Løs problemer med HDCP og HDMI OFF
Hvis du opplever at det står «HDCP» eller «HDMI OFF» i displayet på din T-We Boks kan du gå gjennom disse stegene for å løse problemet.
Hvis et steg ikke løser problemet, går du videre til neste steg.
1. Skru utstyret av og på
Slå av dekoderen ved å ta ut strømmen.
Slå av og ta ut strømmen på TV-apparatet og annet tilkoblet utstyr
F.eks. lydplanke, hjemmekino etc.
Sett strømmen tilbake i dekoderen og resten av utstyret etter ca. 30 sekunder.
Skru på TV-apparatet og annet tilkoblet utstyr
Skru på dekoderen
2. Sjekk kilde/source
Sjekk at TV og annet tilkoblet utstyr står på riktig kilde / source:
Sjekk hvilket uttak HDMI-kabelen er koblet til på TVen. (Eks. HDMI 1)
Trykk på kildeknappen på fjernkontrollen til TV-apparatet
Endre kilde til den som T-We boksen er koblet til. (Eks. HDMI 1)
3. Endre bildeoppløsning på dekoderen
Velg T-We boksen du har for å se hvordan du endrer oppløsning ved hjelp av fjernkontrollen
T-We boks II (ADB 3770)
T-We Boks (ADB 5743)
4. Koble dekoder direkte til TV
Fjern annet tilkoblet utstyr og koble dekoder rett i TV-apparatet med HDMI-kabelen
Gjenta de forrige stegene dersom dette ikke løser problemet umiddelbart
Hvis du allerede har koblet dekoder rett i TV-apparatet, gå videre til neste steg
5. Bytt HDMI-inngang
Koble HDMI-kabelen til en annen inngang på TV-apparatet
Husk å bytte til tilsvarende kilde / source med fjernkontrollen til TV-apparatet
6. Prøv med en annen kabel
En gammel HDMI-kabel kan forårsake denne feilen.
Prøv å koble dekoder til TV-apparatet med en annen HDMI-kabel, helst den som fulgte med dekoderen
7. Nullstill dekoder til fabrikkinnstillingene
T-We boks II (ADB 3770)
T-We Boks (ADB 5743)
Hvis ingenting av dette hjelper kan TV-apparatet ditt være for gammelt. TV-apparatet må støtte minimum HDCP v1.2.
Vi anbefaler deg å koble dekoder til et annet TV-apparat av nyere dato for å sjekke om dette løser problemet.
Merk at TV-apparat, lydplanke/hjemmekino og kabler kan bli påvirket av tordenvær og strømbrudd og dermed forårsake dette problemet.
Spesielt for 4K oppløsning på T-We Boks II
T-We Boks II støtter 4K, noe som gjør at 4K automatisk blir valgt dersom dekoderen installeres med et TV-apparatet som har samme støtte.
Har du en TV med 4K støtte, kan du oppleve at HDCP feilmeldingen dukker opp dersom du bytter HDMI-inngang på TV'en, eller bytter til et TV-apparat som ikke støtter 4K.
Dette bør du sjekke for å bruke 4K oppløsning på T-We Boks II