Ubegrenset data er for deg som bruker mobilen mye – og til "alt".

— Hilde Dahle, markedsansvarlig for mobilabonnement i Telenor

Kan jeg bruke mer enn 100 GB?

Det kan du! Etter de første 100 GB eller 200 GB avhengig av abonnement, vil hastigheten justeres ned til 3 Mbit/s. Du kan fortsatt surfe, men det vil ikke gå like raskt. Vil du ha full fart igjen, kan du enkelt kjøpe en Hastighetsreload.

Hva koster abonnement med ubegrenset data?

Prisen for det billigste abonnement med ubegrenset data er 459,-/md. med aldersrabatt eller familierabatt. Uten rabatt er prisen 549,-/md.

Kan jeg få rabatt på ubegrenset data?

Ja, du får aldersrabatt om du er under 30, har barn under 13 eller familierabatt om dere er flere.

Aldersrabatt: Er du under 30 eller har barn under 13 år, får du 100 kr i aldersrabatt.

Familierabatt på ubegrenset data: Det skal lønne seg å samle familien hos Telenor. Er dere flere i familien som har abonnement med ubegrenset data, betaler én ordinær pris, mens det vanker 100 kr i rabatt for hver ekstra person som har et ubegrenset-abonnement. Dere kan alle ha ulike abonnement.

Merk at Familierabatt ikke kan kombineres med aldersrabatt.

Bestill abonnement med ubegrenset data

Vilkår for 60 dagers prøveperiode. Familierabatt forutsetter felles eier på ubegrenset data. U30 aldersrabatt forutsetter at bruker av abonnementet er under 30 år. Data kan brukes i Norge/EU/EØS. Ubegrenset data: Hastighet reduseres til 3 Mbit/s etter 100 GB og etter 200 GB for Ubegrenset Maksimal. Egne priser fra Norge til utlandet, for fly, offshore, skip, spesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Hastighet varierer etter kapasitet og andre forhold. Mer om fart og dekning

  • Slik fungerer rabattene

    Familierabatt

    Det skal lønne seg å samle familien hos Telenor. Så lenge abonnementene er registrert på samme eier er det kun én i familien som betaler ordinær pris og alle de andre får 100 kr i rabatt per ekstra abonnement med ubegrenset data. Dere kan alle ha ulike ubegrenset-abonnement.

    Rabatt for deg under 30

    Alle under 30 får rabatt. Det er 100 kr i rabatt på alle abonnement med ubegrenset data og 50 kr på abonnementene med fast datamengde.

    Rabatt for barn under 13

    Alle under 13 får en ekstra hyggelig rabatt på opptil 230 kr på abonnementene Fast 10 GB og Fast 5 GB.

    Kan jeg få både familierabatt og aldersrabatt?

    Familierabatt kan ikke kombineres med aldersrabatt. Dersom du har aldersrabatt på et ubegrenset data-abonnement og kjøper enda et abonnement med ubegrenset data, vil brukeren enten få alders- eller familierabatt. Lær mer her.

    Hva skjer når brukeren av abonnementet fyller 13 eller 30?

    Rabatten justeres automatisk når personen som bruker mobilabonnementet fyller år. Når et barn fyller 13 år, får barnet automatisk under-30-rabatten. Når du fyller 30, fjernes rabatten automatisk.

Hilde Dahle, markedsansvarlig for abonnement i Telenor

Hvem passer ubegrenset data for?

Ubegrenset data er ideelt for deg som har et stort dataforbruk. Dette kan for eksempel være nedlastning av store filer, streaming av filmer/serier og musikk, om du ser mye videoer på sosiale medier eller liker gaming.

– Jeg vil anbefale et abonnement med ubegrenset datamengde om du er mye på mobilen og bruker den til det aller meste, sier Hilde Dahle, som er markedsansvarlig for mobilabonnement i Telenor.

I en digital verden blir sikkerhet stadig viktigere. Hilde vil derfor trekke frem sikkerhetsfordelene som er inkludert i mobilabonnementene.

– Alle våre abonnement inneholder nyttige sikkerhetstjenester. Dette er tjenester som gjør mobilhverdagen tryggere og hjelper deg om noe skulle skje.

– På Telenors nett surfer du rett og slett litt tryggere, smiler Hilde.

Hva er inkludert i abonnement med ubegrenset data?

  • Ubegrenset data som kan brukes i hele EU/EØS

  • Raskt og trygt mobilnett

  • Rabattordninger

  • Grunnleggende sikkerhetstjenester

  • Med Ubegrenset Enkel, Normal og Optimal får du høy eller maksimal hastighet første 100 GB data

  • For Ubegrenset Maksimal surfer du med maks hastighet opp til hele 200 GB

  • Det kraftige sikkerhetsfilteret Nettvern+ er inkludert i Ubegrenset Normal, Optimal og Maksimal og gjør at du surfer tryggere

Alltid inkluderte sikkerhetstjenester

  • Nyhet!
    Ikon for Nummervarsel

    Svindelvarsel med Nummervarsel

    Med Nummervarsel, en tjeneste som ligger i mobilnettet, blir du varslet om potensiell svindel og andre uønskede anrop mens det ringer.

  • Ikon for Min Sky

    Ubegrenset bildelagring i Min Sky

    Med appen Min Sky får du ubegrenset og trygg lagring av bildene og videoene dine. Du kan redigere, organisere og dele bilder med familie og venner.

