Mobilsvar

Mobilsvar er som standard slått på. Hvis du ikke kan ta telefonen, har personen som ringer deg mulighet til å legge igjen en beskjed på telefonsvareren din.

Du vil da få en SMS som sier at noen har lagt igjen en beskjed. Ring +47 915 09 001 for å høre beskjeden.

Få hjelp og veiledning til bruk av Mobilsvar

Priser

Pris: 0,-
Høre mobilsvarmeldinger på nett:
0,89,-
Videresending av melding til e-post:
0,89,-
Ring-tilbake-funksjon:
3,50,- i tillegg til start- og minuttpris

Visual Voicemail (kun på iPhone)

Visual Voicemail er en visuell fremstilling av Mobilsvar, der du kan se hvor mange meldinger du har, hvem de er fra, du kan høre på og slette meldinger, og lage en personlig velkomstmelding.

Hvordan fungerer Visual Voicemail?

  • Når noen har lagt igjen en beskjed på mobilsvareren, får du et varsel på telefonikonet.

  • Trykk på telefonikonet.

  • Visual Voicemail finner du under «Telefonsvarer» i menyen nederst. Her finner du meldingene dine listet opp.

  • Ved å trykke på hver enkelt melding kan du høre på meldingen, ringe tilbake eller slette meldingen. 

Slik bestiller og setter du opp Visual Voicemail

  • Bestill tjenesten

    Send en SMS med teksten Bestill VVM til 1999 og vent på en bekreftelse på at tjenesten er aktivert.

  • Godta oppdateringen

    • Gå inn på mobilens Innstillinger -> Generelt -> Om og godta oppdateringen av operatørinnstillingene som dukker opp på skjermen. Deretter må telefonen restartes. 

    • Etter at telefonen har slått seg på igjen, dobbeltrykk på hjemknappen for å åpne alle åpne apper og avslutt Telefon-appen.

  • Sett opp tjenesten

    • Gå inn på Telefon-appen og trykk på Telefonsvarer for å konfigurere Visual Voicemail. Her blir du bedt om å lage et passord på mellom 4 og 6 siffer. Ikke bruk 1111, 0000 og 1234. Passordet brukes når du skal høre dine svarermeldinger fra en annen telefon enn din egen, eller om du ringer opp Mobilsvar fra utlandet. 

    • Du kan også lese inn en personlig velkomstmelding eller bruke din eksisterende personlige velkomstmelding ved å velge Tilpasset i førstegangsmenyen eller ved å gå inn i menyen kalt Hilsen

    • Visual Voicemail er nå aktivert og klar for bruk.

Spørsmål og svar om Visual Voicemail

  • Koster Visual Voicemail noe?

    Selve tjenesten er inkludert i mobilabonnementene våre, men det krever noe data for å laste ned mobilsvarmeldingene. Størrelsen på en melding er lav. For eldre abonnement tilkommer det en kostnad for hver gang telefonen skrus av og på i utlandet. Dette vises som en SMS sendt til telefonnummer 26056, og pris er avhengig av hvilket land man befinner seg i.

  • Fungerer Visual Voicemail i utlandet?

    Det kan det, men det er avhengig av dataroaming-innstillingen du har valgt.
    •    Dataroaming av = MobilSvar gammel løsning
    •    Dataroaming på = Visual Voicemail 

  • Hvordan fungerer Visual Voicemail når jeg har et Tvilling-SIM?

    Setter du et Tvilling-kort i en iPhone og har aktivert Visual Voicemail, vil du oppleve redusert funksjonalitet på mobilsvartjenesten.
    •    Du vil ikke motta varsling om nye mobilsvarmeldinger til Tvilling-SIM.
    •    iPhone med Tvilling-kort vil se ut som den har Visual Voicemail aktivert, men meldinger vil ikke vises på denne. Meldingslisten vil være tom.
    •    For å ringe Mobilsvar på gammel måte fra et Tvilling-kort, må du åpne telefon-appen og holde inne 1-tasten. Da vil telefonen ringe til Mobilsvar.

  • Er det mulig å deaktivere Visual Voicemail?

    Ja, for å deaktivere tjenesten sender du SMS med kodeord VVM av til 1999. Mobilsvarmeldinger som er lagret på telefonen vil forsvinne hvis du deaktiverer tjenesten.

    Vil du reaktivere, send kodeord VVM på til 1999.