• Mistet eller frastjålet telefon?

    Her finner du informasjon om hva du gjør hvis uhellet er ute, og hvordan du enkelt kan melde inn en forsikringssak.

    1. Anmeld tyveriet

      Er telefonen stjålet må du anmelde tyveriet til politiet før du kan melde inn en forsikringssak. Dette kan du selv gjøre på nett.

      Gå til politi.no for å fylle ut anmeldelsen

      Politiet kan også få den stjålne mobilen sperret i EIR, et internasjonalt register som sørger for at mobiltelefoner ikke kan brukes eller selges videre.

    2. Sperre abonnementet

      Vi anbefaler at du sperrer abonnementet så fort som mulig etter at du oppdager at mobilen er borte. Dette er for å sikre at ikke andre kan ta det i bruk. Du sperrer abonnementet ved å låse SIM-kortet.

      Dette kan du gjøre enkelt ved å logge deg på Mine sider

      1. Velg abonnement

      2. Velg enhet det gjelder

      3. Velg Sperr SIM

      4. Skriv inn en 4-sifret kode (denne velger du selv)

      5. Trykk på Sperr abonnement

      Dersom mobilen kommer til rette senere, kan du gjenåpne abonnementet ved å følge samme prosedyre og oppgi koden du skrev inn da du sperret abonnementet. Merk at abonnementsavgiften fortsetter å løpe selv om SIM-kortet er sperret.

      Du kan bestille nytt SIM-kort dersom du ønsker å bruke abonnementet med en annen mobil.

    3. Melde inn forsikringssak

      Har du mobilforsikring fra Telenor, kan du opprette en forsikringssak på nettsiden til vår samarbeidspartner, SquareTrade - https://www.squaretrade.no/frontend/telenor/#/.

      Les mer om mobilforsikring her: https://www.telenor.no/bedrift/mobilabonnement/tjenester/mobilforsikring/

  • Slå av og på Mobilsvar?

    Med MobilSvar aktivert kan de som prøver å ringe deg legge igjen en beskjed hvis du er opptatt eller ikke kan svare.

    Nummeret til MobilSvar er (+47)915 09 001, og er felles for alle Telenor-kunder.

    Mobilsvar er slått på som standard. Du kan slå av og på MobilSvar direkte på mobilen:

    • Slå av MobilSvar: Tast ##002#, trykk ring/send.

    • Slå på MobilSvar: Tast *6191509001#, trykk ring/send.

    Eller du kan logge deg inn på Mine sider

    1. Velg abonnement det gjelder

    2. Velg Innstillinger for abonnementet

    3. Velg Annet

    4. Velg Administrer Mobilsvar

    Hvis du har Mobilt Bedriftsnett, må du gjøre endringen i Appen Telenor MBN

    • Velg menyknappen nederst til venstre og velg viderekobling

Sikre bedriftens mobiltelefoner med SafeZone

Sikkerhet på mobilen blir viktigere for hver dag som går. Alt som skal til for at et sikkerhetsbrudd kan skje er ett klikk på en infisert lenke. Når uhellet først har skjedd, kan det ta hele 6 til 9 måneder før det oppdages at noen er inne i bedriftens systemer. Viktig og sensitiv informasjon kan komme på avveie.

Sikkerhetsfilteret Nettvern er allerede inkludert i alle våre mobilabonnement. Bare i tredje kvartal 2023 blokkerte Nettvern over 300 millioner svindelforsøk på e-post, SMS og mobilanrop. Men SafeZone er en tilleggstjeneste som gir ansatte ytterligere beskyttelse. SafeZone stopper forsøk mot phishing, malware og ransomware 24/7 hele året. Tjenesten krever ingen installasjon, oppdateringer eller vedlikehold.
Les mer om SafeZone