SWAP

Hva er SWAP og hvor kjøper jeg SWAP?

SWAP er en ny måte å kjøpe mobil, hvor du nedbetaler mobilen rentefritt over 24 måneder. Inkludert i avtalen er også skjermforsikring. Når du kjøper SWAP må du samtidig ha et av våre mobilabonnement. Det er ingen binding på abonnementet, og du kan fritt bytte abonnement etter bestilling av SWAP. Du kan ha seks SWAP-avtaler totalt (per kunde).

Etter et år kan du bytte inn din SWAP-mobil i en valgfri ny mobil, hvis du oppretter en ny SWAP 24-måneders mobilavtale. Når du har bestilt ny mobil sender du inn din gamle mobil, og vi sletter resterende beløp på den gamle avtalen.

Mobiler med SWAP kan du kjøpe her på Telenor.no, i Telenorbutikken og hos Elkjøp og Power. Du kan også ringe oss på 915 09000.

Bestill mobil med SWAP

Hvor finner jeg min SWAP-avtale?

Lurer du på hvor lenge du har igjen av avtalen? Eller når du kan swappe? Det finner du informasjon om på Mine Sider:

  1. Logg inn på Mine Sider

  2. Velg SWAP under Tjenester

  3. Her finner du blant annet startdato, sluttdato, dato du kan swappe fra, månedspris og informasjon om forsikring

Hva skjer når jeg vil bytte mobil/swappe?

Ny mobil med ny SWAP-avtale kjøper du enkelt i Nettbutikken, i Telenorbutikken, Elkjøp eller Power. Kjøper du ny mobil i butikk, leverer du samtidig inn den gamle der. Kjøper du ny mobil i nettbutikken, mottar du en retur-pakke for å sende den inn. Du trenger ikke å levere inn lader og annet tilleggsutstyr.

Mobilen som leveres inn må være i brukbar/funksjonell stand, dvs. uten skader av synlig art utover normal slitasje iht. Telenors krav (se vilkår her). Du finner mer informasjon om hvordan du går frem om mobilen er skadet under.

Les mer om hvordan du swapper
Jeg vil swappe, men mobilen er skadet.

Hva gjør jeg?

Når du swapper mobil blir du bedt om å vurdere mobilens tilstand. Er den skadet kan du melde forsikringssak samtidig som du swapper.

Med SWAP har du alltid skjermforsikring inkludert, og kan swappe en mobil med knust skjerm. Har du Plussforsikring kan du også swappe mobilen om den har andre skader. Begge forsikringene har en egenandel.

Har mobilen annen skade som ikke dekkes av din forsikring, må denne være utbedret for egen regning før du kan levere inn mobilen, og dermed få avsluttet den eksisterende SWAP-avtalen. Se vilkår her

Les mer om hvordan du swapper i nettbutikken ➜

Ofte stilte spørsmål om SWAP

  • Hvorfor må jeg kjøpe abonnement med SWAP?

    SWAP er et tilbud til Telenors kunder. Du må derfor bestille et av våre abonnement når du oppretter en SWAP-avtale.

    Hvis du senere ønsker å bytte til en annen operatør, kan du gjøre det uten ekstra kostnader. Det er ingen bindingstid på abonnementene, bortsett fra at du må betale for den første måneden.

  • Jeg bruker en annen operatør, kan jeg bestille SWAP?

    Ja, men du må bestille mobilabonnement hos Telenor.

    Velg mobilen og abonnementet du ønsker deg. Når du legger inn telefonnummeret ditt i bestillingsløpet og gjennomfører bestillingen, blir telefonnummeret automatisk overført til Telenor. Vi sletter avtalen hos din eksisterende operatør og ordner alt det praktiske for deg. Dette forutsetter at du står som eier av mobilnummeret ditt.

  • Hva skjer hvis jeg vil avslutte avtalen før det har gått 24 måneder?

    Du kan betale inn de resterende nedbetalingene om du ønsker det. Du beholder mobilen, men fordelene med SWAP vil opphøre (forsikring og mulighet for å bytte til ny mobil).

    Ring oss på 915 09000 hvis du ønsker å avslutte din SWAP-avtale og betale ut restbeløpet. Restbeløpet vil være månedsprisen du betaler i dag ganger antall måneder som gjenstår av din avtale (eksempelvis 369,- x 9 md. = 3.321‬ kr).

  • Gjelder SWAP også for iPad og nettbrett?

    SWAP er tilgjengelig med flere typer nettbrett. Du finner en full oversikt på https://nettbutikk.telenor.no/nettbrett/

  • Jeg har SWAP, kan jeg bytte til en annen mobiloperatør?

    Ja, det kan du. Det er ingen bindingstid på abonnementet. Men ønsker du å benytte deg av muligheten til å bytte mobil, må du være Telenor-kunde.