Splitt

Hva er Splitt og hvor kjøper jeg Splitt?

Splitt er en smartere måte å kjøpe mobil på. Med Splitt kan du både splitte opp betalingen over 24 eller 36 måneder, og splitte opp det du betaler for mobilen nå: Betal 0,- i dag, eller et valgfritt beløp for lavere månedspris. 

Det er ingen renter, gebyrer eller binding, og du kan bytte inn den gamle mobilen din for enda lavere månedspris.

Du kan kjøpe en ny mobiltelefon med Splitt både på nett på telenor.no, i Telenorbutikken og på Elkjøp og Power. Du kan også ringe oss på 915 09000

Bestill mobil med Splitt
Splitt: Betal null i dag, eller det du vil for lavere månedspris

Betal 0,- i dag for ny mobil

Eller et valgfritt beløp for lavere månedspris.

Splitt: Null renter, gebyrer eller binding

Ingen renter, gebyrer eller binding

Betal over 24 eller 36 md – totalen blir alltid den samme.

Splitt: Innbytte gir lavere månedspris

Bytt inn mobilen for lavere månedspris

Sømløst bytte til ny mobil både på nett og i butikk.

Splitt: Aldri en dag uten mobil med Plussforsikring

Aldri en dag uten mobil

Prøv 2 md Plussforsikring med Splitt – helt kostnadsfritt.

Har du en aktiv SWAP-avtale?

Med lanseringen av Splitt, avvikler vi også SWAP. Her kan du lese mer om hva dette betyr for deg med en aktiv SWAP-avtale.

Hva betyr 0,- i dag?

Det betyr at du kan gå ut av butikken eller klikke hjem mobilen du ønsker, uten at det koster deg noe som helst i dag. Med Splitt betaler du i stedet ned mobilen over 24 eller 36 måneder – uten at det koster deg noe ekstra. Det er ingen renter – og ingen gebyrer.

Slik får du lav månedspris med Splitt

Uansett hvordan du velger å splitte opp betalingen, blir totalprisen den sammen. Men det finnes flere smarte måter å redusere hva du betaler hver måned!

Betal over 36 måneder med Splitt

Betal over 36 md.

Du får lavest månedspris ved å splitte opp betalingen over 36 måneder – det er alltid helt rente- og gebyrfritt.

Betal litt i dag

Betal noe i dag

Betaler du et valgfritt beløp for mobilen i dag, blir månedsprisen tilsvarende lavere.

Bytt inn den gamle mobilen

Bytt inn den gamle

Ved å bytte inn din gamle mobil, betaler du litt mindre hver måned for den nye.

Hvor finner jeg min Splitt-avtale?

  1. Logg inn på: Mine Sider

  2. Velg Splitt under Tjenester

Her finner du blant annet startdato, sluttdato, månedspris og informasjon om forsikring hvis du har det

Hva skjer når jeg vil bytte mobil?

Du kan bytte inn den gamle mobilen din, og betale en lavere månedspris for den nye. Innbytte med Splitt er smart og enkelt – enten det skjer i butikk eller på nett.

Ny mobiltelefon med Splitt både på nett på telenor.no, i Telenorbutikken og på Elkjøp og Power. Du trenger ikke å levere inn lader og annet tilleggsutstyr.

  • Kjøper du ny mobil i butikk, leverer du samtidig inn den gamle der. Handler du i Telenorbutikken, kan du også få hjelp til å overføre informasjon fra den gamle til den nye mobilen.

  • Kjøper du ny mobil på nett, må du ikke sende fra deg den gamle før du har fått den nye. Du vil motta en ferdig frankert emballasje for å sende den inn.

Hvorfor bytte inn mobil med Splitt?

Med innbytte blir månedsprisen på din nye mobil lavere. Selv om mobilen er i dårlig stand eller har knust skjerm, kan den ha en verdi. Mobilen din kan få nytt liv! Vi sørger da for at den blir nullstilt og klargjort for ny eier, helt trygt.

Det er enkelt og uforpliktende å sjekke verdien på den gamle mobilen. Du kan enten få hjelp i Telenorbutikken, eller sjekke selv på nett. 

Jeg vil gjøre et innbytte, men mobilen er skadet

Hva gjør jeg?

Mobiler du ikke lenger trenger, kan fortsatt ha en verdi – både for deg og for andre. Ikke la din gamle mobiltelefon ligge og støve i en skuff, selv om mobilen er i dårlig stand eller har knust skjerm, kan den ha en verdi. Vi tar i mot både ødelagte og velfungerende telefoner.

NB! Det kan være krav til minsteverdi på din gamle telefon for å få innbyttebonus, som regel fra 100-400 kr.

Pssst!

