Hjelp til Zyxel NR5307
Her finner du hjelp og veiledninger for din 5G-ruter til Mobilt Bredbånd.
Enkle steg for å komme på nett
Sett inn SIM-kort
Hvis du har et SIM-kort av stor størrelse, må du knekke ut til Nano-SIM. Strømadapteret må ikke være tilkoblet når du setter inn SIM-kortet. Åpningen for SIM-kortet finner du på baksiden av ruteren.
Slik setter du i SIM-kortet:
Åpne SIM-lokket
Ta ut SIM-skuffen
Legg SIM-kortet i skuffen
Sett skuffen inn i ruteren og lukk lokket
Koble til strøm
Koble inn medfølgende strømadapter på ruterens bakside og til en strømkilde
Trykk så inn PÅ-knappen
Du vil se at power-lampen vil lyse på forsiden
Koble til WiFi
Ulike måter for å koble til Internett
Nettverksnavn (WiFi navn/SSID) og passord finner du på undersiden av ruteren.Koble til med SSID
Mobil - Scan QR-kode på undersiden av ruter og følg veiviseren
PC: Søk frem nettverket og logg på ved å benytte passordet
Koble til med WPS
Hold inne WPS-knappen i 3 sekunder - I løpet av 2 minutter må du søke frem nettverket ditt og koble til.
Hvis dette ikke fungerer, må du koble til med brukernavn og passord.Koble til med kabel
Koble til ethernetkabel i gul LAN-port
Fullfør veiviseren
Sørg for at du er tilkoblet det trådløse nettverket til ruteren
Åpne nettleseren
Skriv inn 192.168.1.1 i adressefeltet til nettleseren og følg veiviseren
PIN-kode
I veiviseren vil du bli bedt om å taste inn en PIN-kode. Denne finner du i brevet du mottok sammen med SIM-kortet til ruteren.
Hvis du ikke finner PIN-koden, kan du hente ut PUK-koden på Mine Sider. Når du har tastet inn PUK-koden vil du bli bedt om å lage en ny PIN-kode.Slik henter du PUK-koden
Velg abonnementet det gjelder
Under Enheter og SIM, velg SIM-kortet det gjelder
Trykk på Vis PUK-kode
Last ned brukerveiledning
Spørsmål og svar om Zyxel NR5307
Hva betyr lampene på ruteren?
Lampene finner du på fremsiden av ruteren. Her ser du hva de forskjellige fargene betyr:
Hvordan oppdatere programvare?
Når ny programvare er tilgjengelig, oppgraderes ruteren automatisk for å ivareta Telenors strenge krav til sikkerhet og stabilitet. Du kan også laste ned ny programvare fra supportsidene til Telenor, og gjøre oppdateringen fra en PC/Mac.
Enhets- og SIMkortinformasjon er nødvendig for å utføre programvareoppdateringen.
Hvordan nullstiller jeg ruteren?
Opplever du problemer med å koble til internett, kan det ofte hjelpe å nullstille ruteren. Dette stiller ruteren tilbake til de innstillingene den hadde da du fikk den.
Finn noe tynt, slik som en binders eller en butt nål
Stikk gjenstanden inn i reset-hullet på undersiden av ruteren, og hold den inne i 5 sekunder
Ruteren skrur seg av og på automatisk, og du kan koble til nettverket på nytt
Når ruteren er nullstilt, vil nettverksnavn og passord være det som står på klistrelappen på baksiden av ruteren. Følg veiviseren for å sette opp ruteren på nytt.
Hvordan endre avanserte innstillinger i rutermeny?
I ruterens meny, kan du blant annet se status, signalstyrke, bytte PIN, endre nettverk og IP-adresser. Du får tilgang til de avanserte innstillingene ved åpne nettleseren og angi 192.168.1.1 i adresselinjen.
Passordet til administrasjonssiden er det samme som nettverkspassordet som finnes på etiketten på undersiden av ruteren. Om du eventuelt har endret passordet til administrasjonssidene bruker du dette.