Gi din gamle mobil nytt liv! 

Har du en mobil du ikke bruker lengre, eller du har lyst på en nyere utgave?
Nå kan du med Innbytte fra Telenor få penger for din gamle mobil - og med det gjøre ditt neste mobilkjøp litt rimeligere.

Hvordan bytter jeg inn mobilen?

Du kan bytte inn mobilen både via telenor.no og i Telenorbutikken.

Vil du bytte inn umiddelbart, kan du ta turen innom en Telenorbutikk og få verdivurdering og innbytte der og da.
Finn din nærmeste Telenorbutikk

Ønsker du å sende inn per post, trykker du på knappen under.

Da fyller du inn grunnleggende informasjon som IMEI og tilstanden på mobilen og får opp en estimert verdi. Når du har gjennomført bestillingsløpet, og trykket på "Bestill innbytte" sender vi deg en returkonvolutt som du bruker til å sende mobilen inn til oss.

Huskeliste før innsending:

  1. Skru av sporingsfunksjoner som Find my iPhone, Samsung recovery og Find my device

  2. Ta ut SIM-kort og evt minnekort

  3. Nullstill mobilen - les mer om hvordan du gjør det her: Slik nullstiller du mobilen din

Pakking og innsending

  1. Når du har gått gjennom huskelisten, legg mobilen i returkonvolutten. Lader og annet tilbehør skal ikke sendes inn.  

  2. Skriv under på vedlagte kontrakt og legg denne i esken.

  3. Sett på returlappen og lever pakken på nærmeste postkontor/i butikk. Porto er allerede betalt. 

Pristilbud og utbetaling

Når vi har mottatt den innsendte mobilen, vil det etter en karantenetid på 14 dager foretas en undersøkelse av mobilen og du vil få et pristilbud. Hvis du godkjenner dette, vil summen bli utbetalt til kontonummeret du har oppgitt.

Hvis det skulle vise seg å være noen utfordringer med tilstanden på mobilen eller endelig pristilbud ikke samsvarer med estimatet du fikk opprinnelig, kontakter vi deg med mer informasjon.

Ofte stilte spørsmål om innbytte

  • Gjelder innbytte også for iPad og nettbrett?

    Ja, du kan bytte inn nettbrett også.

  • Hvorfor er det 14 dager karantenetid?

    Det er lovpålagt med 14 dagers karantenetid, i henhold til Brukthandelforskriften §11.

  • Jeg har kjøpt mobil med SWAP, kan jeg bytte inn den?

    Ja, det kan du. Hvis SWAP-mobilen er ferdig nedbetalt, blir det som et vanlig Innbytte hvor du får pengene inn på konto.

    Har du en SWAP-avtale som ikke er ferdig nedbetalt, kan du swappe mobilen din på vanlig måte.

  • Hva skjer hvis jeg ikke godtar prisforslaget på Innbytte?

    Hvis beløpet vi kan tilby ikke er det samme som verdien du fikk estimert da du fylte ut skjemaet, så vil vi kontakte deg og gi deg informasjon om dette. Du kan da velge å si nei til tilbudet, og vi returnerer mobilen til deg uten kostnad.

  • Hva skjer med mobilene etter innsending?

    Når vi mottar mobilen din, blir den grundig sjekket og alt av innhold trygt slettet. Er den i god stand, kan den så klargjøres og selges videre til en ny eier. Hvis den er i dårlig stand, vil deler som forsatt virker gjenbrukes og resterende deler resirkuleres.