Fiber fra Telenor til Halden

Fremtiden krever mer kapasitet, og vi vil nå oppgradere nettet ditt. Vær blant de første i ditt nabolag til å få installert fiberbredbånd og TV. Med lynraskt fiberbredbånd fra Telenor kan hele familien strømme, se på TV, surfe og spille samtidig.

Kampanje!

Nå får du lynraskt fiberbredbånd, TV og strømming fra kun 899,- per måned i et helt år. I tillegg spanderer vi installasjonen!

Tilbudet forutsetter 12 måneder avtaleperiode.

Bestill i dag

Når vi får tilstrekkelig antall bestillinger kan utbyggingen starte. Se tilbud og legg inn en bestilling via vårt adressesøk allerede i dag, for å sikre snarlig utbygging!

Merk! Du får nærmere informasjon straks utbygging er besluttet.
Vi gleder oss til å levere fremtidens teknologi til deg i Halden!

TV- og strømmetjenesten T-We på TV og Ipad

Velg din egen TV- og strømmepakke

Med T-We kan du velge de strømmetjenestene og TV-kanalene du selv ønsker. Du får en basispakke med de norske kanalene og 120 poeng til å velge ditt innhold helt fritt. Innholdet kan du endre hver måned hvis du vil. Tilgjengelig på mobil, nettbrett, PC og TV.

Mer om TV- og strømmetjenesten T-We
Person med laptop og krøllete hår

Stabilt og sikkert fiberbredbånd

Som bredbåndskunde hos oss får du raskt og stabilt nett og den hastigheten du trenger for ditt behov - enten du surfer, streamer eller gamer. Alle abonnementene leveres med sikkerhetstjenesten Nettvern og Alltid På Nett-garanti.

Mer om våre fiberabonnement
Trådløs ruter og vase

WiFi-utstyr med fornøydgaranti

Velger du vårt WiFi-utstyr garanterer vi at du blir fornøyd med den trådløse dekningen i hjemmet ditt. Leie av vårt utstyr inkluderer ekstra sikkerhet, eksperthjelp og fornøydhetsgaranti.

Mer om Alltid WiFi

Telenorfordeler

Spørsmål og svar

  • Hva er forskjellen på fiber og hybridfiber

    Vi tilbyr to ulike fiberteknologier:

    Hybrid fiber (Hybrid Fiber Coax)

    Dette nettet består av fiber lagt frem til et fiberskap i nabolaget, der de resterende meterne inn til hver husstand er koaksialkabler.

    Fiber (FTTH)

    Med FTTH (Fiber To The Home) går fiberen helt inn til veggen på boligen din. Fiber har symmetriske hastigheter, dvs. lik hastighet for både nedlasting og opplasting av data.

    Med Fiber og hybridfiber får du i nedlastingshastigheter fra 75 til 500 mbit/s, avhengig av hva du trenger. Du har tilgang til de samme produktene og tjenestene uansett hvilke av de to fiberteknologiene du har. Som kunde vil du ikke merke noen forskjell. I dag vil et FTTH-nett kunne levere høyere opplastningskapasitet enn et HFC nett, men de aller fleste kunder har behov for størst kapasitet når de laster ned, dvs. f.eks når man streamer video, musikk eller laster ned nettsider. Kundene våre får derfor mer enn nok kapasitet uansett hvilke fibernett de har. Her er det heller utstyret i huset ditt som setter begrensninger.

  • Må jeg bestille nytt utstyr

    Dersom du allerede er kunde av Telenor og har det utstyret du trenger, kan du bare beholde dette. Har du gammelt utstyr kan det være lurt å oppgradere til nyere utstyr for bedre stabilitet, ytelse og sikkerhet for å bedre din internettopplevelse.

  • Hva koster installasjon

    Selve installasjonen er gratis, men hvordan vi legger fiberen inn i huset ditt kan variere. I noen tilfeller bruker vi luftstrekk, mens i andre tilfeller må fiberen graves ned i bakken. Du er ansvarlig for å grave de siste meterne på din egen tomt – dette holder kostnadene for etablering lave og gjør det enklere for deg å få fiber tilpasset ditt behov.
    Du får informasjon om en eventuell egeninnsats når montøren kommer hjem til deg. Her finner du veiledning for gravearbeid på egen tomt.

  • Hvordan får jeg avtalt med montøren

    En montør vil kontakte deg og avtale tidspunkt når vi er klare for å installere fibernett i din bolig.Les mer om installasjonen her.

  • Må jeg foreta meg noe

    Det eneste du trenger å gjøre er å legge inn en bestilling, så tar vi oss av resten. Vi gir deg løpende informasjon gjennom hele prosjektperioden.

  • Når får jeg det installert

    Etter at utbyggingen er bekreftet, vil du få en tidsplan for når vi forventer at alt er klart. Vi bruker normalt 6 til 12 måneder på å fullføre en utbygging, og vi holder deg oppdatert hele veien.

  • Må jeg være hjemme under installasjonen

    Ja, det må være en myndig person (over 18 år) til stede under installasjonen. Vi gir deg en konkret dato og tid nærmere installasjonsdatoen, slik at du kan planlegge enkelt.

  • Når og hvordan kontakter dere meg

    Vår samarbeidspartner og entreprenør vil kontakte deg på telefon for å avtale tidspunkt for installasjonen. Sammen finner dere en tid som passer best for deg.

  • Hvordan mottar jeg mer informasjon

    Vi sørger for at du holdes informert gjennom hele utbyggingsfasen. All kommunikasjon skjer via e-post, så det er viktig at du oppgir riktig e-postadresse når du bestiller.

  • Hvorfor må jeg bestille fiber når jeg er kunde hos dere i dag

    For å få fiber må du inngå en ny avtale med oss fordi det er en oppgradering til en helt ny teknologi. Med fiber får du raskere og mer stabilt internett, og vi tilbyr fri installasjon og kampanjepris det første året mot en bindingstid på 12 måneder.

  • Hva skjer hvis jeg har problemer med installasjonen eller forbindelsen

    Våre montører sørger for at alt fungerer som det skal før de forlater deg. Vi anbefaler likevel at du ikke sier opp din nåværende leverandør før fiberen er installert og fungerer optimalt. Hvis du er eksisterende kunde på Hybridfiber eller Trådløst bredbånd, sørger vi for en sømløs overgang til fiber.

  • Kan jeg oppgradere eller nedgradere hastigheten etter installasjon

    1. For å beholde kampanjeprisen det første året, må du beholde den hastigheten du bestilte før installasjon. Etter 12 måneder står du fritt til å justere hastigheten etter behov.

  • Hvordan påvirker fiberutbyggingen miljøet i mitt nærområde

    Fiberutbygging i dag er langt mindre inngripende enn før. Vi gjenbruker eksisterende traseer og rør så langt det lar seg gjøre, noe som minimerer miljøpåvirkningen. Vi samarbeider tett med lokale myndigheter for å sikre at alt arbeid utføres etter gjeldende regler og standarder, slik at både miljøet og dere som beboere skal bli fornøyde.

  • Hva skjer hvis jeg bor i en bygård eller et sameie?

    For deg som bor i bygård eller sameie har vi egne avtaler og priser. Styret kan kontakte sin dedikerte kontaktperson i Telenor, eller du kan be om en personlig kontakt for å få mer informasjon om fiberutbygging til bygården eller sameiet ditt.