Sammenlign mobilabonnement

Du kan lære mer om våre tjenester ved å klikke på tjenestenavnene.

Data kan brukes i Norge/EU/EØS. Ubegrenset data: Hastighet reduseres til 3 Mbit/s etter 100 GB og etter 200 GB for Ubegrenset Maksimal. Egne priser fra Norge til utlandet, for fly, offshore, skip, spesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold. Mer om fart og dekning

Hva bør jeg tenke på når jeg skal sammenligne mobilabonnement?

Når du skal sammenligne mobilabonnement er det lurt å finne ut hvilke behov og foventninger du har til mobilabonnement ditt. For eksempel hvor mye data du vanligvis bruker eller hva du bruker mobilen til. Hvis du handler mye på nett kan det være lurt å ha Nettvern+ som en inkludert tjeneste. Dette filteret blokkerer utrygge nettsider og gir deg ekstra sikkerhet når du surfer. Hvis du har smartklokke kan du spare penger ved å velge Ubegrenset Optimal eller Ubegrenset Maksimal som har ekstra SIM-kort inkludert.

Hvordan kan jeg sammenligne mobilabonnement?

Du kan enkelt sammenligne mobilabonnementene våre i tabellen over. Hvis du fortsatt er i tvil om hva som passer for deg, kan du kontakte oss her for å få hjelp til å velge riktig abonnement. Vi har også en abonnementsvelger der du svarer på noen enkle spørsmål og får anbefalt et mobilabonnement.

Hvorfor er det viktig å sammenligne mobilabonnement før jeg bytter?

Ved å sammenligne ulike abonnement, kan du finne et alternativ som passer dine behov bedre, som gir deg mer data, raskere hastighet eller flere inkluderte tjenester.

Alltid inkludert

Ikon for 5G

Raskt og trygt mobilnett

Ikon for ingen binding

Ingen binding

Ikon for fri tale

Ring og send så mange meldinger du vil kostnadsfritt

Ikon for fri bruk i EU/EØS

Bruk mobilen som hjemme på reise i EU/EØS

Spørsmål og svar om sammenligning av mobilabonnement

  • Hvilket mobilabonnement skal jeg velge?

    Du kan få hjelp til å finne ut av hvilket mobilabonnement som kan passe for deg, barna eller hele familien med vår abonnementsvelger.

  • Hvilket mobilabonnement er billigst?

    Fast 5 GB er vårt billigste mobilabonnement. Her får du 5 GB data og høy hastighet. Grunnleggende sikkerhetstjenester som ubegrenset bildelagring, svindelvarsel med Nummervarsel og Nettslett der du får hjelp til å fjerne uønsket innhold på nett er naturligvis inkludert.

  • Er det bindingstid?

    Nei, det er ingen binding når du bestiller et mobilabonnement hos oss. På den måten kan du teste et abonnement og bytte opp eller ned dersom det viser seg at det første du valgte ikke passer til din bruk.

  • Er Data Rollover inkludert i abonnementene?

    I abonnementene som ikke har ubegrenset data, Fast 10 GB og Fast 5 GB, er Data Rollover inkludert. Det betyr at du får med ubrukt data videre til neste måned – helt automatisk. Du har oversikt over dataforbruket ditt i appen Mitt Telenor.

  • Hva skjer med rabatten når brukeren fyller 13 eller 30 år?

    Rabatten justeres automatisk når personen som bruker mobilabonnementet fyller år. Når et barn fyller 13 år, får barnet automatisk under-30-rabatten. Når du fyller 30, fjernes rabatten automatisk.

  • Jeg skal bytte til Telenor fra en annen operatør – hva må jeg gjøre?

    Det eneste du trenger å gjøre for å bytte operatør er å bestille et mobilabonnement hos oss, så fikser vi alt med operatøren du har i dag!

  • Kan jeg beholde nummeret mitt?

    Ja, absolutt, du velger selv om du vil beholde mobilnummeret ditt eller om du vil opprette et nytt.

  • Hva koster det å bruke mobilen i utlandet?

    Roam like home

    I hele EU/EØS og Storbritannia kan du bruke mobilabonnementet ditt til samme pris som ved bruk innenlands i Norge.

    For SMS og samtaler FRA Norge til utlandet gjelder egne priser. Se våre utlandspriser >

    Ring EU/EØS

    Ringer du mer enn 35 minutter i måneden til europeiske land? Med tjenesten Ring EU/EØS kan du ringe så mye du vil til disse landene - for kun 79,- i måneden. Finn ut mer >

  • Hvordan endrer eller sier jeg opp mobilabonnementet mitt?

    Du kan endre abonnementet ditt her på siden! Bare velg det nye abonnementet du vil ha, logg inn og velg «Behold nummer» og skriv så inn mobilnummeret til abonnementet du vil endre. Du kan også gjøre det i Mitt Telenor-appen eller på Mine sider. Velg nummeret du ønsker å endre, og velg «Bytt abonnement». Du må selv være eier av abonnementet for å kunne endre det.  

    Hos oss er det ingen binding, så du kan si opp abonnementet ditt ved å kontakte kundeservice. Er du ikke fornøyd med abonnementet du har i dag, håper vi du finner et annet abonnement med dataen du ønsker og sikkerhetstjenestene du trenger. Hos oss surfer du nemlig på et raskt og trygt mobilnett.

Nyttig info

  • Prøv oss i 2 måneder

    Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg, får du månedsprisene tilbake. Se noe av det du får som Telenor-kunde

    Slik gjør du det

    Du bestiller enkelt og greit det mobilabonnementet du er interessert i, og så er det bare å kose seg med prøvingen. Hvis du ikke blir fornøyd, tar du kontakt med kundeservice på telefon innen 60 dager etter at du har byttet til en annen operatør, så hjelper vi deg.

    Om pengene tilbake-garantien

    • Gjelder for nye nummer eller nummer som overføres fra en annen operatør. (Kun én gang per nummer.)

    • Kan kombineres med kjøp av mobil med Splitt.

    • Det er kun månedsprisene for abonnementet som blir refundert, ikke f.eks. Splitt-månedsprisen, tilleggstjenester, ev. etablering av nytt nummer eller bruk utover det som er inkludert i abonnementet.

    • Månedsprisene betales tilbake hvis du skal bytte til en annen operatør, men ikke hvis du bare sier opp abonnementet.

    • Garantien gjelder ikke for Forskudd 4 GB og Forskudd 10 GB.

  • Vilkår for mobilabonnement