NYHET!

Nå kan du logge inn med Telenor ID!

Dette gjør at du kan logge inn på ruterens webgrensesnitt via wifi.telenor.no, og administrere ruteren din fra hvor som helst - Fra kontoret, hytta eller bak i en taxi!
Så lenge ruteren din er online, kan du få kontakt med hjemmenettet ditt.

Skjermbilde av ruteradministrasjon - administrasjon av ruter
Innlogging på din ruter:Slik ser innloggingsbildet ut

Slik logger du inn med Telenor ID

Dette kan kun utføres av eier av internettabonnementet

  1. Åpne en nettleser og gå til adressen wifi.telenor.no

  2. Trykk på "Logg inn med Telenor ID" og følg stegene videre

Hvis du har internettabonnement i flere adresser vil du måtte velge hvilken adresse det gjelder etter du har logget inn.

Slik logger du inn med adminpassordet ditt

Så lenge du er koblet til ditt hjemmenettverk, og har tilgang på administratorpassordet, så kan du gjennomføre denne prosessen

  1. Åpne en nettleser og gå til adressen wifi.telenor.no

  2. Trykk på "Logg inn med administratorpassordet ditt"

  3. Skriv inn ditt passord

  4. Hvis du ikke har byttet til selvvalgt passord, skriv inn koden som står under ruteren etter teksten admin: (består av bokstaver og tall) og logg inn. Hvis du har Zyxel P8702N står koden etter teksten WPA2 (består av 13 bokstaver).

  • Er det første gangen du logger inn?

    Første gangen du logger inn, må du huke av for at du godtar brukervilkår og personvernerklæring. Når du logger inn med standardpassordet, vil du komme til din konto-side. Her kan du bytte språk, administratorpassord eller gå videre til forsiden.

    vilkår og personvernerklæring førstegangs innlogging

  • Legge inn kontaktnummer og e-postadresse for gjenoppretting

    Vi trenger ditt mobilnummer eller din e-postadresse for at du skal kunne gjenopprette administratorpassordet - om du skulle glemme hva du endret det til.

    Dette legger du inn under "Min konto". Du finner Min Konto oppe til høyre i bildet når du er på forsiden.

    Legg inn mobilnummer og e-postadresse

Glemt admin-passord?

Hvis du har byttet ditt admin-passord, vil dette fremdeles gjelde etter en nullstilling av ruteren eller hvis du får ny ruter. Har du glemt hva det er, er det likevel mulig å endre det.

  1. Åpne en nettleser og gå til adressen wifi.telenor.no

  2. Velg Glemt passord

  3. Skriv inn mobilnummer eller e-postadresse

  4. Velg Send reset link

  5. Du vil nå motta en SMS eller e-post med videre informasjon

Dersom du ikke lenger har e-postadressen eller mobilnummeret som ble registrert ved opprettelse, må du ta kontakt med Kundeservice.

Jeg vet ikke hva passordet mitt er

Har du ikke satt eget passord til ditt trådløse nett eller har glemt hva passordet var?

Har du WiFi Ruter II eller WiFi-ruter, gjør du følgende:

Send SMS med kodeord WIFI XXXXXXXX til 2000 for å få tilsendt nettverksnavn og passord til ruteren. De 8 sifrene er de 8 siste sifrene i serienummeret (S/N) som står på undersiden.

Har du noen av våre eldre rutere, står passordet skrevet ruteren etter teksten admin: (består av bokstaver og tall) eller etter teksten WPA2 (består av 13 bokstaver)


  • Har du Zyxel P8702N og bredbånd fra en annen leverandør?

    Zyxel P8702N er ment å benyttes med bredbånd levert av Telenor. Ved bruk av bredbånd levert av andre leverandører, vil funksjonaliteten i ruteren derfor kunne bli begrenset. Slik begrensning vil blant annet være knyttet til adgang til wifi.telenor.no for å administrere innstillinger, samt at ruter ikke vil motta programvare- og sikkerhetsoppdateringer. Telenors kundestøtte forutsetter at ruteren er tilkoblet bredbånd fra Telenor.

Jeg har en annen ruter

Har du Trådløst Bredbånd eller Mobilt Bredbånd med Huawei B818-ruter?

Trykk på knappen under for å få veiledning og hjelp

Administrering av Huawei B818

Mer avanserte innstillinger