Hjelp med PIN- og PUK-kode
Vi hjelper deg med å finne riktig kode når mobilen har gått i lås.
Som ansatt med bedriftsabonnement er det flere måter du kan få tak i din PUK-kode på.
Du kan hente din PUK-kode kostnadsfritt på Mine Sider og i Mitt Telenor. Kundeservice kan også hjelpe deg, men da har det en kostnad på 199 kr per gang.
Er du administrator eller hjelper ansatte i bedriften, finner du mer info lengre ned på siden.
Finne PUK-kode på Mine Sider
Logg inn på Mine Sider
Velg Mobil og abonnement
Velg abonnementet det gjelder
Velg enheten eller SIM-kortet det gjelder under Enheter og SIM
Trykk på knapper Vis under PUK1 eller PUK2.
Vis-knappen er kun synlig om du er registrert bruker av abonnementet.
Finne PUK-kode i Mitt Telenor
Bla ned til Enheter
Velg nummeret/enheten det gjelder
PUK-koden ligger øverst, samme med info om SIM-nr, IMEI og muligheter til bestille/aktivere eller sperre SIM-kort
Hvis det ikke ligger PUK-kode øverst, skyldes det at du ikke er registrert som bruker av abonnementet
Hvis du har vært innlogget i Mitt Telenor appen med mobilen din tidligere og har tilgang til WiFi, så kan du finne PUK-koden din ved å følge disse stegene:
Slå av mobilen
Ta ut SIM-kortet av mobilen
Slå på mobilen uten SIM-kortet i
Tast inn eventuell vanlig låsekode til mobilen, og åpne Mitt Telenor App
Problemer med å logge inn med Telenor ID?
Skal du registrere deg for første gang, eller har problemer med innlogging? Trykk på knappen under for å få hjelp og veiledning til innlogging.
Endre eller lage ny PIN-kode
Trenger jeg PIN, PUK eller skjermlås?
Tastet feil PUK-kode
I utgangspunktet er det aller enklest at brukeren av abonnementet gjør dette selv i Mitt Telenor eller på Mine Sider. Men du som er administrator i Min Bedrift kan gjøre det på vegne av en ansatt. Det er gratis å bruke Min Bedrift. Ber du derimot kundeservice å gjøre dette, faktureres bedriften 199,- per gang.
Hjelp din ansatt med å finne PUK-kode
Registrer abonnement på en bruker i Min Bedrift