Hvis du har behov for å lage en ny talemelding, kanskje i forbindelse med endret åpningstid, så kan du enkelt gjøre dette ved å logge inn i Min Bedrift og følge stegene under.

  1. I Min Bedrift › Trykk på de 3 prikkene under initialene dine › Trykk på navnet ditt

  2. Trykk på de 3 prikkene en gang til > Velg MBN Admin i menyen

  3. Logg inn med Telenor ID

  4. Velg Talemelding og Musikklister > velg Ny Talemelding

  5. I feltet Navn: Skriv inn hva meldingen skal hete (dette brukes senere til å finne talemeldingen)

  6. I feltet Manus: Skriv inn meldingen du ønsker å legge ut; eks. "Hei, våre åpningstider er mandag til fredag 09:30-16:00"

  7. Velg Generer tekst til tale - talemeldingen spilles nå inn ved hjelp av talesyntese

Tips for å få best mulig resultat:

  • Forkortelser fungerer ofte fint, men ikke alltid, så det kan være lurt å sjekke at de uttales riktig

  • Vi anbefaler at du skriver klokkeslett på format tt:mm, for eksempel 08:00

  • Hvis du skriver «Tast 1» uttales dette som «Tast ett». Erstatt tallet «1» med teksten «én» så blir det riktig

  • «1. juledag», «2. juledag» og «1. påskedag» og liknende leses ikke riktig, her bør du skrive «første juledag», «andre juledag» osv.

  • Det aller viktigste: LYTT PÅ TALEMELDINGEN og forsøk igjen hvis du ikke var helt fornøyd

Talemeldingen kan nå velges under den tjenesten (Kø, Meny, Velkomstmelding etc.) der du ønsker å benytte den