Personlig oppfølging med Telefoni i Teams
Da Fana Sparebank innførte Teams og telefoni i Teams, opplevde de enklere og bedre kommunikasjon både internt og med kundene sine.
Fana Sparebank valgte i 2021 å flytte både intern samhandling og kundebehandling til en skybasert telefoniløsning fra Telenor som er integrert med Teams. Det ble en svært positiv opplevelse for lokalbanken, som gjør at internkommunikasjonen flyter raskere og mer effektivt enn noen gang. Og kundene, de føler seg like godt ivaretatt som når de fysisk kommer inn i banken.
En annerledes og nytenkende bank
Fana Sparebank er en frittstående og lokal sparebank med lange tradisjoner i Bergensområdet, med kunder spredt over hele Vestlandet. De ønsker å være en annerledes, innovativ og nytenkende bank.
Både ansatte og ledelsen opplever Telefoni i Teams som et stort fremskritt, spesielt sammenlignet med den forrige løsningen de brukte, med enklere grensesnitt, bedre kvalitet og enestående stabilitet i kombinasjon med Mobilt Bedriftsnett.
- Det er så intuitivt, enkelt og stabilt. Vi har ikke hatt en eneste driftsfeil i det året vi har vært på Teams, og det er jo det aller beste, forteller Inge Ådland, Direktør for Innovasjon og teknologi, Fana Sparebank.
Enklere for kundene
De ansatte kan nå gjøre all kommunikasjon og samhandling, både internt og eksternt mot kunder, i ett og samme grensesnitt i Teams. Banken har også Mobilt Bedriftsnett fra Telenor, med dobbelt anropsfunksjon, så når kundene ringer, kan brukeren selv velge om de ønsker å prate med dem på Teams eller på vanlig mobiltelefon. Takket være denne sømløse integrasjonen får kunden derfor en mye bedre mottagelse og opplevelse, med personlig oppfølging og kontakt fra første ord og øyeblikk.
Digital rådgivning som fungerer
Slik det tradisjonelt er for en lokalt forankret sparebank, kom Fanakundene som regel inn i banken for å få god, personlig oppfølging. Der fikk de en kopp kaffe og kunne slå av en prat, noe som ofte tok mye tid. Selv om man nå tar i bruk ny teknologi og behandler kunder på en mer moderne og digital måte, har det derfor vært viktig for banken å videreføre det som gjør en lokal bank så unik. Muligheten for videomøter og Telefoni i Teams har vært det som utgjorde den store forskjellen.
De har integrert CRM-systemet sitt inn i Teams, slik at når kundene ringer og kunderådgiveren tar telefonen, kjenner systemet igjen telefonnummeret og åpnes automatisk med oppdatert informasjon om nettopp denne kunden.
- Med Teams får vi fremdeles snakket med dem om det som er viktig for dem, og vi erfarer at de får en god opplevelse. I tillegg sparer vi dem for tid og reisevei ned hit, forteller Beth-Alice Eimhjellen, kunderådgiver i banken.
Enkelt for kunderådgiverne
Banken har også satt pris på at Teams er så intuitivt og enkelt å benytte seg av. De har ikke måttet investere penger i servere, ny maskinvare eller avanserte tekniske installasjoner, og heller ikke måttet sette av tid til opplæring og kursing av de ansatte. Alt de har måttet gjøre er å installere Teams på hver maskin og logge inn hver ansatt, og så har de en lettere arbeidshverdag.
- Det gjør det enkelt for oss å samhandle - det er den store verdien for oss, forteller Inge Ådland, Direktør for Innovasjon og teknologi.
Sikkerhet er et annet viktig punkt for en bank, og med skyløsninger backet opp av sikkerhetsløsningene i Teams og Telenors andre tjenester, vet de at de er i gode hender, og at systemet alltid er oppdatert og trygt.
Takket være det gode samarbeidet med Telenor har Teams med telefoni, videomøter og CRM-integrasjon hjulpet Fana med å beholde den gode, lokale kundekontakten, også på digitale flater.
Du har kun ett nummer og kan ringe og besvare samtaler i teamsklienten på PC-en, eller med din mobil.
Ekstra trygghet med PC-en som mobilbackup - det vil ringe på PC-en selv om du ikke har dekning eller har glemt/mistet mobilen.
Lavere kommunikasjonskostnader da du bruker Teams til all kommunikasjon.
Lavere kostnader i utlandet da du med Teams kan ringe via Internett når du er i utlandet.
Erstatter tradisjonelle telefoniløsninger og kan integreres inn i IT-systemet.
All kommunikasjon foregår i ett grensesnitt og gir mer tilfredse ansatte som kan jobbe mer effektivt.