Sponsing fra bredde til topp
Telenor har en definert sponsorstrategi som omfatter kultur, idrett og samfunnsorienterte formål. Det er et uttalt mål at vi skal favne så mange som mulig gjennom våre sponsorater og samfunnsengasjement. For idretten betyr det at vi har valgt en strategi som sier at vi er med fra bredden helt opp til toppen året rundt. Vi bruker store ressurser for at flest mulig skal kunne være med lengst mulig, uansett ferdigheter.
Våre største sponsoravtaler er med Norges Skiforbund og Norges Fotballforbund. Gjennom langsiktig arbeid har vi bygget opp de to viktigste breddetiltakene til disse forbundene: Telenor Karusellen og Telenor Xtra. Begge disse aktivitetene understøtter forbundenes mål om hvordan idretten skal møte fremtiden.
Samarbeidsavtalene vi har med bredde og topp i både fotball og skiidrett er sterke bevis for vårt kommunikasjonsløfte Telenor – Alltid med. Sponsoraktivitetene skal bidra til at vi vinner våre viktigste satsningsområder i markedet vi opererer i.
Les mer om Telenors øvrige sponsoravtaler under.
Alle drømmer er like mye verdt 💙
Vi styrker samarbeidet med Norges idrettsforbund med å inkludere Special Olympics Norway. Samarbeidet har til nå omhandlet toppidrett, paraidretten, breddeidretten, men nå får vi også inkludert idrett for mennesker med utviklingshemming. Vi gleder oss stort til å være tilstede også på denne arenaen.
Telenor Karusellen
Sammen med Skiforbundet arrangerer vi Telenor Karusellen for barn opp til 12 år. Målet er å sikre god rekruttering til de ulike skigrenene. Siden oppstarten i 2005 har vi lagt til rette for at det skal være enkelt for klubber og foreninger å arrangere skirenn. Hver vinter arrangerer om lag 550 skiklubber Telenor Karusell-renn for til sammen 70 000 barn.
Telenor Xtra
Telenor Xtra er en fotballfritidsordning for barn i alderen 8-12 år som siden 2013 har blitt arrangert årlig i samarbeid med Fotballforbundet. Målet er å fylle tidsrommet fra 13.30 frem til 17.00 med meningsfullt fysisk innhold, med hovedfokus på fotball. I tillegg legges det til rette for annen fysisk aktivitet, samt leksehjelp, fair play, kosthold og sosiale ferdigheter. Om lag 100 klubber avvikler ukentlig denne fotball-fritidsordningen for 7500 barn.
Vi bidrar til å forebygge nettmobbing og utenforskap
I en undersøkelse gjennomført av BRUK HUE i 2022, svarer så mange som 6 av 10 ledere og trenere i frivilligheten at de har observert mobbing eller utestenging på barns fritidsaktiviteter. I den samme undersøkelsen svarer 7 av 10 ledere og trenere at de ikke har verktøy eller er usikre på om de har verktøy til å håndtere mobbing og utestengelse.
BRUK HUE er et gratis undervisningsopplegg laget i samarbeid med Røde Kors for å forebygge nettmobbing og utenforskap. Undervisningsopplegget fokuserer på utfordringene rundt digitale kommunikasjonsmidler og mobbing. Norges Fotballforbund og Norges Skiforbund er de to første særforbundene som nå systematisk tar verktøyet i bruk.