Forstå fakturaen din
Fakturaene fra Telenor vil variere noe ut ifra hvilke abonnementer og produkter du har
Fakturaen ser annerledes ut enn normalt
I enkelte tilfeller kan fakturaen din se annerledes ut enn det du er vant med. Dette kan skje i forbindelse med en endring, bestilling eller oppsigelse og får konsekvenser for perioden du er fakturert for. Nedenfor finner du en forklaring på hva de ulike endringene har å si for fakturaen din.
Første faktura
Som ny kunde kan første faktura være høyere enn forventet. Dette skyldes at månedspris faktureres på forskudd. Avhengig av hvilken dato abonnementet ble opprettet, vil din første faktura derfor gjelde fra dagen du ble kunde og noe frem i tid. Vanligvis er dette en eller to måneder fremover.
Den neste fakturaen du mottar vil kun gjelde for én måned eller en fakturaperiode.
Faktura etter endringer
Når du gjør en endring på abonnementet ditt, vil neste faktura inneholde en avregning som tar for seg endringen. Siden du betaler faste priser på forskudd vil du få et minusbeløp for det du har betalt fremover i tid, og et plussbeløp for endringen i samme periode.
Differansen blir det du betaler eller får tilbake. NB! I noen tilfeller kan endringene havne på forskjellige fakturaer.
Faktura etter oppsigelse
Når du sier opp blir avgifter som er fakturert utover oppsigelsestiden tilbakebetalt.
Hvis du har flere abonnement hos oss, og sier opp ett av dem, så vil du få penger igjen på neste faktura. Om du har flere abonnement og sier opp alle, vil det bli sendt ut en sluttfaktura for kontoen.
Sluttfaktura kommer elektronisk om du har eFaktura på kontoen.
Vanlige spørsmål og svar om faktura
Er du ny kunde hos oss?
Hva er 'Faste priser'?
Hva er 'Sikkerhetstjenester'?
Har du brukt mobilen til å betale for tjenester/innholdstjenester?
Har du blitt fakturert for bruk i utland, på fly, skip eller offshore?
Har du kjøpt ny mobil med SWAP-avtale?
Her finner du forklaringer på de ulike punktene på fakturaen
Velg fakturaeksempelet du vil se på
Mobil eller Trådløst Bredbånd
Bredbånd og TV