Hjelp til Kontantkort
Lade kontantkort
Du kan lade kontantkortet på flere måter:
På nett: Lad kontantkort på nett
I Mitt Telenor kan du bruke Vipps til å lade kontantkortet
Ladekort: Ladekort eller elektronisk ladekode i form av kvittering selges i de fleste dagligvarebutikker, bensinstasjoner og kiosker
Ring ladetelefonen på nummer 915 00 900 og tast inn koden du får oppgitt på kvitteringen.
Sjekke saldo på kontantkort
Du kan sjekke saldo på kontantkort på flere måter:
Mine Sider: Logg inn på Mine Sider via linken under, velg nummeret det gjelder. Saldo står til høyre.
Mitt Telenor: Saldo vises på hovedsiden i appen
Telmi: Spør chatboten Telmi, og du vil få svar
Kontofon: Ring kontofon på nummer 915 00 500
SMS: Send SALDO til 2525
Tjenesten er kostnadsfri.
Kontantkort kan brukes i mange land. Priser for bruk av kontantkort i utlandet
I EU/EØS gjelder norske priser ved bruk av kontantkort.
Undersøk hvilke operatører vi har avtale med før du reiser.
Lading i utlandet:
I Mitt Telenor kan du bruke Vipps til å lade kontantkortet
Ladekort: Hvis du har et ladekort eller en elektronisk ladekode, kan du ringe +4791500900 og taste inn koden du får oppgitt på kvitteringen.
Aktivere startpakke - Telenor Kontant
Problemer med SMS/MMS til andre med Kontant Familie?
Hva skjer med min saldo ved oppsigelse eller endring til abonnement?
Problemer med lading?
Det kan være flere grunner til at du ikke får ladet opp kontantkortet ditt, om det så er med ladekort eller på telenor.no/i Mitt Telenor-appen.
Her er de vanligste problemene:
Får feilmelding "Tast inn gyldig ladekode"
Skrapt bort ladekoden?
Begrensninger for lading på web eller i Mitt Telenor:
Maks 3000 kr i uka med samme betalingskort
Øvre grense for lading er 10 000 kr per måned
Maks saldo per kontantkort er 10 000 per kontantkort
Antall ladetransaksjoner per dag er maks 3. Har du oversteget dette, må du vente i 24 timer før du kan lade mer.
Problemer ved lading i Mitt Telenor-appen
Problemer med lading på telenor.no
Sperret kontantkort eller mistet ringesaldo?
Kontantkortet varer i 15 måneder etter siste lading. Lader du ikke kontantkortet innen den tid, vil resterende ladebeløp bli slettet og nummeret sperret.
Nummeret kan gjenåpnes i inntil 2 måneder etter det ble sperret. Hvis du ønsker gjenåpne nummeret, trenger du bare lade opp valgfritt beløp, så åpnes det automatisk.
Hadde du ringesaldo som er blitt slettet eller det har gått lengre tid enn 2 måneder? Ta kontakt med oss på kundeservice, så hjelper vi deg!
Problemer med å ringe eller sende SMS?
Opplever du andre problemer med kontantkortet, som utfall av dekning eller problemer med å ringe ut, så finner du hjelp og veiledning til de vanligste problemene vi opplever på mobiltelefonen via knappen under.