Vilkår for Telenors bedriftskunder
Her finner du vilkår for leveranse av bedriftstjenester- og produkter fra Telenor Norge AS. De generelle bedriftsvilkår gjelder sammen med relevante spesielle vilkår for Telenors basistjenester, og eventuelle andre tjenestespesifikke vilkår. Oversikt over andre tjenestespesifikke vilkår på denne siden er ikke uttømmende.
Bedriftsvilkår
Alminnelige vilkår for bedrifter gjelder kun for kunder med organisasjonsnummer, ikke privatkunder.
Alminnelige vilkår for bedrifter (gjelder fra og med 19.12.2024)
Alminnelige vilkår for bedrifter (gjelder frem til 31.01.2025 for avtaler inngått før 19.12.2024)
General terms and conditions for business customers (valid from 31.01.2025 for agreements entered before 19.12.2024)
Har du forhandlet en egen kundeavtale med Telenor gjelder den fortsatt
Har din bedrift fremforhandlet en egen, kundespesifikk avtale med Telenor, hvor priser og øvrige vilkår er avtalt spesielt mellom partene, gjelder denne avtalen fortsatt. Ved eventuell motstrid, er det din bedrifts forhandlede avtale som gjelder.Vilkår for behandling av personopplysninger
Telekommunikasjonstjenester krever ikke databehandleravtale
Når din bedrift kjøper og bruker Telenors telekommunikasjonstjenester, så som fast og mobil telefoni og tilgang til internett, har vi et ende-til-ende ansvar for behandlingen av personopplysninger om dine brukere og ansatte. For telekommunikasjonstjenester er Telenor behandlingsansvarlig etter personvernreglene – ikke databehandler - og din Bedrift skal derfor heller ikke inngå databehandleravtale med oss. Telenors rolle som behandlingsansvarlig for telekommunikasjonstjenester er ikke endret etter GDPR, men er derimot en videreføring av Telenors ansvar under vår konsesjon fra Datatilsynet.Informasjonssamfunnstjenester og blandingstjenester krever databehandlervilkår tilsvarende en databehandleravtale
Når din bedrift kjøper og bruker Telenors informasjonssamfunnstjenester levert over internett, så som Min Bedrift eller skytjenester fra tredjeparter, men også for tjenester/prosesser som er en blanding av elektroniske telekommunikasjonstjenester og informasjonssamfunnstjenester så som Mobilt Bedriftsnett og Fakturakontroll, er det bedriften din som er behandlingsansvarlig, for de deler av tjenesten som ikke er telekommunikasjon, mens Telenor er deres databehandler. Derfor har disse tjenestene databehandlervilkår, se nærmere under.Du trenger ikke tenke på om tjenesten du kjøper fra oss forutsetter inngåelse av en databehandleravtale eller ikke
Våre kundeavtaler inneholder hoveddelen av en databehandleravtale (generelle databehandlervilkår) og enhver tjeneste, hvor Telenor er databehandler på din bedrifts vegne (og din bedrift er behandlingsansvarlig), inneholder tjenestevilkår, som regulerer hvordan Telenor skal behandle personopplysninger om dine brukere/ansatte (tjenestespesifikke databehandlervilkår) for de deler av tjenesten som ikke er telekommunikasjon. Din bedrift trenger derfor ikke inngå en separat databehandleravtale med Telenor, hvor vi er databehandler av personopplysninger på din bedrifts vegne, og din bedrift blir regnet som behandlingsansvarlig.Se generelle databehandlervilkår i Bedriftsvilkår punkt 9.
Spesielle vilkår for mobil og bredbånd
Her finner du vilkårene for mobil og bredbånd telekommunikasjonstjenester fra Telenor, som gjelder for alle bedriftskunder som tar i bruk disse tjenestene:
Vilkår for mobil (gjelder frem til 31.01.2025 for avtaler inngått før 19.12.2024)
Vilkår for bredbånd (gjelder frem til 31.01.2025 for avtaler inngått før 19.12.2024)
Tjenestebilag for utvalgte skytjenester med mer
Her finner du utvalgte tjenestebilag fra Telenor
Andre vilkår
Her finner du andre utvalgte vilkår fra Telenor
Brukervilkår for Min Bedrift
Spesielle vilkår for Digital Plattform
TV for bedriftskunder