Får du melding i T-We Appen om at du ikke er hjemme, selv om du er det?
For enkelte TV-kanaler og strømmetjenester er rettighetene slik at innholdet kun kan sees på mobile enheter og Apple-TV når man er hjemme. I praksis betyr dette at din mobiltelefon, nettbrett eller Apple-TV må være på det samme lokalnettverket som din T-We-boks.
For mobiltelefoner og nettbrett bør første sjekk være at man faktisk er tilkoblet sitt eget WiFi-nett og ikke mobilnettet.
Er din T-We-boks tilkoblet hjemmenettet og tilkoblet strøm?
For at mobiltelefonen, nettbrettet eller Apple-TV skal finne ut om du er hjemme, trenger den å komme i kontakt med din T-We-boks. Med andre ord, din T-We-boks må være tilkoblet strøm og tilkoblet lokalnettverket. T-We-boksen må heller ikke være slått av med strømbryteren på baksiden, men kan være avslått med fjernkontrollen («standby»). Sjekk at det er lys i display eller på av/på-knapp på forsiden av T-We-boksen.
Hvis du har endret strømsparingsinnstillingene på din T-We-boks, og du har valgt maksimal strømsparing, må denne innstillingen settes tilbake til normal strømsparing i innstillingsmenyen på T-We-boksen.
Hvis du trenger assistanse til å koble din T-We-boks til hjemmenettet, kan du se på disse guidene:
For T-We Boks II (ADB TNR-3770CF)
Har du gitt appen tilgang?
For å sikre at din mobiltelefon eller nettbrett kan søke etter og finne T-We boksen din, må du gi T-We app tillatelse til å koble seg til ditt lokale nettverk eller posisjon.
Dette ber den opp første gangen du installerer appen, men hvis du ikke ga tillatelse den gangen, eller har gjort endringer i ettertid - må dette skrus på igjen for at appen skal fungere.
Slik gjør du det:
iPhone:
Åpne Innstillinger
Bla ned til Telenor T-We
Sjekk at tilgang til Lokalt nettverk er skrudd på
Android:
Åpne innstillinger på din mobil
Bla ned til Apper
Bla til du finner T-We App
Trykk på Tillatelser og sjekk at Posisjon er tillatt
Bruker du en Mesh-løsning eller flere rutere som gjør at du i praksis får separate nettverk?
Enkelte typer nettverksoppsett vil kunne hindre T-We appen i å komme i kontakt med T-We-boksen. Dette gjelder spesielt dersom du har satt opp flere rutere i ditt hjemmenettverk.
En type nettverksutstyr som ofte kan forstyrre er Google WiFi og enkelte andre WiFi Mesh-produkter. Har du satt opp nettverket ditt sammen med flere rutere, eller kombinert f.eks. ruteren fra Telenor med en Google WiFi-enhet, kan dette skape problemer. For enhetene som er koblet til vil det da se ut som to forskjellige trådløse nettverk, og de vil ikke få kontakt med hverandre. Enkelte WiFi-repeatere kan dessuten sperre for at app og T-We-boks ser hverandre.
En del mesh-løsninger kan konfigureres i såkalt «bromodus» – sjekk dokumentasjonen for din løsning.