Telenor lanserer Splitt
(Fornebu, 2. april 2025) Telenor lanserer i dag et helt nytt program for kjøp av mobiltelefon. Nå skal det bli enklere enn noen gang å kjøpe mobilen man har lyst på.

– Mobiler blir stadig dyrere og kundene har dem lengre, og vi i Telenor ønsker å tilby et mobilprogram som møter kundens behov. Derfor lanserer vi Splitt – en smartere vei til ny mobil, sier leder for Privatmarked i Telenor, Ric Brown.
Rentefri nedbetaling
Sentralt i Splitt er fleksibel og rentefri nedbetaling.
– Når vi sier rentefritt, mener vi rentefritt. Det er ingen renter, gebyrer eller etableringskostnader. Du betaler akkurat det samme over 24 eller 36 måneder som du ville betalt om du kjøpte mobil til fullpris. Se på det som et kostnadsfritt lån, sier Brown.
Nedbetalingsløsningen gjelder for mobil, og du kan selv velge å betale null eller valgfritt beløp i kjøpsøyeblikket.
Bytt inn din gamle mobil
Med Splitt legger Telenor også til rette for at du kan bytte inn gammel mobil. Med innbytte får du lavere månedspris for den nye mobilen din, samtidig som den gamle mobilen blir gjenbrukt. Her har Telenor lagt vekt på enkelhet og trygghet.
Plussforsikring
Gjennom Splitt tilbys også muligheten for forsikring slik at du aldri trenger å gå en dag uten mobil.
– Ved å velge Plussforsikring får du reparert mobilen eller erstatningsmobil ved skade, tap eller tyveri. Samtidig er du sikret høyest mulig innbytteverdi når du bruker forsikring ved innbytte, sier Brown, som påpeker at du må være Telenor-kunde for å kjøpe med Splitt.
Snipp, snapp, snute for Swap
Da Telenor i 2016 lanserte SWAP, ble måten mobiltelefoner kjøpt på endret i det norske markedet. Når Splitt nå lanseres, legger Telenor samtidig ned SWAP. Ifølge selskapet har SWAP vært en suksess i markedet, men tiden har løpt fra programmet:
– Splitt møter nye og endrede kundebehov og vi mener nå at vi kommer med markedets beste program for kjøp av mobiltelefoner, sier Brown. Høye priser, men også høyere kvalitet, gjør at folk beholder mobiltelefonene sine lengre og Splitt støtter opp under denne utviklingen, påpeker Brown.
Eksisterende SWAP-kunder kan velge mellom ulike alternativ, blant annet å fortsette å betale ned på SWAP-avtalen til den er løpt ut, eller å bytte inn telefonen sin og inngå ny Splitt-avtale med ny mobil.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Anders Krokan, Pressesjef i Telenor Norge
Tlf: 952 09 037
E-post: anders.krokan@telenor.no