Purring
Hvis du ikke betaler fakturaen din ved forfall, vil du få en betalingspåminnelse. Da får du også et gebyr for purringen i tillegg til den opprinnelige summen. Gebyret vil variere litt på de forskjellige tjenestene.

Inkasso
Hvis du ikke betaler purringen innen fristen, vil fakturaen kunne gå til inkasso, og det legges til enda et gebyr. Når fakturaen går til inkasso overtar inkassobyrået kravet fra Telenor, og du må betale regningen til dem.

Hvis faktura forblir ubetalt for lenge kan abonnementet ditt bli stengt. Hvor lang tid det tar varierer for mobil, internett og TV.

Hvordan åpne stengt abonnement

  • Åpne stengt mobilabonnement

    Betale med kort
    For rask åpning av abonnementet kan du betale den utestående fakturaen direkte på nettsiden til inkassobyrået. Betaler du faktura med kort eller Vipps der blir abonnementet åpnet innen 60 minutter.

    Betale faktura via nettbank
    Hvis du betaler alt til inkassobyrået via nettbank, blir abonnementet gjenåpnet når inkassobyrået har mottatt innbetalingen. Fra du har betalt regningen i nettbanken tar det vanligvis inntil et døgn før abonnementet blir gjenåpnet. 

    Vi kan dessverre ikke åpne abonnementet noe raskere selv om du sender oss kvittering på innbetaling, inkassobyrået må melde fra til Telenor.

  • Åpne stengt bredbånd- eller TV-abonnement

    Hvis signalene på TV-en eller internettet ditt har blitt stengt, må du betale utestående faktura for å få det tilbake. Abonnementet åpnes så snart innbetaling er mottatt hos oss. For internett må du også betale et gjenåpningsgebyr, som blir lagt til på neste faktura.

    Fakturaer som har gått til inkasso må betales direkte til inkassoselskapet. Abonnementet blir gjenåpnet når inkassobyrået har mottatt innbetalingen. Fra du har betalt regningen i nettbanken, tar det vanligvis inntil 3 dager før abonnementet blir gjenåpnet. 

    Vi kan dessverre ikke åpne abonnementet noe raskere selv om du sender oss kvittering på innbetaling, inkassobyrået må melde fra til Telenor.