10 GB er for deg som ikke trenger ubegrenset data, men fortsatt bruker en del data når du er på farten.

— Hilde Dahle, markedsansvarlig for mobilabonnement i Telenor

Har Telenor mobilabonnement med 10 GB?

Ja, vi har mobilabonnement med 10 GB data inkludert – ikke bare ett, men to mobilabonnement:

  • Normal 10 GB består av 10 GB data med hastighet opptil 250 Mbit/s, vårt sterkeste sikkerhetsfilter i tillegg til sikkerhetstjenestene som er inkludert for alle.

  • Optimal 10 GB består av 10 GB data med hastighet opptil 250 Mbit/s, vårt sterkeste sikkerhetsfilter og sikkerhetstjenestene som er inkludert for alle, i tillegg til en fordel som er unik for dette mobilabonnementet: 5 uker Feriedata. Det vil si at du 5 valgfrie uker i året kan aktivere og bruke 100 GB data. Perfekt for eksempel i ferier når du bruker mer data enn vanlig.

  • Alt som er inkludert i abonnementene

    10 GB data med god hastighet

    Du surfer med hastighet opptil 250 Mbit/s.

    Kun i Optimal 10 GB! 5 uker Feriedata

    100 GB ekstra data – i 5 valgfrie uker i året. Perfekt på ferie eller når du deler data og streamer.

    Nettvern+, vårt sterkeste sikkerhetsfilter – kun hos Telenor

    Nettvern+ er et ekstra effektivt sikkerhetsfilter som stopper deg fra å gå inn på utrygge eller falske nettsider. Trykker du for eksempel på en lenke i det som ser ut som en troverdig SMS, blokkerer Nettvern+ siden dersom det er svindel eller virus. Du må selv aktivere Nettvern+.

    Nummeroppslag med Se Hvem

    Med appen Se Hvem kan du se hvem som ringer og om nummeret er potensiell svindel eller telefonsalg. Du kan enkelt reservere deg mot telefonsalg, gjøre nummeroppslag og mye mer.

    Ubegrenset bildelagring i Min Sky

    Med appen Min Sky får du ubegrenset og trygg lagring av bildene og videoene dine. Du kan redigere, organisere og dele bilder med familie og venner.

    Hjelp ved netthets med Nettslett

    Med tjenesten Nettslett kan du få psykologhjelp og advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets eller hvis noen sprer bilder av deg på nettet.

    Sikkerhetsfilteret Nettvern

    Nettvern er et grunnleggende sikkerhetsfilter i nettet som blokkerer vanlige utrygge nettsider og øker nettsikkerheten under surfing.

    Ta med ubrukt data videre med Data Rollover

    Det er ingen holdbarhetsdato på dataen din. Du får med ubrukt data videre til neste måned – helt automatisk.

    Bruk mobilen som hjemme i EU/EØS

    Fri tale, sms/mms og data, akkurat som hjemme. Så mye du vil – uten ekstra kostnad.

    Norges beste mobilnett

    Raskest, mest stabilt og best dekning.

Hvor mye koster et mobilabonnement med 10 GB?

Prisen på Normal 10 GB er 409,-/md, mens prisen på Optimal 10 GB er 459,-/md. Optimal 10 GB koster mer fordi det også inkluderer 5 uker Feriedata – 100 GB data fem valgfrie uker i året.

Kan jeg få rabatt på 10 GB?

Ja! Er du under 30 år, får du alltid 50 kr rabatt på månedsprisen når du bestiller mobilabonnement med 10 GB.

Skal du bestille til en som er under 13 år, anbefaler vi Optimal 10 GB. Da får du nemlig 180 kr rabatt på månedsprisen.

Hilde Dahle, markedsansvarlig for mobilabonnement i Telenor, tipser om 10 GB data
Hilde Dahle jobber med mobilabonnement i Telenor.

Hvem passer 10 GB for?

