Mobil Hjemmetelefon

Slik kobler du opp Mobil Hjemmetelefon

Mobil Hjemmetelefon ligner på en vanlig fasttelefon i både bruksmåte og utseende. Forskjellen er at denne telefonen er koblet til mobilnettet, og at telefonapparatet blir utstyrt med et SIM-kort.

Her får du hjelp til oppkobling av Mobil Hjemmetelefon, inkludert hvordan du skal sette inn SIM-kort.

Skru på apparatet

  1. Hold inn tasten med rødt telefonrør

  2. Blå Telenor-logo vises

  3. Slipp knappen

Skru av apparatet

  1. Hold inn tasten med rødt telefonrør

  2. Valget "Skru av" vises på skjermen

  3. Trykk to ganger på venstre funksjonstast

  4. Skjermen går nå i svart, og apparatet er slått av

Fjerne PIN-kode

  1. Gå til Meny

  2. Velg Innstillinger

  3. Velg Sikkerhet

  4. Velg Sette opp SIM-kort lås

  5. Marker Lås SIM-kortet med piltast

  6. Trykk Velg for å fjerne haken

  7. Angi PIN-koden til SIM-kortet

  8. Trykk piltast ned til OK

  9. Trykk venstre funksjonstast

Bruk tallene på tastaturet for å skrive inn PIN-kode.
Koden bekreftes ved å trykke på venstre tast med tre prikker.

Aktivere 4G Tale

  1. Trykk Meny

  2. Gå til Innstillinger

  3. Gå til VoLTE av/på

    • Hake i boksen betyr at VoLTE er slått av

Opplever du feil?

Her kan du få hjelp til å løse problemer med Mobil Hjemmetelefon.

Spørsmål og svar

  • Hvordan kan jeg gjøre omstart av apparatet?

    1. Hold inn tasten med rødt telefonrør

    2. Valget "Omstart" vises på skjermen

    3. Trykk pil ned

    4. Trykk to ganger på tasten med tre prikker

    5. Apparatet vil nå starte på nytt

  • Hvordan oppgraderer jeg programvaren?

    Telefonen søker automatisk etter oppdateringer av programvare.
    Når en oppdatering er tilgjengelig vil dette vises på skjermen. Trykk Ja for å oppdatere, og sikre best mulig ytelse på din telefon.

    Oppgraderingen kan ta litt tid. Telefonen slår seg av, foretar oppdateringer og starter opp igjen. Når startskjermen vises, er telefonen oppdatert og klar til bruk.

  • Hvordan gjenopprette til fabrikkinnstillinger?

    Ved å følge trinnene nedenfor fjernes alle lagrede data og endringer som er utført tidligere.

    1. Trykk Meny

    2. Velg Innstillinger

    3. Velg Fabrikkinnstillinger

  • Gå til startskjerm

    For å få frem startskjermen, trykk på/av-tast. Startskjermen skal nå vises.

  • Kan jeg beholde telefonnummeret mitt for fasttelefon?

    Dessverre er det ikke mulig å beholde ditt gamle telefonnummer, men vi kan tilby nummerhenvisning kostnadsfritt i 3 måneder.

    Det betyr at de som ringer ditt gamle fastnettnummer hører en talemelding om at du har fått nytt nummer, og hva dette er. Vi kan enten henvise til nytt nummer på nytt abonnement, eller til et mobilnummer du har i dag. Nummerhenvisning må bestilles før nødvendig nedkobling av ditt gamle abonnement.

  • Hva skjer med alarmen min?

    Trygghetsalarm
    Har du en trygghetsalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte helse- og omsorgsetaten i din kommune.

    Boligalarm
    Har du en boligalarm tilknyttet bredbånd/fasttelefon, må du kontakte ditt alarmselskap slik at du får flytte alarmen over på ny løsning.

  • Hva gjør jeg hvis bosteds- og installasjonsadresse er forskjellig?

    Alt utstyr vil bli sendt til din bostedsadresse. Dersom installasjon er bestilt til annen adresse, må du selv sikre at utstyret tas med og at det er mobildekning på stedet.

  • Kan jeg sende SMS med Mobil Hjemmetelefon?

    Ja. Dette gjør du ved å følge veiledningen nedenfor:

    1. Gå til Meny/Meldinger

    2. Trykk Velg

    3. Trykk Ny melding

    4. Skriv inn nummer til mottaker, eller gå til undermeny og velg fra Kontakter

    5. Trykk piltast ned for å komme til meldingstekst

    6. Skriv melding

    7. Trykk høyre piltast

    8. Trykk venstre funksjonstast

    9. Velg Send

    10. Trykk venstre funksjonstast

  • Støtter apparatet høreapparat?

    Apparatet har vært på utprøving hos NAV Hjelpemiddelsentralen sentralt. Ta kontakt med din lokale Hjelpemiddelsentral for å finne ut om ditt apparat støttes.