Manglende internett kan skyldes problemer med Telenors nett, problemer med utstyr eller kabler, eller tilkoblingen til WiFi.
Løs problemer med Internett
Problemer med tregt, ustabilt eller manglende nett? Prøv våre veiledninger for å feilsøke forbindelsen, eller sjekk om det er meldt feil i ditt område.
Har du forsøkt å skru utstyret av og på igjen?
I mange tilfeller er det kun en restart av utstyret som trengs for å fikse problemer med hjemmenettet!
Før du fortsetter feilsøkingen, anbefaler vi at du restarter både ruter, forsterker og fiberboks/modem/antenneadapter ved å trekke ut strømmen, la det stå uten strøm en stund og så koble til igjen. Restart også din mobiltelefon eller pc ved å skru den helt av og så på igjen.
Løser ikke dette problemet, velg problemstillingen du opplever under for å fortsette feilsøking.
Slik restarter du ruter og forsterker:
Trekk ut strømkontakten eller bruk av/på-bryteren
La utstyret stå uten strøm i 10 sekunder
Koble til strømmen igjen. NB! Det kan ta noen minutter før ruteren kobler seg til Internett igjen.
Slik restarter du fiberboks eller modem
Ta ut strømkontakten
Vent i 1 minutt
Sett inn strømkontakten
NB: Det kan ta noen minutter før forbindelsen gjenopprettes.
Hvilket problem opplever du?
Velg en av problemstillingene under for hjelp til feilsøking.