Hvis du har behov for å lage en ny talemelding, kanskje i forbindelse med endret åpningstid, så kan du enkelt gjøre dette ved å logge inn i Min Bedrift og følge stegene under.
I Min Bedrift › Trykk på de 3 prikkene under initialene dine › Trykk på navnet ditt
Trykk på de 3 prikkene en gang til > Velg MBN Admin i menyen
Logg inn med Telenor ID
Velg Talemelding og Musikklister > velg Ny Talemelding
I feltet Navn: Skriv inn hva meldingen skal hete (dette brukes senere til å finne talemeldingen)
I feltet Manus: Skriv inn meldingen du ønsker å legge ut; eks. "Hei, våre åpningstider er mandag til fredag 09:30-16:00"
Velg Generer tekst til tale - talemeldingen spilles nå inn ved hjelp av talesyntese
Tips for å få best mulig resultat:
Forkortelser fungerer ofte fint, men ikke alltid, så det kan være lurt å sjekke at de uttales riktig
Vi anbefaler at du skriver klokkeslett på format tt:mm, for eksempel 08:00
Hvis du skriver «Tast 1» uttales dette som «Tast ett». Erstatt tallet «1» med teksten «én» så blir det riktig
«1. juledag», «2. juledag» og «1. påskedag» og liknende leses ikke riktig, her bør du skrive «første juledag», «andre juledag» osv.
Det aller viktigste: LYTT PÅ TALEMELDINGEN og forsøk igjen hvis du ikke var helt fornøyd
Talemeldingen kan nå velges under den tjenesten (Kø, Meny, Velkomstmelding etc.) der du ønsker å benytte den