Dette er Mobilt Bedriftsnett

  • Moderne skybasert sentralbordsløsning som enkelt kan integreres med Teams

  • Enkel håndtering av innkommende samtaler - ingen tapte anrop

  • Alle ansatte styrer sin egen tilgjengelighet og kan benytte tjenesten uansett hvor de befinner seg

  • Se hvem som ringer uansett om du har iPhone eller Android telefon

Vi hjelper deg med å kartlegge hvilken løsning som passer best for din bedrift.

Dette er inkludert i tjenesten

tryllestav

Se hvem som ringer

Med MBN Appen kan du både se hvem som ringer før anropet besvares og hvem som har ringt

telefon

Ett nummer til bedriften

Med ett hovednummer blir det enkelt for kunder å kontakte din bedrift

musikk

Alltid noen som svarer

Kunder møter velkomsthilsen med tastevalg som styrer samtalen videre

keypad

Raskere til rett person

Kunden kan med tastevalg velge rett avdeling eller personen de ønsker å nå

snakkeboble

Kundene kan nå deg via SMS

Kunder kan sende SMS/MMS som kan håndteres av flere av dine ansatte og lagres i en felles logg

flagg

Full oversikt over tapte anrop

Se hvilke samtaler som er ubesvart, hvordan de er håndtert og av hvem

Ulike pakker for ulike behov

Vi har satt sammen tre ulike pakker basert på bedriftens størrelse. Vi kan også skreddersy løsninger til alle type virksomheter. Typiske kunder med behov for skreddersøm er forbund, kommuner, kjeder eller større virksomheter.

Small

For bedrifter med inntil
2 ansatte


1
felles hovednummer


  • Sette over til riktig ansatt

  • Håndtere inngående samtaler, også når stengt

  • Tastevalg med velkomstmelding

  • 1 svargruppe, de som er logget på kan svare

69,- per måned
Etablering 0,-

Medium

For bedrifter med inntil
10 ansatte


1
felles hovednummer


  • Alt i pakken Small

  • 3 svargrupper hvor 2 har køfunksjon

  • 1 brukertilgang til sentralbord i nettleseren

  • Ring tilbake-funksjonalitet

249,- per måned
Etablering 249,-

Large

For bedrifter med inntil
20 ansatte


3
felles hovednummer


  • Alt i pakken Small

  • 5 svargrupper hvor 3 har køfunksjon

  • 3 brukertilganger til sentralbord i nettleseren

  • Ring tilbake-funksjonalitet

399,- per måned
Etablering 399,-

Skreddersøm

Til virksomheter med avanserte behov


Ubegrenset antall
hovednummer


  • Web-basert sentralbord

  • God kundehåndtering med CRM-integrasjon

  • Microsoft Synkronisering for status på kollegaer

  • Ansatte styrer enkelt sin egen tilgjengelighet

Pris på forespørsel

Kun 39,- per måned per bruker hvis du velger Small, Medium eller Large

Bruker er de(n) ansatte som skal være påkoblet løsningen gjennom MBN Aktiv bruker og som har mobilabonnement fra Telenor Bedrift. MBN Aktiv bruker gir tilgang til vår MBN App og Mitt MBN med mulighet for å blant annet sette over til rett person, sjekke status og gjøre nummeroppslag.

Slik fungerer Mobilt Bedriftsnett

Dette er Mobilt Bedriftsnett

Slik fungerer MBN-appen

Slik blir løsningen brukt av våre kunder

Funksjonalitet for bedriften

  • Ett hovednummer

    Med Mobilt Bedriftsnett Hovednummer viderekobler Telenor fastnettnummeret til et valgfritt mobilnummer. Slik blir det enklere å håndtere og styre innkommende samtaler 24/7.

    Med et felles hovednummer:

    • Kan bedriften beholde sitt eksisterende telefonnummer

    • Får bedriften ett nummer å kommunisere

    • Er det enkelt for kunder å ringe inn

    • Alle ansatte blir tilgjengelig gjennom bedriftens nummer og slipper å bruke sitt personlige mobilnummer

  • Mobilt sentralbord

    Mobilt Sentralbord gjør det enkelt og effektivt å håndtere innkommende anrop. Du og dine ansatte kan ta med sentralbordet der dere befinner dere. Du og dine ansatte blir lett tilgjengelig for kundene og sikrer at innringer raskt får svar.

    Ansatte som skal bruke Mobilt Bedriftsnett må ha en MBN Aktiv Bruker. Når de er pålogget sin MBN Aktiv Bruker vil de kunne se hvem som ringer, hvor mange som står i kø, om kollegaene er tilgjengelige osv.

    Les mer om Mobilt Sentralbord

  • Flagging av ubesvarte anrop

    Med Flagging av ubesvarte anrop vil anropsloggen i Mobilt Bedriftsnett vise alle samtaler bedriften ikke har besvart. Du får:

    • Oversikt over tapte anrop og status på anrop i kø

    • Full oversikt over hvilke samtaler som er håndtert videre og av hvem, og eventuelt om ingen har ringt tilbake

    • Fornøyde kunder som slipper å bli oppringt flere ganger av ulike personer i bedriften

  • Tidsstyrt velkomstmeny og talemelding

    Med tidsstyrt velkomstmeny og talemelding får innringer alltid svar:

    • Kunden møter alltid en velkomsthilsen ved anrop inn til bedriften

    • Tidsstyring gir mulighet for ulike menyer og ruting basert på ukedag og tidspunkt

    • Det kan legges inn tastevalg for enkel viderekobling av samtalen

    • Utenfor bedriftens kontortid møtes kunden av en talemelding med informasjon om åpningstider, menyvalg og annen nyttig informasjon

    • Talemeldingene og åpningstidene på telefon kan justeres hvis det trengs, for eksempel på helligdager og i ferier

    • Dersom dere har vakttelefon-ordning utenom åpningstider eller under spesielle arrangementer kan dette legges inn som alternativ i menyvalget

  • Kø og Svargrupper

    Med Kø og Svargrupper unngår du tapte anrop. Bedriften kan sette opp kø og svargrupper slik at innringer gjennom menyvalg raskt kommer frem til rett person og/eller avdeling.