Har du Plussforsikring, er du garantert å få den høyeste mulige verdivurderingen ved innbytte. Når du kjøper ny mobil med Splitt får du også mulighet til å teste vår beste forsikring – Plussforsikring – i to måneder helt uten kostnad. 

Etter disse to månedene kan du selvfølgelig forlenge forsikringen om du ønsker det. Den gir deg trygghet over hele verden og flere fordeler, som garantert erstatningsmobil innen én virkedag og maksverdi ved innbytte.

Ofte stilte spørsmål om Splitt

  • Hvordan kjøper jeg mobil med Splitt på nett?

    • Finn mobilen du ønsker i nettbutikken, og velg å kjøpe den med Splitt-avtale over 24 eller 36 måneder.

    • Ta stilling til om du ønsker å betale 0,- for mobilen i dag, eller om du vil betale et valgfritt beløp for lavere månedspris.

    • Ønsker du å bytte inn din gamle mobil, får du en rask og uforpliktende verdivurdering på denne. Takker du ja, trekkes beløpet fra i månedsprisen for den nye mobilen.

    • Ta stilling til om du ønsker to måneder Plussforsikring kostnadsfritt (husk at forsikringen ikke kan kjøpes separat etter at Splitt-kjøpet er gjennomført).

    • Velg deretter et mobilabonnement som passer deg og ditt bruk – eller fortsett med det du har.

    • Den nye mobilen kan leveres på flere måter – og innen 3 dager har du den i hendene. Har du valgt Innbytte, kan du også overføre alt til den nye mobilen før du må sende inn den gamle (uten ekstra kostnad).

  • Hvordan kjøper jeg mobil med Splitt i butikk?

    • Finn mobilen du ønsker hos Telenorbutikken, Power eller Elkjøp – og velg å kjøpe den med Splitt-avtale over 24 eller 36 måneder.

    • Ta stilling til om du ønsker å betale 0,- for mobilen i dag, eller om du vil betale et valgfritt beløp for lavere månedspris.

    • Ønsker du å bytte inn din gamle mobil, får du hjelp til å gjøre en verdivurdering i Telenorbutikken – som også kan hjelpe til med å gjøre klar den nye mobilen og sende inn den gamle for deg. Innbytte-beløpet trekkes beløpet fra i månedsprisen for den nye mobilen.

    • Ta stilling til om du ønsker to måneder Plussforsikring kostnadsfritt (husk at forsikringen ikke kan kjøpes separat etter at Splitt-kjøpet er gjennomført).

    • Velg deretter et mobilabonnement som passer deg og ditt bruk – eller fortsett med det du har.

    • Kos deg med din nye mobil!

  • Er mobilabonnement inkludert i Splitt?

    Nei, Splitt er bare en ny og smartere måte å kjøpe selve mobilen på, og du må derfor ha et mobilabonnement ved siden av.
  • Må jeg ha et Telenor-abonnement med Splitt?

    Ja, når du kjøper mobil med Splitt må du ha et Telenor-abonnement ved kjøpsdato.

    Du kan derimot når som helst endre abonnement, eller bytte til en annen leverandør om du ønsker det etter at Splitt-avtalen er i gang.

  • Kan jeg betale inn ekstra i løpet av avtalen?

    Jepp, det kan du! Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg.

    Månedsprisen vil da bli lavere og oppdateres automatisk på neste faktura.

  • Er det binding med Splitt?

    Nei, du kan når som helst avslutte Splitt-avtalen ved å kjøpe ut mobiltelefonen din. Det gjør du enkelt ved å kontakte kundeservice eller gå innom Telenorbutikken.

    Du vil da få en sluttfaktura, der du betaler for månedene du har igjen av avtalen. Når den er betalt er Splitt-avtalen over – og mobilen din. Du betaler ikke noe mer om du kjøper deg ut underveis, totalprisen for telefonen blir uansett den samme.

  • Eier jeg mobilen om jeg kjøper den med Splitt?

    Både ja og nei. Så lenge du betaler ned på Splitt-avtalen (over 24 eller 36 md) er den ikke juridisk din, men du har selvfølgelig full bruksrett. Så fort avtalen er over – eller om du kjøper ut mobiltelefonen underveis – er mobilen i ditt eie.

  • Hva gjør jeg om jeg har en aktiv SWAP-avtale?

    Med lanseringen av Splitt, avvikler vi også SWAP. Men selv om vi har sluttet å selge SWAP, vil du som har en aktiv SWAP-avtale kunne fortsette ut avtaleperioden på totalt to år. Skjermforsikringen og eventuelt Plussforsikringen din gjelder også som før, og du trenger ikke å foreta deg noe.

    Hvis du ønsker å bytte inn eller avslutte din nåværende SWAP-avtale har du flere valg som du kan lese mer om her.

Kjøp ny mobil med Splitt:

Se alle