– 10 GB er for deg som ikke trenger ubegrenset data, men fortsatt bruker en del data når du er på farten. Og du kan selvfølgelig ta med deg det du eventuelt ikke bruker til neste måned, forklarer Hilde Dahle, markedsansvarlig for mobilabonnement i Telenor.

– Hvis du trenger mer data i ferien eller på reise, anbefaler jeg abonnementet Optimal 10 GB. Her får du nemlig Feriedata inkludert, som
gir deg 100 GB data 5 valgfrie uker i året – helt uten ekstra kostnad, tipser abonnementseksperten.

Bestill mobilabonnement med 10 GB

Spørsmål og svar

  • Hva skjer hvis jeg bruker mer enn 10 GB?

    Når du nesten har brukt opp 10 GB, sender vi deg en SMS og gir deg beskjed om at det nærmer seg. Da kan du gå inn på Mine sider eller Mitt Telenor-appen og bestille mer data hvis det trengs. Når du har brukt opp all dataen sperres det, og du kan ikke lenger bruke mobilen på ting som bruker data. Du kan selvfølgelig fremdeles fylle på data, enten i app, på nett eller via kodeord på SMS.

  • Hva skjer med dataen hvis jeg ikke bruker opp alt en måned?

    • Data du ikke bruker, rulles automatisk over til neste måned.

    • Ubrukt data kan være den inkluderte datamengden i abonnementet ditt, bonusdata fra Familiebonus eller faste datapakker.

    • Få opptil dobbel mengde av dataen! Har du f.eks. 5 GB i abonnementet, kan du i praksis starte neste måned med 10 GB.

    • Hvor mye data du har til enhver tid, ser du i Mitt Telenor-appen.

  • Er det bindingstid?

    Nei, det er ingen binding når du bestiller et mobilabonnement hos oss. På den måten kan du teste et abonnement og bytte opp eller ned dersom det viser seg at det første du valgte ikke passer til din bruk.

  • Jeg skal bytte til Telenor fra en annen operatør – hva må jeg gjøre?

    Det eneste du trenger å gjøre for å bytte operatør er å bestille et mobilabonnement hos oss, så fikser vi alt med operatøren du har i dag!

  • Kan jeg beholde nummeret mitt?

    Ja, absolutt, du velger selv om du vil beholde mobilnummeret ditt eller om du vil opprette et nytt.

  • Hva koster det å bruke mobilen i utlandet?

    Roam like home

    I hele EU/EØS og Storbritannia kan du bruke mobilabonnementet ditt til samme pris som ved bruk innenlands i Norge.

    For SMS og samtaler FRA Norge til utlandet gjelder egne priser. Se våre utlandspriser >

    Ring EU/EØS

    Ringer du mer enn 35 minutter i måneden til europeiske land? Med tjenesten Ring EU/EØS kan du ringe så mye du vil til disse landene – for kun 79,- i måneden. Finn ut mer >

Nyttig info

  • Prøv oss i 2 måneder

    Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg, får du månedsprisene tilbake. Se noe av det du får som Telenor-kunde

    Slik gjør du det

    Du bestiller enkelt og greit det mobilabonnementet du er interessert i, og så er det bare å kose seg med prøvingen. Hvis du ikke blir fornøyd, tar du kontakt med kundeservice på telefon innen 60 dager etter at du har byttet til en annen operatør, så hjelper vi deg.

    Om pengene tilbake-garantien

    • Gjelder for nye nummer eller nummer som overføres fra en annen operatør. (Kun én gang per nummer.)

    • Kan kombineres med kjøp av mobil med SWAP.

    • Det er kun månedsprisene for abonnementet som blir refundert, ikke f.eks. SWAP-månedsprisen, tilleggstjenester, ev. etablering av nytt nummer eller bruk utover det som er inkludert i abonnementet.

    • Månedsprisene betales tilbake hvis du skal bytte til en annen operatør, men ikke hvis du bare sier opp abonnementet.

    • Garantien gjelder ikke for Forskudd 4 GB og Forskudd 10 GB.

  • Vilkår for mobilabonnement