Hjelp til SWAP
Her finner du ofte stilte spørsmål om SWAP og swapping
Hva er SWAP og hvor kjøper jeg SWAP?
SWAP er en ny måte å kjøpe mobil, hvor du nedbetaler mobilen rentefritt over 24 måneder. Inkludert i avtalen er også skjermforsikring. Når du kjøper SWAP må du samtidig ha et av våre mobilabonnement. Det er ingen binding på abonnementet, og du kan fritt bytte abonnement etter bestilling av SWAP. Du kan ha seks SWAP-avtaler totalt (per kunde).
Etter et år kan du bytte inn din SWAP-mobil i en valgfri ny mobil, hvis du oppretter en ny SWAP 24-måneders mobilavtale. Når du har bestilt ny mobil sender du inn din gamle mobil, og vi sletter resterende beløp på den gamle avtalen.
Mobiler med SWAP kan du kjøpe her på Telenor.no, i Telenorbutikken og hos Elkjøp og Power. Du kan også ringe oss på 915 09000.
Hvor finner jeg min SWAP-avtale?
Lurer du på hvor lenge du har igjen av avtalen? Eller når du kan swappe? Det finner du informasjon om på Mine Sider:
Velg SWAP under Tjenester
Her finner du blant annet startdato, sluttdato, dato du kan swappe fra, månedspris og informasjon om forsikring
Hva skjer når jeg vil bytte mobil/swappe?
Ny mobil med ny SWAP-avtale kjøper du enkelt i Nettbutikken, i Telenorbutikken, Elkjøp eller Power. Kjøper du ny mobil i butikk, leverer du samtidig inn den gamle der. Kjøper du ny mobil i nettbutikken, mottar du en retur-pakke for å sende den inn. Du trenger ikke å levere inn lader og annet tilleggsutstyr.
Mobilen som leveres inn må være i brukbar/funksjonell stand, dvs. uten skader av synlig art utover normal slitasje iht. Telenors krav (se vilkår her). Du finner mer informasjon om hvordan du går frem om mobilen er skadet under.
Hva gjør jeg?
Når du swapper mobil blir du bedt om å vurdere mobilens tilstand. Er den skadet kan du melde forsikringssak samtidig som du swapper.
Med SWAP har du alltid skjermforsikring inkludert, og kan swappe en mobil med knust skjerm. Har du Plussforsikring kan du også swappe mobilen om den har andre skader. Begge forsikringene har en egenandel.
Har mobilen annen skade som ikke dekkes av din forsikring, må denne være utbedret for egen regning før du kan levere inn mobilen, og dermed få avsluttet den eksisterende SWAP-avtalen. Se vilkår her
Ofte stilte spørsmål om SWAP
Hvorfor må jeg kjøpe abonnement med SWAP?
Jeg bruker en annen operatør, kan jeg bestille SWAP?
Hva skjer hvis jeg vil avslutte avtalen før det har gått 24 måneder?
Gjelder SWAP også for iPad og nettbrett?
Jeg har SWAP, kan jeg bytte til en annen mobiloperatør?