Løs problemer med mobil
Plutselig bortfall av dekning, eller problemer med å sende SMS? Sluttet internett å fungere på mobil? Her finner du hjelp og veiledning til de vanligste problemene vi opplever på mobiltelefonen.
I veldig mange tilfeller er det kun en enkel restart av utstyret som skal til for å fikse problemer med mobilnett.
Før du fortsetter feilsøkingen, anbefaler vi derfor at du restarter mobil/nettbrett/klokke ved å skru det helt av og så på igjen. Det kan også hjelpe å oppdatere operativsystemet på telefonen din til siste versjon.
Løser det ikke problemet, så har vi noen flere tips og triks du bør prøve listet opp på denne siden.
Får ikke sendt SMS
Får ikke mottatt SMS
Spesielt for kontantkort
Problemer med mobildata eller MMS?
Vi hjelper deg med å finne en løsning dersom internett eller MMS ikke fungerer når du er tilkoblet mobilnettet.
Trykk på knappen under for å løse problemer med mobildata eller MMS.
Problemer i utlandet
Har du problemer med å ringe ut, sende eller motta SMS og lignende når du er i utlandet? Her er et par ting du bør sjekke:
Dataroaming må være påslått i innstillinger på telefonen din
Sjekk om vi har avtale med landet du befinner deg i. Finner du ikke ønsket land, betyr det at vi ikke har avtale med dette landet.
Slå telefonen av og på
Dersom du likevel opplever problemer ved bruk i utlandet ber vi deg ta kontakt med kundeservice slik at vi kan hjelpe deg videre med feilsøk
Slå av/på dataroaming
Har Telenor avtale med landet jeg befinner meg i?
Spesielt for USA
Spesielt for kontantkort
Problemer med en Telenor-app?
Vi har egne hjelpesider for alle våre apper. Se om du finner svaret der ved å gå til app-oversikten og velge appen det gjelder.