Klikk deg gjennom Ansattreisen og få tips til hvordan du kan gjøre arbeidshverdagen bedre og enklere:

Nok en tidstyv og manuell prosess er borte, nå jobber vi med å skape magi for hele ansattprosessen

— Wenche Lie-Pedersen, Daglig leder hos Brilliant AS

Ha tydelige retningslinjer satt i system

  • Når bedriften har tydelige retningslinjer og disse er satt i system, blir arbeidshverdagen enklere for alle.

  • Ansatte får oversikt over hva de kan gjøre selv, hvor mye som er inkludert og hva de eventuelt må dekke selv.

  • Ledere får oversikt over oppgaver og kostnader, og mange vil spare tid på e-poster og manuelle prosesser.

  • Våre løsninger lar administrator sette rammene for retningslinjer og miljøtiltak selv. En administrator kan være en superbruker, en fra HR eller en fra IT.

Gjør alt klart til første arbeidsdag

  • Ved å gjøre unna flere av oppgavene før oppstart unngår du stress når nyansatte starter.

  • Slik gjør du enkelt de store nyansatt-oppgavene:

    • Lag en ansattprofil og send en invitasjonslenke
      Når du lager profilen velger du hva slags abonnement og tjenester de nyansatte skal ha. Du kan bruke samme profilen til alle som starter. Dersom en nyansatt skal ha et annet abonnement eller tjeneste kan du opprette en egen profil for dette.

    • La nyansatte overføre nummer og bestille selv
      Fra invitasjonslenken kan nyansatte overføre mobilnummeret sitt og bestille utstyr selv innenfor de rammene du har satt.

    • Godkjenn
      Når nyansatt har lagt inn alle detaljer og sendt tilbake trenger du kun å godkjenne. Nå er alt klart og «bare fungerer» fra dag en i ny jobb.

La ansatte bestille, bytte ut og fikse selv

  • I våre løsninger er det enkelt for de ansatte å bestille mobiler, fikse knuste skjermer og bytte inn defekt utstyr.

  • De ser også hva bedriften dekker, hva de eventuelt må dekke selv, muligheter for miljøbonus hvis man beholder mobilen lenge, og andre miljøvalg.

  • Vi har også løsninger hvor ansatte enkelt kan kjøpe ekstra data selv med Vipps dersom de skulle trenge det.

Avslutt på en ryddig måte

  • Det skal være enkelt og en god opplevelse både å starte og slutte i bedriften.

  • Det er særlig to oppgaver som ansatte trenger hjelp til når de skal slutte, og disse kan enkelt fikses i våre løsninger:

    • Overfør mobilnummeret
      Når den ansatte skal slutte overfører du enkelt nummeret tilbake. Alt du trenger å gjøre er å sette en sluttdato, og mobilnummeret flyttes enten til den nye arbeidsgiveren eller over til et privatabonnement.

    • Utkjøp av utstyr
      Mobilens verdi er lett tilgjengelig. Dersom den ansatte ønsker å kjøpe den ut, er lovverket knyttet til fordelsbeskatning ivaretatt.