Hjelp til Telenor Nettbutikk
I nettbutikken kan du trygt og enkelt bestille de varene du ønsker. På denne siden finner du svar på de vanligste spørsmålene etter kjøp i vår nettbutikk.
Når kommer varen jeg har bestilt?
Så fort varen blir sendt fra lageret mottar du en epost med sporing. Ved hjelp av sporingen kan du finne ut hvor din pakke befinner seg.
Hvis du ikke har mottatt epost med sporing, er det fordi din pakke ikke har blitt sendt ennå.
Angre på kjøpet?
Det er lov å ombestemme seg!
Vil du ikke ha mobilen du bestilte allikevel, kan du sende den tilbake til oss innen 60 dager. Åpent kjøp gjelder kun ved kjøp av mobiltelefon, som er kjøpt med eller uten SWAP, i Telenor sin nettbutikk. Les mer om 60 dagers åpent kjøp.
For andre kjøp gjelder den generelle regelen om angrerett, som gir mulighet for å angre i 14 dager etter at du har hentet pakken på postkontoret.
Hvis du ikke henter pakken på postkontoret går den i retur, og kjøpet blir opphevet.
Hvordan returnerer jeg varer?
Defekt eller ødelagt utstyr
Hvis utstyret du har kjøpt hos oss ikke fungerer som det skal, må det sendes inn til oss. Måten det gjøres på avhenger av om feilen dekkes av garantivilkårene eller ikke.
Feil som dekkes av garantivilkårene er svakheter ved utstyret, og ikke feil som skyldes slitasje, feilbruk eller skade påført i etterkant av kjøpet, eksempelvis fysiske skader, fuktskader eller brukerfeil.
Har du forsikring hos oss, kan fysiske skader tas på forsikringssak. Trykk på linken under for å lese mer om hvordan du registrerer forsikringssak.
Reklamere på en vare
Har du kjøpt mobilen fra Telenor, kan du levere den i en Telenorbutikk eller sende den inn per post. Dersom du leverer varen til reparasjon i en Telenorbutikk, må du huske å ha med kvittering.
Hvis du vil sende inn per post, må du først opprette en serviceordre via linken under. Etter du har registrert service vil du få brukernavn og passord slik at du kan sjekke status på din service.
Pakken med utstyret må så leveres på et postkontor.
Viktig!
Før du leverer din telefon til service, er det viktig at du skrur av kodelås og eventuelt 'Find my iPhone'.
Hvis reparasjonen ikke dekkes av garantivilkårene, får du beskjed om hvor mye reparasjonen vil koste deg. Du velger selv om du ønsker at varen skal repareres eller ikke.
Hvis du ikke ønsker reparasjonen, men vil ha varen tilbake, belastes du likevel for feilsøkingen som har blitt gjort.
Jeg har ikke kvitteringen
Trenger jeg nytt SIM-kort?
Kan jeg endre min bestilling?
Hvordan bytter jeg eier eller bruker på telefonen jeg har kjøpt?
Spørsmål rundt faktura?
BankID og kjøp i nettbutikken?