Online e-post - endringer våren 2023
Her kan du lese mer om hva som ble endret og hva det betyr for deg som kunde på e-post
Vi har oppgradert e-posttjenesten din
Våren 2023 fikk du en oppgradering av din Online e-post som gir deg en trygg og brukervennlig løsning for fremtiden. Alle med en @online e-postadresse er nå flyttet over til ny løsning.
Endringer i pris for Online e-post
Dersom du ikke har betalt månedspris for e-postkontoen før dette, ble du flyttet til til E-post 5 GB som koster 39 kroner i måneden. Denne utgiften begynte å løpe fra 1. juni 2023.
Dersom du allerede betalte 29 kroner i måneden for e-postfilter og lagring ble du flyttet til E-post 15 GB som koster 49 kroner i måneden. Denne utgiften begynte å løpe fra 1. juli 2023.
Nye fordeler
Online e-post rustes for fremtiden med et forbedret spamfilter, økt lagringsplass og en ny webmail med med både oppgraderte og helt nye funksjoner. Du finner webmailen ved å logge inn på Online.no.
Hvis du vil lese mer om hvordan du bruker det nye spamfilteret finner du tips i denne artikkelen.
Telenor jobber systematisk med å sikre et godt personvern, og som bruker av Online e-post blir dine personopplysninger ivaretatt. Dette innebærer blant annet at vi ikke deler informasjon med tredjeparter for bruk til kommersielle formål.
Ofte stilte spørsmål nye Online e-post
Hvorfor må jeg betale for Online e-post?
Jeg har mottatt mye spam i innboksen min. Kommer denne situasjonen til å bedre seg nå?
Hvorfor skal jeg ha en konto hos Online e-post og ikke skaffe meg en konto hos en annen tilbyder?
Jeg står som eier eller betaler av en e-postkonto, og ønsker å overføre dette ansvaret til en annen person. Hva gjør jeg?
Kan alle bruke webmailen?
Jeg har fått tilgang til den nye webmailen, men er usikker på hvordan jeg kan bruke den. Hva gjør jeg?
Hvor mye lagringsplass trenger jeg?
Hvordan vet jeg hvor mye lagringsplass jeg har brukt?
Hvordan faktureres Online e-post?
Når mottar jeg første faktura med nye priser?
Hvordan unngår jeg fakturagebyr?
Hvordan sier jeg opp min e-postkonto?
Jeg har ved en feiltakelse sagt opp min e-postkonto, og ønsker å reaktivere den. Hva gjør jeg?
Hva skjer hvis jeg ikke betaler fakturaen?
Kan jeg beholde gratisversjonen av Online e-post?
Jeg betaler allerede for e-postfilter og ekstra lagring. Hva slags endringer kan jeg vente meg og når får jeg informasjon på e-post?
Ofte stilte spørsmål om overføringen av min konto til ny e-postløsning
Hvordan merker jeg at jeg har blitt flyttet over til ny e-postløsning?
Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
Hvorfor oppgraderer dere e-posttjenesten?
Kan noe skje med det jeg har lagret i e-postkontoen min når jeg flyttes over?
Kan jeg fortsatt bruke den gamle webmailen?
Når flyttes jeg over til ny e-postløsning?
Jeg er webmail-bruker men har fortsatt ikke blitt flyttet over til ny løsning. Jeg mistenker at noe er feil.
Problemer med e-postmapper etter at du ble flyttet over til ny e-postløsning?
Hvordan setter jeg standard-mapper for f.eks. Sendt e-post, spam-mapper og lignende?
Etter at jeg ble flyttet over på ny e-postløsning mangler det e-post i enten Spam-mappen, Sendt-mappen, mappen for slettet e-post, eller andre lignende mapper.
Etter at jeg har slettet e-post så kommer den tilbake i innboksen min. Hvordan får jeg endret dette?
Det har dukket opp flere kopier av en mappe, med ett eller flere 1-tall bak. Hva gjør jeg?
E-post ser ut til å forsvinne når den flyttes over til innboksen fra annen mappe, for eksempel Spam-mappen.