Å kjøpe mobiltelefoner til ansatte kan være en tidstyv og kostbar oppgave for bedriften. Men vi har noen tips som kan hjelpe deg å gjøre innkjøpene enklere, mer økonomiske, og gi mer fornøyde ansatte!

Tenk deg en tjeneste som kan forenkle denne jobben for dere.

  • Der man kan sette retningslinjer, og deretter la de ansatte ordne ting selv.

  • Hvor det blir lik behandling av alle. Samtidig som mulighet for privat delbetaling gir de ansatte valgfrihet til å velge akkurat den telefonen han eller hun ønsker seg. 

  • Og der man får full kontroll på kostnadene.

Spart tid, mindre administrasjon, forutsigbare kostnader og mer frihet til de ansatte – så enkelt.

Lyst til å sjekke om innkjøpsportalen mPort er noe for deg? Book gratis demo nå!

3 fordelaktige tips for enklere kjøp av mobiler

mPort fordeler digitalisering

Digitalt er enklere og raskere

Spar tid og penger ved å bruke en digital bestillingsløsning i stedet for manuelle og tidkrevende rutiner. Vi hjelper til med å sette opp en enkel nettløsning med bedriftens retningslinjer. Og innkjøpene blir enklere for både bedriften og de ansatte.

mPort fordeler full kontroll

Full kontroll og forutsigbarhet

Med egne retningslinjer for innkjøp av mobiler og utstyr får dere full kontroll og forutsigbare utgifter. Det gjør hele prosessen rundt innkjøp mye enklere. Selvbetjening effektiviserer hverdagen og fristiller tid hos de som har dette ansvaret.

mPort fordeler - valgfrihet ansatte

Valgfrihet til de ansatte

Egen nettportal, som fungerer som en nettbutikk, gir ansatte den friheten de ønsker til å velge utstyr og mobil selv. Retningslinjer settes av bedriften. Dette i kombinasjon med mulighet for delbetaling gir ansatte mulighet til å velge akkurat det de vil ha.

Det fungerer veldig bra, det er enkelt og oversiktlig, gir oss full kontroll, og frigjør mye tid

— Vegar Jøranli, Teknisk Sjef hos Rustfrie Bergh

Vår erfaring er at dersom kunder investerer tid i å lage tydelige retningslinjer, er det fullt mulig for virksomheten å både spare tid og få full oversikt over mobilkostnadene. Med et solid regelverk i bunn kan oppgaver som bestilling av mobil og utstyr automatiseres. Da kan ansatte enkelt bestille selv digitalt det de vil ha, det vet vi at de setter pris på.

Ved å benytte innkjøpsportalen mPort kan bedriften etablere en felles plattform og retningslinjer for innkjøp av mobiler og tilbehør. Dette kan gjøre det enklere å kontrollere kostnader, budsjettere og håndtere innkjøp av mobiltelefoner og tilbehør. Ved å etablere en felles innkjøpspolicy kan bedriften standardisere bedriftens mobile infrastruktur og gi bedre oversikt over de ulike enhetene og kostnadene knyttet til dem.

Slik fungerer mPort

Tjenesten er en web-basert løsning som hjelper deg med innkjøp og administrasjon av mobiler og tilbehør for alle ansatte. I løsningen kan det settes felles retningslinjer og regler for de ansatte slik at rutiner for innkjøp forenkles og tydeliggjøres. Tjenesten gir dine ansatte mer handlefrihet og mulighet til å bestille mobil, tilbehør og service selv. Samtidig som den gir deg fleksibilitet, forutsigbarhet og reduserte kostnader.

Funksjoner og muligheter

Ønsker den ansatte en dyrere telefon enn det som er dekket, kan de enkelt betale det overskytende selv via kredittkort eller Vipps.

Bedriften har til enhver tid full kontroll og god oversikt over hva som er bestilt, og slipper administrasjon i forbindelse med de ansattes mobiltelefon.

Egen nettbutikk

Dine ansatte vil gjennom en egen nettbutikk kunne velge den mobilen de selv ønsker. Nettbutikken som er integrert med mPort vil vise prisene for ansatte fratrukket beløp som bedriften dekker. Det vil derfor være veldig enkelt for den ansatte å se hva varen vil koste i egenandel. Den ansatte vil også få oversikt over lagerbeholdning, farger og størrelse før bestilling. Dersom prisen på enheten de har valgt overstiger det som bedriften dekker, betaler de det overskytende selv via kredittkort eller Vipps. Ved behov kan varen sendes til privat adresse.

Styring og kontroll

Løsningen gir bedriften svært god oversikt på både terminaltyper, IMEI-nummer, innkjøpspris, alder og evt. status. Ved kjøp av utstyr oppdateres løsningen løpende med nye data.

mPort enkelt forklart:

mPort støtter også bedrifter som ønsker å være mer miljøbevisste!

Vi gir deg råd om hvordan dere kan forlenge levetiden på bedriftens mobilportefølje, sikre økonomiske verdier, ivareta miljøvennlig gjenbruk og redusere bedriftens totale Co2 avtrykk.

Gjenbrukstjeneste

Åpner for gjenbruk og håndtering av brukte telefoner. Dette løser vi ved å tilgjengeliggjøre terminaler, som fortsatt fungerer fint, i bedriftens «egen» nettbutikk. Her viser vi alle telefonene som tilfredsstiller en enkel kvalitetssjekk.

Pantetjeneste

Retur og pant av brukte telefoner. Når telefonene ikke er i en slik stand at de kan brukes på nytt, eller bedriften ikke ønsker gjenbruk, kan administrator enkelt pante disse i et oversiktlig grensesnitt.

Miljøbonus

Ansatte tilbys en helt konkret bonus for å bidra med forlengelse av levetiden på telefonen. Her står bedriften fritt til å velge både antall måneder bonusen skal gjelde samt beløp pr måned.

«God som ny»

Telenors konsept for kjøp av brukte terminaler. Her vil du finne pene eksemplarer, med 2 års garanti, som kan velges i våre digitale kanaler.

Book gratis demo av mPort

Les mer om hva våre kunder mener om løsningen: