Er mobilen min operatørlåst?

Mobiler solgt av Telenor etter januar 2015 har ikke operatørlås og trenger derfor ingen operatørlåskode.

Har du en eldre mobil som er låst til Telenor vil du få en feilmelding når du setter inn et SIM-kort fra en annen operatør.

Hvilken feilmelding du får avhenger av hva slags mobil du har.

Feilmeldinger ved operatørlåst mobil
  • Tast begrensningskode

  • Sett inn riktig SIM-kort

  • Ugyldig SIM

  • Tast nettverkskode

  • Tast spesialkode

Hent operatørlåskoden

For å hente ut en operatørlåskode trenger du IMEI-nummeret til mobilen eller mobilenheten som er låst.

IMEI-nummer kan ligge sammen med innpakning eller dokumentasjon fra da du kjøpte mobilen, men det kan også hentes ut direkte fra mobilen på denne måten:

  1. Åpne tastatur på mobilen som om du skal ringe et nummer

  2. Tast inn *#06#

Ta så kontakt med oss på Kundeservice, så hjelper vi deg videre.

Gå til Kontakt oss
  • Operatørlåst mobil fra en annen operatør?

    Har du en operatørlåst mobil fra en annen mobiloperatør, kan du ikke bruke SIM-kort fra Telenor før du har låst opp mobilen.

    Operatørlåskoden får du ved å henvende deg til operatøren du kjøpte mobiltelefonen hos. Dette er viktig å gjøre i forkant hvis du flytter abonnementet ditt til Telenor, eller ønsker å opprette et nytt abonnement uten å kjøpe en ny mobiltelefon.

    Se våre mobilabonnement