Dette får du med Incident Response-tjenesten
24/7-365 vakttelefon
Bistand før, under og etter et cyberangrep
Garanterte responstider for oppstart og oppmøte hele døgnet
Utarbeidelse og gjennomgang av sluttrapport og anbefalte risikoreduserende tiltak
Vil du vite mer?
Vi tar gjerne en uforpliktende prat om sikkerhetsløsninger som passer din virksomhet.
Slik fungerer Incident Response Tjenesten
Forberede
Vi gjennomfører innledende kartlegging av infrastruktur, tilganger, nøkkelpersoner og prosesser. Vi øver og forbedrer prosedyrer kontinuerlig for å kunne reagere raskt og riktig i en eventuell hendelse.
Varsle
Ved mistanke om, eller bekreftet kritisk hendelse, varsles dette Telenors døgnbemannede vakttelefon.
Respondere
Kartlegge situasjonsbildet og starte innledende informasjonsinnhenting og analysearbeid. Utarbeide foreløpig oppdragsbeskrivelse. Incident Response Teamet mobiliserer, og reiser ut til dere hvis behov.
Kontroller og håndtere hendelsen
Incident Response Manager bistår med hendelseshåndteringen, anbefaler nødvendige reaktive tiltak, loggfører aktiviteter, resultater og relevante avgjørelser og koordinerer med interessenter underveis i cybersikkerhetshendelsen.
Tjenesten bør kombineres med overvåkingstjenesten MDR for Microsoft 365 for å redusere risiko for større, alvorlige hendelser.