Får du melding i T-We Appen om at du ikke er hjemme, selv om du er det?

For enkelte TV-kanaler og strømmetjenester er rettighetene slik at innholdet kun kan sees på mobile enheter og Apple-TV når man er hjemme. I praksis betyr dette at din mobiltelefon, nettbrett eller Apple-TV må være på det samme lokalnettverket som din T-We-boks.

For mobiltelefoner og nettbrett bør første sjekk være at man faktisk er tilkoblet sitt eget WiFi-nett og ikke mobilnettet.

Er din T-We-boks tilkoblet hjemmenettet og tilkoblet strøm?

For at mobiltelefonen, nettbrettet eller Apple-TV skal finne ut om du er hjemme, trenger den å komme i kontakt med din T-We-boks. Med andre ord, din T-We-boks må være tilkoblet strøm og tilkoblet lokalnettverket. T-We-boksen må heller ikke være slått av med strømbryteren på baksiden, men kan være avslått med fjernkontrollen («standby»). Sjekk at det er lys i display eller på av/på-knapp på forsiden av T-We-boksen.

Hvis du har endret strømsparingsinnstillingene på din T-We-boks, og du har valgt maksimal strømsparing, må denne innstillingen settes tilbake til normal strømsparing i innstillingsmenyen på T-We-boksen.

Hvis du trenger assistanse til å koble din T-We-boks til hjemmenettet, kan du se på disse guidene:

For T-We Boks II (ADB TNR-3770CF)

For T-We Boks (ADB TNR-5743CDX)

For T-We Boks Mini (ADB TNR-2840C)

Har du gitt appen tilgang?

For å sikre at din mobiltelefon eller nettbrett kan søke etter og finne T-We boksen din, må du gi T-We app tillatelse til å koble seg til ditt lokale nettverk eller posisjon.

Dette ber den opp første gangen du installerer appen, men hvis du ikke ga tillatelse den gangen, eller har gjort endringer i ettertid - må dette skrus på igjen for at appen skal fungere.

Slik gjør du det:

iPhone:

  1. Åpne Innstillinger

  2. Bla ned til Telenor T-We

  3. Sjekk at tilgang til Lokalt nettverk er skrudd på

Android:

  1. Åpne innstillinger på din mobil

  2. Bla ned til Apper

  3. Bla til du finner T-We App

  4. Trykk på Tillatelser og sjekk at Posisjon er tillatt

Bruker du en Mesh-løsning eller flere rutere som gjør at du i praksis får separate nettverk?

Enkelte typer nettverksoppsett vil kunne hindre T-We appen i å komme i kontakt med T-We-boksen. Dette gjelder spesielt dersom du har satt opp flere rutere i ditt hjemmenettverk.

En type nettverksutstyr som ofte kan forstyrre er Google WiFi og enkelte andre WiFi Mesh-produkter. Har du satt opp nettverket ditt sammen med flere rutere, eller kombinert f.eks. ruteren fra Telenor med en Google WiFi-enhet, kan dette skape problemer. For enhetene som er koblet til vil det da se ut som to forskjellige trådløse nettverk, og de vil ikke få kontakt med hverandre. Enkelte WiFi-repeatere kan dessuten sperre for at app og T-We-boks ser hverandre.

En del mesh-løsninger kan konfigureres i såkalt «bromodus» – sjekk dokumentasjonen for din løsning.