Et mobilabonnement handler ikke bare om data – det skal også kunne bidra til økt trygghet, sikkerhet og bekymringsfrihet i hverdagen.

— Hilde Dahle, markedsansvarlig for mobilabonnement i Telenor

Gjør et trygt valg

Data kan brukes i Norge/EU/EØS. Ubegrenset data: Hastighet reduseres til 3 Mbit/s etter 100 GB og etter 200 GB for Ubegrenset Multi. Egne priser fra Norge til utlandet, for fly, offshore, skip, spesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold. Mer om fart og dekning

Har Telenor ekstra trygge mobilabonnement?

For å sikre en tryggere hverdag, forebygge svindel og hjelpe deg hvis uhellet er ute, har vi inkludert viktige sikkerhetstjenester i alle våre private mobilabonnement:

  • Sikkerhetsfilter i nettet

    Nettvern er et grunnleggende sikkerhetsfilter i Telenors nett som automatisk blokkerer vanlige utrygge og falske nettsider. NB: I utvalgte abonnement får du i tillegg Nettvern+, et avansert sikkerhetsfilter som blokkerer nye potensielt falske og usikre nettsider. Dette er ofte sider med kort levetid, som gjerne dukker opp som lenker i svindelmailer og -SMS-er.

  • Trygg og ubegrenset bildelagring

    Med appen Min Sky får du trygg og ubegrenset lagring av bildene og videoene dine.

  • Hjelp ved netthets

    Med tjenesten Nettslett kan du få psykologhjelp og advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets.

  • Hjelp hvis privat innhold kommer på avveie

    Med tjenesten Nettslett kan du få hjelp hvis privat innhold/bilder blir publisert og/eller spredt på nett uten ditt samtykke.

  • Se hvem som ringer

    Med appen Se Hvem kan du se hvem som skjuler seg bak et ukjent nummer.

  • Digital barnesikring

    Funksjonen Sikker Bruk beskytter barn mot uønskede hendelser på mobilen og høye kostnader. Sikker Bruk er automatisk aktivert for alle under 18 år.

  • Ekspertmiljø følger med 24/7

    Vi har et døgnbemannet operasjonssenter, hvor våre eksperter nøye overvåker trafikken på nettet for å sikre et stabilt og trygt nett – med forutsigbare kundeopplevelser.

  • Raskt og trygt mobilnett

    Med flest basestasjoner i Norge har vi mer overlappende dekning enn andre operatører, noe som gir et mer robust nett og mer forutsigbare brukeropplevelser – der du er.

Hilde Dahle er mobilekspert i Telenor
Hilde Dahle er opptatt av at Telenors kunder skal ha en trygg mobilhverdag.

Hvorfor er det så viktig med sikkerhet på mobilen?

Hilde Dahle er markedsansvarlig for mobilabonnement i Telenor. Hun vet hvor viktig det er med ekstra trygghet på mobilen:

– Mobilen din er full av bilder, private meldinger, person- og betalingsopplysninger og annen sensitiv informasjon. Alt dette, som er så viktig for deg, er samtidig en potensiell gullgruve for folk med dårlige hensikter.

– Et mobilabonnement handler ikke bare om data – det skal også kunne bidra til økt trygghet, sikkerhet og bekymringsfrihet i hverdagen. Jeg anbefaler derfor at du velger et abonnement som både kan oppdage og blokkere trusler før de får gjort skade – og hjelpe deg hvis uhellet allikevel skulle være ute. Det er jo alltid best å være på den sikre siden.

Kan jeg få rabatt på mobilabonnement?

Familierabatt på ubegrenset data: Du betaler ordinær pris for et av abonnementene og får 100 kroner i rabatt på de andre.

Aldersrabatt til deg under 30 år: Barn over 13, ungdommer, unge voksne og gamle sjeler under 30 år får aldersrabatt.

Ekstra god pris til barn under 13 år: To av abonnementene har en ekstra god aldersrabatt til barn under 13.

Spørsmål og svar om mobilabonnement

  • Hvilket mobilabonnement skal jeg velge?

    Du kan få hjelp til å finne ut av hvilket mobilabonnement som kan passe for deg, barna eller hele familien med vår abonnementsvelger.

  • Hvilket mobilabonnement er billigst?

    Liten 5 GB er vårt billigste mobilabonnement. Her får du 5 GB data og høy hastighet. Grunnleggende sikkerhetstjenester som ubegrenset bildelagring, nummeroppslag med Se Hvem og Nettslett der du får hjelp til å fjerne uønsket innhold på nett, er naturligvis inkludert.

  • Er det bindingstid?

    Nei, det er ingen binding når du bestiller et mobilabonnement hos oss. På den måten kan du teste et abonnement og bytte opp eller ned dersom det viser seg at det første du valgte ikke passer til din bruk.

  • Er Data Rollover inkludert i abonnementene?

    I abonnementene som ikke har ubegrenset data, Optimal 10 GB, Normal 10 GB og Liten 5 GB, er Data Rollover inkludert. Det betyr at du får med ubrukt data videre til neste måned – helt automatisk. Du har oversikt over dataforbruket ditt i appen Mitt Telenor.

  • Hva skjer med rabatten når brukeren fyller 13 eller 30 år?

    Rabatten justeres automatisk når personen som bruker mobilabonnementet fyller år. Når et barn fyller 13 år, får barnet automatisk under-30-rabatten. Når du fyller 30, fjernes rabatten automatisk.

  • Jeg skal bytte til Telenor fra en annen operatør – hva må jeg gjøre?

    Det eneste du trenger å gjøre for å bytte operatør er å bestille et mobilabonnement hos oss, så fikser vi alt med operatøren du har i dag!

  • Kan jeg beholde nummeret mitt?

    Ja, absolutt, du velger selv om du vil beholde mobilnummeret ditt eller om du vil opprette et nytt.

  • Hva koster det å bruke mobilen i utlandet?

    Roam like home

    I hele EU/EØS og Storbritannia kan du bruke mobilabonnementet ditt til samme pris som ved bruk innenlands i Norge.

    For SMS og samtaler FRA Norge til utlandet gjelder egne priser. Se våre utlandspriser >

    Ring EU/EØS

    Ringer du mer enn 35 minutter i måneden til europeiske land? Med tjenesten Ring EU/EØS kan du ringe så mye du vil til disse landene - for kun 79,- i måneden. Finn ut mer >

  • Hvordan endrer eller sier jeg opp mobilabonnementet mitt?

    Du kan endre abonnementet ditt her på siden! Bare velg det nye abonnementet du vil ha, logg inn og velg «Behold nummer» og skriv så inn mobilnummeret til abonnementet du vil endre. Du kan også gjøre det i Mitt Telenor-appen eller på Mine sider. Velg nummeret du ønsker å endre, og velg «Bytt abonnement». Du må selv være eier av abonnementet for å kunne endre det.  

    Hos oss er det ingen binding, så du kan si opp abonnementet ditt ved å kontakte kundeservice. Er du ikke fornøyd med abonnementet du har i dag, håper vi du finner et annet abonnement med dataen du ønsker og sikkerhetstjenestene du trenger. Hos oss surfer du nemlig på et raskt og trygt mobilnett.