Steg 1

  • Slik sjekker du om mobilen din støtter eSIM

    1. Åpne tastatur på mobilen som om du skal ringe et nummer

    2. Tast inn *#06#

    Da får du opp strekkoder og nummer. Får du en linje som heter eID, betyr det at mobilen din har støtte for eSIM.

Steg 2

Ditt nye abonnement med eSIM er i regel klart for installasjon med en gang etter bestilling. Har du bestilt abonnement med oppstart frem i tid blir det tilgjengelig når det er ferdig.

Du kan som personlig bruker logge inn på Mine Sider eller Mitt Telenor app for å hente og installere din eSIM. For at kunne logge inn må du ha en TelenorID.

 

Finner du ikke ditt abonnement eller er usikker på om du er registrert som personlig bruker til ditt abonnement, kontakt mobilansvarlig i bedriften din.

  • iPhone

    1. Finn fram en PC og sørg for at enheten du skal aktivere det elektroniske SIM-kortet på er koblet til WiFi.

    2. Gå inn på Mine Sider med PC'en og finn QR-koden under Mobil og abonnement – Finn ditt abonnement - Enheter og SIM - HovedSIM - Vis QR-kode.

    3. På iPhone eller iPad: Gå inn på Innstillinger - Mobilnett - Legg til eSIM og skann QR-koden med enheten.

    4. En Telenor eSIM-profil blir nå lastet ned og aktivert på Telenors nettverk.

  • Samsung/Android

    1. Finn fram en PC og sørg for at enheten du skal aktivere eSIM på er koblet til WiFi.

    2. Gå inn på Mine Sider med PC'en og finn QR-koden under Mobil og abonnement - Finn ditt abonnement - Enheter og SIM - HovedSIM - Vis QR-kode.

    3. Åpne kamera og skann QR-koden og følg instruksjonene på skjermen.

    4. En Telenor eSIM-profil blir nå lastet ned og aktivert på Telenors nettverk.

  • Slik finner du QR-aktiveringskoden i Mitt Telenor-appen

    1. Logg inn i Mitt Telenor appen

    2. Finn ditt abonnement og bla ned til SIM-kort og velg Hoved-SIM

    3. Trykk Aktiver eSIM

      1. Velg Aktiver på denne enheten for å laste ned til telefon fra app

      2. Aktiver på en annen enhet for å vise QR kode for en annen enhet

    4. Bekreft med BankID og følg instruksjonene på telefonen din

    5. En Telenor eSIM-profil blir nå lastet ned og aktivert på Telenors nettverk

Ofte stilte spørsmål om eSIM

  • Forsøker åpne min QR kode på Mine Sider på nytt, men finner den ikke eller får en feilmelding. Hva er feil?

    Etter at du har scannet din QR kode er den oppbrukt og blir slettet. Din eSIM finnes på telefonen din i oversikten for SIM-kort og er klar at ta i bruk da du overføres.

  • Hvordan får du aktivert tilleggskort til f.eks. klokke?

    Det er noe forskjeller i hvordan du aktiverer tilleggskort med eSIM

    Samsung Watch og Google Pixel Watch:

    Her kan du bestille Tvilling med eSIM på forhånd. Etterpå kan du bruke appene på selve telefon til å knytte opp profilen med klokken. Her brukes det QR-kode.

    Apple Watch:

    Her er det et eget grensesnitt via Apple Watch-appen som du bruker på iPhonen din.
    Denne bestillingen krever at du er personlig bruker av ditt abonnement.

    Apple Support for Apple Watch

  • Trenger jeg nytt eSIM hvis jeg kjøper ny telefon/enhet?

    Ja, du må bestille erstatnings-SIM dersom du skal ta i bruk en ny enhet eller telefon.

  • Hvordan løser jeg QR-kode uten PC?

    Samsung:

    Ta et skjermbilde av QR-koden

    Innstillinger -> Tilkoblinger -> SIM-kort administrator -> «Legg til eSIM»

    Ta valget «Skann QR kode».

    Kamera åpner seg, og nede til høyre er et ikon for galleri. Klikk for å hente skjermbildet/bildet du lagret.

     

    iPhone:

    Ta et skjermbilde av QR-koden

    Åpne bildet, trykk på bildet og hold

    "Legg til eSIM" dukker opp bunn

    Du sendes til normal installasjonsguide.

  • Jeg finner ikke mitt abonnement på Mine Sider eller i Mitt Telenor. Hva er feil?

    For å se abonnement på Mine Sider eller i Mitt Telenor må du være registrert som personlig bruker på abonnementet. Det kan også være at ditt abonnement er bestilt med oppstart frem i tid. Kontakt eventuelt din mobilansvarlig i bedriften din.