Mobil

Slik velger du verdifulle mobiltjenester

Her er 10 gode råd når du skal kjøpe mobiltelefon, deksel, ørepropper, abonnement, forsikring, ekstra datakort og andre verdifulle mobiltjenester til bedriften din. 

Slik velger du verdifulle mobiltjenester

Før du setter deg inn i hvilke produkter og tjenester som finnes i markedet anbefaler vi at du starter med å skaffe deg innsikt internt. Med tydelige retningslinjer, full oversikt over bedriftens situasjon og de ansattes behov blir det mye enklere å ta de rette valgene.

Vi vet at flere kunder synes det er vanskelig å vite hva de skal velge når det kommer til mobiltjenester til bedriften. Noen bedrifter trenger kanskje kun en avtale på mobil og mobilabonnement, andre har behov for en totalleverandør. Mulighetene er mange. Så, hva trenger egentlig din virksomhet?

Her er våre 10 beste råd til deg:

1. Kjøp mobiltelefon, abonnement og utstyr på samme sted

Vi anbefaler våre kunder å kjøpe alle mobiltelefoner, mobilabonnement og utstyr. Da får dere alt levert samlet og får full oversikt over mobilkostnader på ett og samme sted. Bedriften kan kjøpe dette i nettbutikken vår uten konto, i Min Bedrift (krever brukernavn og passord), eller med skreddersøm i innkjøpsportalen mPort.

2. Velg rett mobilabonnement til de ansatte

Velg abonnement med ubegrenset hastighet og en fornuftig datapakke til de som trenger det. Kjøp ubegrenset datamengde til de som trenger det. Sørg for at de ansatte blir så fornøyde som mulig innenfor bedriftens retningslinjer, det setter mange pris på. Du kan også velge ulike abonnement til de ansatte. Ser du at du skulle valgt et annet abonnement kan du enkelt endre. I Min Bedrift får du full oversikt over mobilkostnader og de ansattes abonnement. Les alt om abonnementene ›

3. Vurder sikkerhetstjenesten SafeZone

Sikkerhet har blitt helt nødvendig, også på mobil. I alle mobilabonnement er sikkerhetstjenesten Nettvern inkludert, som hindrer ansatte i å gå inn på farlige nettsider når de er på Telenors nett. Men ettersom mange bruker mobilen i privat sammenheng og på jobbreise har sikkerhetstjenesten SafeZone blitt mer og mer nødvendig.

4. Spar penger med forsikring på mobilene?

Dersom mange mister eller knuser telefonene sine kan det være verdt å betale for forsikring. Vi har to typer forsikring – en for knust skjerm og en for tap. Mange ansatte ønsker å alltid ha nyeste mobil og da kan det vært lurt å velge SWAP Bedrift som gjør det mulig å bytte inn til nyeste mobil hvert år. Les mer om SWAP Bedrift ›

5. Flere SIM-kort kan være nyttig

Noen er mer på farta enn andre i jobbsammenheng. For de som er mye ute hos kunder eller på jobbreise kan det være kjekt å ha flere SIM-kort eller Tvilling-kort på samme abonnement. Da kan de bruke både mobil og nettbrett eller PC samtidig. Les om tilleggstjenester ›

6. Fri Tale i Skandinavia

Dersom ansatte reiser mye innen Skandinavia, eller jobber mye med skandinaviske land anbefaler vi å betale en ekstra fast sum i måneden for å ringe så mye de trenger innad i Skandinavia. Du kan velge denne tilleggstjenesten kun til de som skulle trenger den. Les om tilleggstjenesten Fri Tale Skandinavia ›

7.   Full kontroll over mobiltjenester og la de ansatte velge

Med innkjøpsportalen mPort kan du enkelt velge ut hva de ansatte kan kjøpe seg av mobil og utstyr. Du kan også sette opp kostnadsdeling dersom bedriften dekker en gitt sum. Ansatte betaler resten enkelt med Vipps eller lønnstrekk. Da får de ansatte tilgang til portalen og kan velge utstyret sitt selv. De som jobber med drift slipper å ta seg av denne prosessen og du får full oversikt over mobiltjenester.

8. La ansatte enkelt betale selv om de går tom for data 

Betal Selv er en løsning for de ansatte hvor de går inn i appen Mitt Telenor og kan kjøpe seg ekstra data dersom de går tom for dataen som inkludert i abonnementet. De betaler enkelt med Vipps.

Fakturakontroll er en automatisert kostnadsdeling som gjør at ansatte kan bruke jobbmobilen så mye de vil. Du setter beløpet for hva bedriften dekker, og betaling av det resterende skjer over lønnstrekk etterskuddsvis hver måned.

9. Sentraliser oppsett, styring og kontroll over mobilenheter

Med skybaserte Telenor Mobile Device Management (MDM) setter vi opp alle mobilene i henhold til bedriftens policy og det sikkerhetsnivået dere velger. Vi setter opp brukerprofiler, applikasjoner og de innstillingene ansatte trenger for å kunne jobbe. Slik kan de ansatte arbeide trygt og sikkert, hvor som helst - når som helst. Og du får full oversikt og kontroll over alle mobilenhetene i bedriften. Dersom ansatte mister mobilen er det ingen krise da den er satt opp både med en obligatorisk låsekode og med fjernsletting. Med andre ord unngår dere at sensitiv informasjon kan være på avveie.

10. Sentraliser sentralbordet

Med Mobilt Bedriftsnett kan du sentralisere sentralbordet på mobil slik at ansatte kan besvare innkommende anrop uavhengig om de jobber fra kontoret, kjøkkenet eller fjellet.

Med funksjonen Aktiv bruker får du tilgang til MBN-appen på mobil, hvor du kan logge deg av og på køer, setter fraværsstatus, viderekoble til andre i bedriften, styre viderekobling av anrop til deg selv og mye mer.

Dette er de mest populære kombinasjonene våre kunder velger nå:

Pakke 1

  • Mobilabonnement Flyt M

  • Sikkerhetstjenesten SafeZone

  • 24 timers kundeservice

528,-/mnd

Pakke 2

  • Mobilabonnement Flyt M

  • Sikkerhetstjenesten SafeZone

  • Mobilt Bedriftsnett Aktiv bruker

  • 24 timers kundeservice

567,-/mnd

Prisene er eks mva og forutsetter 24 måneders binding.

Er du medlem i forbund e.l., ta kontakt med oss for egne avtalepriser.