    • Fordeler innkommende anrop til de operatørene som er pålogget for å svare køen

    • Ansatte og eksterne brukere kan melde seg inn og ut av køen

    • Innringere får alltid svar

    • Innringere kan settes på vent/i kø til en operatør blir ledig

    • Dersom kunder ikke vil vente i kø kan de velge å bli ringt tilbake

    Svargrupper

    • Er en forenklet utgave av kø. Anrop fordeles, men setter ikke på vent dersom:

      • alle operatører er opptatte

      • ved maks ventetid

      • når ingen er pålogget

    • Ansatte i bedriften og eksterne brukere logger seg inn i svargruppen(e) med en MBN Aktiv bruker, og kan der melde seg inn i gruppen når de er ledige, og logge ut dersom de er opptatt. Dersom ansatte er syke eller på ferie slipper de å bli forstyrret

  • Besøkssystem

    MBN Besøkssystem gir bedriften mulighet til å digitalisere sin resepsjonstjeneste og er en skybasert besøksregistrering og gjestebok som tar hånd om de rutinebaserte oppgavene. Besøkende registrerer seg på egen telefon (via QR kode eller webadresse) og kan leveres med registreringsskjerm . Den som venter besøk får en SMS og/eller e-post om at gjesten har kommet. Besøkende mottar et digital registreringsbevis/gjestekort. Les mer

  • Mobilt Bedriftsnett SMS

    Kunder kan også nå deg via SMS. Med funksjonaliteten Mobilt Bedriftsnett SMS, også kalt MBN SMS, kan du motta SMS/MMS-meldinger fra kunder. Disse sendes til et kø-, svargruppe- eller tidsstyrt velkomstmeny-nummer:

    • Meldinger til bedriften kan håndteres av flere personer

    • Mottatte meldinger blir varslet i MBN klientene (MBN App, Mitt MBN og Sentralbord) slik at de brukerne som er satt som operatører for meldingskøen får disse

    • Det er også mulig å sende/besvare SMS fra MBN klientene med kø-, svargruppe- eller tidsstyrt velkomstmeny-nummer som avsendernummer

    • Meldinger til meldingskøen lagres i én felles meldingslogg

  • Microsoft/Teams synkronisering

    Microsoft Synkronisering henter informasjon fra kalender og katalog i Microsoft365 til Mobilt Bedriftsnett. Statusinformasjon mellom Microsoft Teams og Mobilt Bedriftsnett oppdateres automatisk begge veier.

    Les mer om Microsoft Synkronisering

  • CRM-kobling i Mitt MBN

    Mobilt Bedriftsnett kan integreres med bedrifters egne salgs- og kundesystemer:

    • Når kunden ringer inn får du direkte oppslag på navn og informasjon om kunden i MBN-klientene Mobilt Sentralbord eller Mitt MBN

    • Dette forenkler kundebehandlingen for dine ansatte. Den ansatte som mottar samtalen vet med en gang hvem som ringer og kan få opp tidligere historikk uten å søke i andre interne systemer

    • Kundene som ringer, opplever en raskere og mer profesjonell behandling ved at de blir gjenkjent

  • Ekstern bruker

    Med MBN Ekstern bruker får virksomheten mulighet til å ta med en bruker som ikke er en del av virksomheten som operatør på bedriftens sentralbord, køer eller svargrupper. Ekstern bruker kan for eksempel være en konsulent eller midlertidig ansatt som legges på, på lik linje med fast ansatte og blir en del av deres team. På den måten kan man for øke svarkapasiteten og beredskapen i hektiske perioder.»

Funksjonalitet for ansatte

  • Mobilt Bedriftsnett Administrator

    Slik fungerer det for administrator:

    • Administrator får tilgang til en webbasert administratorløsning for Mobilt Bedriftsnett (MBN Administrator) der det er mulig å styre og administrere løsningen selv

    • Løsningen har et godt grafisk grensesnitt slik at det er lett å ha oversikt over løsningen og enkelt å endre åpningstider, menyvalg, viderekoblinger, kø-innstillinger, talemeldinger, etc.

    • Administrator kan også endre innstillinger for MBN Microsoft synkronisering (krever skreddersøm) med drag-and-drop funksjonalitet

  • Mitt MBN og MBN Appen

    Det finnes flere måter å bruke Mobilt Bedriftsnett på:

  • Se hvem som ringer

    Med MBN Appen installert på din mobil (iPhone eller Android) har du mulighet til å se hvem som ringer før anropet besvares. Det gjøres et automatisk navneoppslag på telefonnummeret som ringer deg slik at du ser navnet på den som ringer og eventuelt kønavnet som er ringt.

Les mer om Mobilt Bedriftsnett