Hjelp med SIM-kort og eSIM
Her finner du alt du trenger å vite om bestilling og aktivering av SIM-kort, både som ansatt og som administrator
Hva er SIM-kort?
SIM-kort er et fysisk kort som du plasserer i utstyret hvor det skal brukes. Dagens SIM-kort er et Multi-SIM hvor du kan velge mellom 3 størrelser, avhengig av utstyr.
eSIM er et elektronisk SIM-kort som kan programmeres og aktiveres digitalt. Med eSIM kan du koble utvalgte telefoner, iPader og smartklokker til mobilnettet eller WiFI.
Aktivere SIM-kort
Du kan aktivere SIM-kort på Mine Sider, i Mitt Telenor eller ved å ringe kundeservice.
SIM-kortet som skal aktiveres kan ikke være aktivert på et annet nummer
SIM-kortet må være nytt eller aktivert i løpet av de siste 6 md.
SIM-kortet vil være aktivt innen 4 timer, som regel innen 5-10 minutter. Ditt gamle SIM-kort blir automatisk deaktivert
Aktivere SIM-kort på Mine Sider
Aktivere SIM-kort i Mitt Telenor App
Aktivere eSIM
Får du det ikke til? Her er noen tips
Bestille SIM-kort
Hvis du trenger nytt SIM-kort, kan du enkelt bestille det selv uten å gå via en administrator hos din arbeidsgiver.
Du kan bestille nytt SIM-kort på Mine Sider, i Mitt Telenor, ved å ringe kundeservice eller dra innom en forhandler.
Det er kun eier og bruker av abonnementet som kan bestille nytt SIM-kort
Ved bestilling av fysisk SIM-kort er leveringstid normalt 6 virkedager
Nytt fysisk SIM-kort er gratis hvis du bestiller på Mine sider eller i Mitt Telenor. Bestilling via kundeservice koster kr 199,- (Ved kjøp hos forhandler kan prisen variere)
Bestille SIM-kort på Mine Sider?
Bestille SIM-kort i Mitt Telenor App?
Problemer med aktivering av SIM?
Hvor finner jeg SIM-nummer?
Jeg får feilmelding på Mine Sider eller Mitt Telenor
Jeg får feilmelding på mobilen
Hjelp med PIN/PUK-kode
Trenger du hjelp til å bytte PIN eller finne PUK-koden? Gå til vår side for hjelp med PIN/PUK via knappen under.