • Alle utgående samtaler til Teletorg informasjon (820xxxxx)

    • Alle utgående samtaler til Teletorg underholdning (829xxxxx)

    • Alle utgående samtaler til nummeropplysningene 18xx (bestill hos kundeservice på nummer 915 09000)

    Logg inn på Mine sider for å aktivere sperringer. Velg abonnementet det gjelder, deretter Tjenester. Du bestemmer selv hvor mange sperringer du vil ha.

  • Hvordan sperrer jeg ved tyveri?

    Ønsker du å sperre en mobil som er tapt eller stjålet? Slik sperrer du abonnementet ditt

Beløpsgrense for Teletorg

Fra 1. november 2021 blir samtaler til Teletorg-nummer fakturert via Strex, på lik linje med innholdstjenester på SMS og du vil kunne se belastningen på din mobilfaktura.

Hvis du heller ønsker å betale for disse tjenestene med ditt betalingskort, kan du ordne dette ved å registrere deg på https://minside.strex.no/.

Det er også blitt innført lovpålagte beløpsgrenser til teletorg-nummer på maks 50 euro per samtale og 300 euro per måned. Du kan også legge på Beløpsgrense for innholdstjenester, denne gjelder både for Teletorg og SMS-tjenester.