Er fakturaen ikke som forventet?

Det første du bør sjekke er hvilken periode fakturaen gjelder for.

Er det den første fakturaen du får fra oss, eller en faktura etter du har gjort endringer på abonnement? Kan fakturaen gjelde for en lengre periode enn vanlige?

Det er også viktig å sjekke forbruket - har du f.eks. ringt til spesialnumre, vært i utlandet eller brukt telefonen til å betale for innholdstjenester?

Åpne din faktura på Mine Sider

Utsette faktura

Du kan utsette faktura på Mine Sider, i Mitt Telenor eller via kundeservice.

Utsettelse koster 70 kroner dersom du gjør det selv, eller 140 kroner dersom kundeservice ordner det for deg.

eFaktura og Avtalegiro

Med eFaktura kommer fakturaen rett i nettbanken istedenfor som papirfaktura i posten, og med AvtaleGiro betales den automatisk ved forfall.

Enkelt for deg og smart for miljøet!

Innholdstjenester

Lurer du på hvem et 4- eller 5-sifret nummer tilhører, hva en innholdstjeneste er, eller hvordan du sperrer eller åpner for bruk av tjenester via SMS?

Hvordan finne din faktura?

Mine Sider

  • Trykk på knappen under, den tar deg direkte til Faktura-sidene

  • Finn fakturaen du leter etter i listen og trykk på fakturanummeret

  • Trykk på "Se alle detaljer" for å se faktura i nettleseren

Faktura på Mine Sider

Mitt Telenor App

  • Hvis du er på mobil, trykk på knappen under for å åpne appen. Ved førstegangs bruk, må du logge deg på.

  • Bla ned til Faktura og klikk på den

  • Nederst på siden finner du en månedsoversikt med tidligere fakturaer

Åpne Mitt Telenor-appen

Betale faktura

Du kan betale faktura fra oss både på Mine Sider og i Mitt Telenor-appen.

Les mer om betaling av faktura fra Telenor.

Inkasso og stengt abonnement

Hvis du ikke betaler fakturaen din ved forfall, vil du få en purring.

Hvis du ikke betaler purringen innen fristen, vil fakturaen kunne gå til inkasso. Når fakturaen går til inkasso overtar inkassobyrået kravet fra Telenor, og du må betale regningen til dem.

Hvis faktura forblir ubetalt for lenge kan abonnementet ditt bli stengt. Hvor lang tid det tar varierer for mobil, internett og TV.

Les mer om hvordan du kan få åpnet ditt abonnement

Spørsmål og svar om faktura

  • Uenig i fakturaen?

    Er du uenig i beløpet du blir belastet for, ber vi deg først sjekke våre fakturaforklaringer.

    Mener du fortsatt at du er fakturert feil, kan du ringe kundeservice på 915 09 000. Det kan være nyttig å ha fakturaen foran deg når du ringer.

    En klage på fakturaen skal alltid rettes til oss før fakturaen forfaller. Når du tar kontakt, utsettes betalingsfristen til saken har blitt løst.

    NB: Merk at den første fakturaen du får, vil virke høyere enn forventet. Det skjer fordi du betaler den faste månedsprisen på forskudd.

  • Hvordan foregår betaling av faktura etter oppsigelse?

    Når et abonnement er oppsagt skal alle utestående fakturaer betales som de er. Har du betalt frem i tid, utover oppsigelsestiden, vil du få dette tilbake når sluttoppgjøret blir produsert ca. 3 uker etter at abonnementet er koblet ned.

    Hvis du fremdeles har igjen abonnement som er på samme faktura som abonnementet du har sagt opp, vil tilgodebeløpet komme i fratrekk på neste ordinære faktura.

  • Hva er kreditering og penger til gode?

    Hvis du har mottatt en kreditering/kreditnota fra Telenor, kan det bety at du har penger til gode hos oss.

    Pengene du har til gode vil bli trukket fra på din neste faktura eller tilbakebetalt til kontonummeret det sist ble betalt ifra. Hvis du ønsker å få pengene utbetalt til et annet kontonummer, ring kundeservice på 915 09 000.

  • Kan jeg endre fast forfallsdato på mine faktura?

    Nei, det er dessverre ikke mulig å endre fast forfallsdato på fremtidige fakturaer.

  • Hva er Spesifisert Faktura?

    Mobil- og telefonikunder har mulighet til å få spesifisert faktura.

    Spesifisert faktura viser telefonnumre som er ringt eller sendt SMS/MMS til, med tidspunkt, varighet, kostnad og nedlastet datavolum (gjelder mobil). Vanlig faktura viser kun fordelingen av forbruket.

    Du kan velge at følgende samtaler skal spesifiseres:

    1. Alle samtaler

    2. Alle samtaler med unntak av internettoppringinger

    3. Alle samtaler med unntak av internettoppringinger og norgessamtaler

    4. Bare samtaler til mobiltelefon og utlandet

    Hvordan får jeg spesifisert faktura?
    Alle våre privatkunder kan få spesifisert faktura. Du aktiverer det selv på Mine Sider, under hvert abonnement. Pris for spesifisert faktura er 29,- per måned.

    Bruker du eFaktura, vises detaljene på fakturaen i nettbanken. 

    Når du bestiller spesifisert faktura, vil kun fremtidige fakturaer bli spesifisert.

  • Hvor finner jeg kundenummer eller abonnementsnummer?

    Dette finner du øverst til høyre på førstesiden på din faktura, sammen med forfallsdato, fakturanummer og lignende informasjon.

  • Kan jeg få kopi av faktura på papir?

    Ja, du kan finne og skrive ut din faktura i PDF-format fra Mine Sider uten ekstra kostnad.

    Dersom du ikke kan skrive ut en kopi selv, kan du få kopi tilsendt via posten. Fakturakopi koster da kr 100 per faktura.
    Ta kontakt med oss på kundeservice, så fikser vi resten.

  • Oversikt over fakturagebyr

    • Betalingsutsettelse - 140 kr (via kundeservice) / 70 kr (Mine Sider/Mitt Telenor)

    • Purregebyr (inkassovarsel) - 35 kr

    • Betalingsoppfordring - 105 kr 

    • Gjenåpningsgebyr (stengt grunnet manglende betaling) - 399 kr

    • Fakturakopi - 100 kr (via kundeservice)/ 0 kr (Mine Sider/Mitt Telenor)

    • Rente ved for sen betaling/utsettelse - 12,50 % p.a. (beregning starter første virkedag etter forfallsdato)

    • Papirfakturagebyr - 6,50 kr

    Gebyr for betaling av faktura i Mine Sider/Mitt Telenor App

    • Betaling med kredittkort - 39 kr

    • Betaling med debitkort - 0 kr

    • Betaling med Vipps - 10 kr