  • Ikon for Nettslett

    Hjelp ved netthets med Nettslett

    Med tjenesten Nettslett kan du få psykologhjelp og advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets eller hvis noen sprer bilder av deg på nettet.

  • Ikon for Nettvern

    Sikkerhetsfilteret Nettvern

    Nettvern er et grunnleggende sikkerhetsfilter i nettet som blokkerer vanlige utrygge nettsider og øker nettsikkerheten under surfing.

Alltid inkludert

Ikon for 5G

Raskt og trygt mobilnett

Ikon for fri bruk i EU/EØS

Fri bruk både i Norge og i EU/EØS

Ikon for rabatter

Rabattordninger

Ikon for ingen binding

Ingen binding

Ønsker du et tilbud på mobilabonnement?

Få hjelp til å velge rett abonnement, enten det er til deg selv eller til flere i familien. Send inn din kontaktinfo, og en av våre selgere ringer deg.

Ja, takk! Kontakt meg

Spørsmål og svar

  • Får jeg virkelig ubegrenset data?

    Ja, du får ubegrenset data hver måned. Det er verdt å merke seg at om du har Ubegrenset Optimal, Normal eller Enkel og bruker over 100 GB, vil hastigheten reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. For Ubegrenset Maksimal senkes hastigheten når forbruket overstiger 200 GB. De fleste vil likevel kunne surfe relativt normalt, men hvis du vil ha raskere hastighet, kan du kjøpe en Hastighetsreload.

  • Hva skjer når jeg har brukt 100 GB?

    Når du har brukt 100 GB eller 200 GB avhengig av abonnement, vil hastigheten reduseres til 3 Mbit/s frem til neste måned. Du har fortsatt ubegrenset data, og kan surfe så mye du vil – men det vil altså gå litt saktere. Vil du få opp farta igjen, kan du kjøpe en Hastighetsreload.

  • Hvordan kjøper jeg Hastighetsreload?

    Hvis du har brukt 100 GB (eller 200 GB avhengig av abonnement) og har fått redusert hastigheten til 3 Mbit/s, kan du kjøpe en Hastighetsreload. Du kan velge mellom en Hastighetsreload for 24 timer (99,–), 7 dager (299,–) eller en som varer frem til månedsskifte (399,–). Du vil da få tilbake farten som er inkludert i abonnementet ditt.

    Slik fungerer Hastighetsreload:

    Ved kjøp av Hastighetsreload, starter du abonnementet ditt på nytt. Det vil si at du får tilbake hastigheten du valgte – i 24 timer, 7 dager eller ut måneden. Dersom du bruker mer enn 100 GB / 200 GB igjen, vil hastigheten på ny reduseres til 3 Mbit/s.

    Du kjøper Hastighetsreload i Mitt Telenor eller på Mine sider.

  • Høy eller maksimal hastighet – hvilken bør jeg velge?

    Med Ubegrenset Maksimal, Ubegrenset Optimal og Ubegrenset Normal, får du maksimal 5G-hastighet på opptil 1000 Mbit/s. Denne hastigheten passer for deg som foretrekker å strømme eller laste ned i 4K – eller for eksempel ikke vil ha forsinkelse når du spiller online.

    Med Ubegrenset Enkel får du også høy fart, men da opptil 250 Mbit/s. Denne hastigheten egner seg for bruk av sosiale medier og strømming av all slags video- og lydinnhold i god kvalitet.

    Usikker på hvilken hastighet du skal velge? Ta vår hastighetsvelger og finn ut

  • Hvordan får jeg 5G-hastighet?

    For å få 5G-hastighet må du velge Ubegrenset Maksimal, Optimal eller Normal, som gir deg fri fart i nettet vårt. Du må også ha en 5G-mobil og befinne deg i et geografisk område hvor 5G er lansert. Ta en titt på dekningskartet vårt >

  • Får jeg ubegrenset data i utlandet?

    På reise i EU/EØS kan du bruke abonnementet som hjemme, og du har ubegrenset data på reisen din. Merk at på reise utenfor Norge vil din opplevde hastighet utelukkende basere seg på kapasitet og andre forhold i det lokale nettverket i det landet du reiser til. Utenfor EU/EØS gjelder egne priser.

  • Er det bindingstid?

    Nei, det er ingen binding når du bestiller et mobilabonnement hos oss. På den måten kan du teste et abonnement og bytte opp eller ned dersom det viser seg at det første du valgte ikke passer til din bruk.

  • Jeg skal bytte til Telenor fra en annen operatør – hva må jeg gjøre?

    Det eneste du trenger å gjøre for å bytte operatør er å bestille et mobilabonnement hos oss, så fikser vi alt med operatøren du har i dag!

  • Kan jeg beholde nummeret mitt?

    Ja, absolutt, du velger selv om du vil beholde mobilnummeret ditt eller om du vil opprette et nytt.

  • Hva koster det å bruke mobilen i utlandet?

    Roam like home

    I hele EU/EØS og Storbritannia kan du bruke mobilabonnementet ditt til samme pris som ved bruk innenlands i Norge.

    For SMS og samtaler FRA Norge til utlandet gjelder egne priser. Se våre utlandspriser >

    Ring EU/EØS

    Ringer du mer enn 35 minutter i måneden til europeiske land? Med tjenesten Ring EU/EØS kan du ringe så mye du vil til disse landene - for kun 79,- i måneden. Finn ut mer >