Slik kommer du i gang med eSIM
Her beskriver vi steg for steg hva som skjer, og hva du må gjøre, for at ditt eSIM skal være klart til dagen nummeret ditt blir portert over til oss
Steg 1
Sjekk om mobilen din støtter eSIM
Steg 2
Du bør klargjøre ditt eSIM allerede før det overføres til Telenor. Logg inn på Mine Sider enten på datamaskinen eller mobilen din. For å kunne logge inn må du ha en TelenorID.
Klikk deg inn på «Mobil og abonnement» og se etter abonnement med status «Til behandling».
Her finner du QR koden som skal benyttes for å sette opp eSIM profil på din mobil. Se under hvordan du installerer eSIM ved hjelp av QR koden.
Finner du ikke abonnementet ditt, bør du ta kontakt med oss på Kundeservice.
iPhone
Samsung/Android
Steg 3
Hva må du gjøre når eSIM er installert på din mobil?
Hvis du har fysisk SIM-kort hos din nåværende leverandør, vil ditt nye eSIM bli lagt til som et ekstra SIM-kort. Det gamle SIM-kortet ditt vil fungere som normalt frem til du overføres til oss.
Hvis du derimot har eSIM hos den andre leverandøren i dag, må du gjøre et par ekstra steg etter nytt eSIM er lagt til. Under finner du veiledning for hvordan dette gjøres.
Fysisk SIM-kort til eSIM
iPhone
Samsung/Android
eSIM til eSIM
iPhone
Samsung/Android
Steg 4
Hva skjer den dagen du overføres til Telenor?
Fysisk SIM til eSIM
iPhone
Samsung/Android
eSIM til eSIM
iPhone
Samsung/Android
Ofte stilte spørsmål om eSIM
Forsøker åpne min QR kode på Mine Sider på nytt, men finner den ikke eller får en feilmelding. Hva er feil?
Har slettet min nye Telenor eSIM-profil. Hva gjør jeg for å få en ny?
Hvordan får du aktivert tilleggskort til f.eks. klokke?
Trenger jeg nytt eSIM hvis jeg kjøper ny telefon/enhet?
Hvordan løser jeg QR-kode uten PC?