Telenor tilbyr over 20 API-er som gjør det enklere å skape digitale tjenester og effektivisere prosesser i virksomheten. Gjennom API-ene kan du enkelt administrere mobilabonnementene i virksomheten, bestille og følge ordrestatus for fast bredbånd eller administrere feilmeldinger. Jobben gjør du i din virksomhets egne systemer.
Hva er et API?
API er en forkortelse for Application Programming Interface og beskriver grensesnittet mellom en virksomhets applikasjon og Telenors systemer. Ved hjelp av API-er kan virksomhetene nå integrere Telenors funksjonalitet direkte inn i sine egne systemer.
Fordeler med API-er?
Forenkler administrasjonsoppgaver i virksomheten
Forbedrer datakvalitet ved å slippe manuell oppdatering i ulike løsninger
Reduserer tid og kostnad ved å kunne jobbe rett i virksomhetens egne løsninger
API-ene er REST-baserte og dokumentert på Telenors utviklerportal.
Administrasjons API-er i bruk
Hvordan integrere mot Telenors API-er?
På vår utviklerportal får du oversikt over våre API-er. Her vil du også finne beskrivelse for hvordan du bestiller og tar i bruk API-ene.
Dersom din virksomhet ikke har utviklingsressurser eller ikke ønsker å lage en integrasjon selv, vil vi i samarbeid med utvalgte partnere, kunne tilby ferdige «plug and play»-løsninger mot de mest relevante systemene.
Lurer du på om det finnes en god løsning for ditt system? - Kontakt oss her