Dette får du med Incident Response-tjenesten

  • 24/7-365 vakttelefon

  • Bistand før, under og etter et cyberangrep

  • Garanterte responstider for oppstart og oppmøte hele døgnet

  • Utarbeidelse og gjennomgang av sluttrapport og anbefalte risikoreduserende tiltak

Vil du vite mer?
Vi tar gjerne en uforpliktende prat om sikkerhetsløsninger som passer din virksomhet.

Kontakt oss

Slik fungerer Incident Response Tjenesten

Forberede

Forberede

Vi gjennomfører innledende kartlegging av infrastruktur, tilganger, nøkkelpersoner og prosesser. Vi øver og forbedrer prosedyrer kontinuerlig for å kunne reagere raskt og riktig i en eventuell hendelse.

IRT monitorering

Varsle

Ved mistanke om, eller bekreftet kritisk hendelse, varsles dette Telenors døgnbemannede vakttelefon.

IRT varsling

Respondere

Kartlegge situasjonsbildet og starte innledende informasjonsinnhenting og analysearbeid. Utarbeide foreløpig oppdragsbeskrivelse. Incident Response Teamet mobiliserer, og reiser ut til dere hvis behov.

IRT Respondere

Kontroller og håndtere hendelsen

Incident Response Manager bistår med hendelseshåndteringen, anbefaler nødvendige reaktive tiltak, loggfører aktiviteter, resultater og relevante avgjørelser og koordinerer med interessenter underveis i cybersikkerhetshendelsen.

Tjenesten bør kombineres med overvåkingstjenesten MDR for Microsoft 365 for å redusere risiko for større, alvorlige hendelser.

MDR for Microsoft 365 >