Hvis du utsetter fakturaen på Mine Sider eller i Mitt Telenor vil det påløpe et gebyr på 70 kr på din neste faktura. Utsettelsen gjelder i 21 dager fra dagen du utsetter.

Unntak:

  • Det er ikke mulig å utsette samme faktura flere ganger

  • Det er ikke mulig å utsette mer enn to forskjellige fakturaer samtidig

  • Du kan ikke utsette den første fakturaen du får fra oss

  • Faktura som er sendt til inkasso kan ikke utsettes

Slik utsetter du

Mine Sider

Slik utsetter du faktura på Mine Sider:

  1. Logg inn på Mine Sider

  2. Finn fakturaen du ønsker å utsette, og trykk på Utsett

Utsette faktura på Mine Sider
Mine Sider Faktura - Utsette faktura på Mine Sider

Mitt Telenor

Slik utsetter du faktura i Mitt Telenor:

  1. Åpne appen

  2. Bla ned til Faktura og trykk på banneret

  3. Velg så fakturaen du ønsker å utsette

  4. Hvis fakturaen kan utsettes, får du opp en knapp med 'Utsett betalingen'

  5. Trykk på knappen

Dersom fakturaen ikke kan utsettes, får du opp en forklaring på hvorfor.

Åpne Mitt Telenor-appen
Mitt Telenor Faktura - Utsette faktura i Mitt Telenor
  • Utsette betaling via kundeservice

    Hjelp via telefon

    Du kan også ringe kundeservice for å utsette betalingen, gebyret for utsettelse er da 140 kr per faktura.

    Vær obs på at kundeservice heller ikke kan gi utsettelse på unntakene som er nevnt lengre oppe på denne siden.

    Telefonnummeret til kundeservice er 915 09000.

  • Faktura har forfalt

    Kan jeg fortsatt utsette?

    Du kan utsette faktura som er forfalt, så lenge det ikke har blitt sendt over til inkassobyrå.

    Purregebyr og forsinkelsesrenter vil da fortsatt påløpe, i tillegg til gebyret for selve utsettelsen, og dette vil komme på din neste faktura.

Har du AvtaleGiro og eFaktura?

Disse kan også utsettes. Du må da ringe kundeservice på 915 09000.
I tillegg må du huske å endre forfallsdato selv i nettbanken.