Slik fungerer garantien

1

Feil på bredbåndet

Du oppdager at du ikke kommer på nett med bredbåndet ditt.

2

Ring kundeservice

Du melder om feilen ved å ringe kundeservice på 915 09000. (Utenom åpningstid, kan du aktivere datapakker via vår chatbot her på nettsiden.)

3

Vi får deg på nett

Enten ved feilretting eller med datapakke

Garantien innebærer

  • Løser vi ikke feilen i løpet av samtalen får inntil 5 personer i husstanden med et mobilabonnement fra Telenor, en datapakke på 200 GB, slik at dere kommer på nett.

  • Datapakkene gjelder i 5 dager.

  • Utenfor åpningstid hos Kundeservice kan du aktivere datapakker via vår Chatbot Telmi. Det er kun den som er registrert som eier av bredbåndsabonnementet som kan aktivere og få datapakker via chatboten. Dersom du via chatboten ikke kan registrere tilstrekkelig antall familiemedlemmer må dette gjøres hos Kundeservice. Husk at du uansett alltid må kontakte Kundeservice på 91509000 for å melde feil på bredbåndet.

Ny kunde?

Sjekk om du kan få internett med Alltid På Nett-garanti

Har du ikke gateadresse? Søk her

Ofte stilte spørsmål

?

Hva går garantien ut på?

Inntil 5 personer i husstanden får en kostnadsfri datapakke på et valgfritt mobilabonnement (200 GB/5 dager). Datapakken kan tildeles de i husholdningen som har et mobilabonnement fra Telenor. Er du ikke mobilkunde hos Telenor? Se våre abonnement.

?

Hvem får garantien?

Alle med et privat bredbåndsabonnement fra Telenor. Garantien gjelder også deg som bor i et sameie/borettslag. Datapakken gis inntil 5 personer i husstanden med mobilabonnement fra Telenor. (Gjelder ikke Mobilt Bredbånd eller kontantkort). Telenor garanterer at du skal ha en fungerende bredbåndsforbindelse med oppkobling til internett frem til og med bredbåndsruteren. Garantien gjelder ikke for bredbåndstelefoni eller TV-tjenester.

?

Når er kundeservice åpen?

Kundeservice er åpen følgende dager:

  • Mandag-fredag: 08 - 19

  • Lørdag: 09 - 16

  • Søndag: Stengt

Merk! Dersom dere opplever feil utenfor kundeservice sine åpningstider kan datapakker aktiveres via vår Chatbot Telmi.
Husk at du fortsatt må kontakte Kundeservice på 91509000 i åpningstiden for å melde feilen.

?

Når gjelder garantien?

Garantien gjelder ved feil som medfører at dere ikke kommer på nett med bredbåndet deres og dere har:

  • Et privat bredbåndsabonnement fra Telenor.

  • Inntil 5 mobilabonnement fra Telenor i husstanden som kan motta datapakken. (Gjelder ikke Mobilt bredbånd og Kontantkort).

  • Feil som ligger utenfor ditt utstyr.

?

Når er det garantien ikke gjelder?

Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig, men likevel må vi ta noen forbehold. Garantien gjelder ikke dersom det er feil på ditt eget utstyr, bredbåndstelefoni eller TV-tjenester.

Les alle vilkårene her.

?

Hvordan deler jeg internett fra mobilen min

Dersom du har fått datapakke fra telenor og ønsker å dele internett med andre fra din mobil.

Så enkelt deler du internett fra mobilen din

?

Hva defineres som 'feil på eget utstyr'?

Feil på eget utstyr kan være:

  • Feil på nettverksutstyr eller kabler.
  • Feil på pc/Mac.
  • Virus eller andre programvarefeil på dine enheter.
  • Feil på telefonkontakt i boligen din.
Dette avdekkes i samtalen med kundeservice.
?

Hvor mye data får jeg?

Inntil 5 personer i husstanden med mobilabonnement fra Telenor får en datapakke på 200 GB med varighet inntil 5 dager (inkludert dagen feilen meldes).

  • Bruker dere opp pakken innenfor datapakkens varighet, blir dere varslet per SMS.

  • Dersom feilen ikke har blitt rettet innen datapakkens utløpstid, får dere en ny datapakke ved å ringe kundeservice på telefon 915 09000 eller via vår Chatbot.

Merk: Bruker dere opp den tildelte datapakken før det har gått 5 dager, får dere ikke ny datapakke.

?

Hvor lang tid tar det å rette feilen?

Alle feil som meldes inn blir behandlet så raskt som mulig. Vi sørger likevel for at inntil 5 personer i husstanden med mobilabonnement fra Telenor, kommer på nett ved å gi dere datapakke mens vi jobber med å rette feilen.

?

Hva må jeg selv gjøre?

Kommer du ikke på nett med bredbåndet er det viktig at du melder i fra så fort som mulig til kundeservice på 915 09000.

Har du eller andre i husstanden ikke mobilabonnement fra Telenor og ønsker å bli kunde, kan kundeservice selvsagt hjelpe dere med dette også. Se våre mobilabonnement.

?

Hvor bestiller jeg mobilabonnement fra Telenor

Har dere ikke mobilabonnement fra Telenor, se våre abonnement.

?

Hvordan kan jeg se TV når nettet er falt ut?

Husk at du kan laste ned T-We App på din mobil eller nettbrett eller gå til t-we.no for å se TV.

Mer informasjon finner du her

?

Trenger man ekstra datapakker når man har mobilabonnement med ubegrenset data?

Merk at mobilabonnement med ubegrenset data får en hastighetsbegrensning når man har brukt 100 GB data. Dette er som regel aldri et problem med mobilbruk på farten, for én person. Men dersom hjemmenettet skulle falle ut og man skal erstatte all bruken som gjøres hjemme (fra flere familiemedlemmer) med å bruke mobilen i stedet vil man ganske raskt komme opp til hastighetsbegrensningen på 100 GB. Derfor får du 200GB ekstra data på inntil fem mobilabonnement i husstanden, slik at du kan bruke nettet akkurat slik du pleier.

?

Har Alltid På Nett Garantien noen hensikt for Trådløst Bredbånd hvis mobilnettet faller ut

  • Antennen for Trådløst Bredbånd er koblet til én spesifikk basestasjon – den som gir best kapasitet der du bor. Skulle denne basestasjonen falle ut, vil det i svært mange tilfeller være flere andre basestasjoner i området som en mobiltelefon vil koble seg til automatisk, mens TBB-antennen ikke vil gjøre dette. Så faller denne ene basestasjonen ut, vil du likevel kunne bruke nettet via din mobiltelefon. Da kan det være fint med ekstra datapakker som følger med vår Alltid På Nett-garanti.

  • Skulle du være uheldig å enten ikke ha flere basestasjoner i området, eller at disse faller ut samtidig, vil du likevel kunne få gjort det du trenger ved å ta med deg mobilen til et sted med mobildekning (f.eks. et bibliotek) og koble deg opp der. Da vil Alltid På Nett-datapakkene gi deg mulighet til å få gjort det du trenger uten at du bruker av den inkluderte datamengden i ditt mobilabonnement.

Se alle spørsmål og svar

Vi hjelper deg

Få hjelp og råd til bredbåndet, ruteren og inkluderte tjenester. Sjekk driftsmeldinger eller meld feil. Du finner informasjon om dette og mer på våre kontakt- og hjelpesider.
Les mer på våre kunderservicesider