Slik får du mest ut av en bedriftsavtale
Mobiltelefonen har blitt et av våre viktigste arbeidsverktøy. Dette bør du tenke på når du skal inngå en bedriftsavtale for mobiltjenester.
Vurderer du å inngå en avtale på mobiltjenester for din bedrift?
Vi har laget en oversikt over hva du bør tenke på. Håper den hjelper deg på veien videre!
1. Få full oversikt over dagens situasjon
Det første du bør gjøre når du vurderer en avtale på mobiltjenester, er å skaffe deg full oversikt.
Her er 10 viktige punkter som bør avdekkes:
Hvor store kostnader har vi på mobiltjenester i dag?
Har vi tydelige retningslinjer?
Hvordan bestiller de ansatte sine enheter og abonnement? Og hvor mye får de dekket av oss?
Bør ansatte dekke privatbruk selv eller skal dette være en gode?
Hvor mye tid bruker vi på å bestille og drifte alt av mobiltjenester?
Kan vi sette ut oppgavene?
Kan vi standardisere og automatisere retningslinjer og innkjøp?
Har vi store utgifter på knuste skjermer og nye mobiler hvert år?
Kan alle ansatte ha det samme abonnement og størrelse, eller bør vi vurdere ulike nivåer?
Har vi oversikt over sikkerhetstruslene?
2. Kartlegg de ansattes mobilbehov
Du bør også avdekke ansattes behov, slik at de også blir fornøyde.
Her er 10 gode spørsmål du bør stille de ansatte:
Hva bruker du mobilen til? Kun til å ringe, sende sms og surfe litt. Eller er du ofte i Teams-møter og laster ned tunge vedlegg?
Er du mye på farta? Jobber du ute hos kunder eller er mye på jobbreise?
Deler du ofte nett fra mobil til PC eller nettbrett?
Hvor mye data trenger du?
Hva er viktigst - hastighet eller datamengde?
Hvor mye data forventer du å ha inkludert i måneden?
Knuser mobilskjermer ofte?
Er det viktig for deg å alltid ha nyeste versjon?
Opplever du at sikkerheten på mobilen er godt ivaretatt?
Bruker du jobbmobilen ofte til privat bruk, eller har du egen telefon privat?
3. Lag eller oppdater tydelige retningslinjer
Når du har fått svar på de fleste spørsmålene, anbefaler at vi at du går gjennom bedriftens retningslinjene. Da ser du om det bør gjøres oppdateringer eller tilpasninger. Dersom dere ikke har en retningslinjer bør du starte med nettopp det.
Vil du vite mer om våre mobiltjenester?
Nå som det grunnleggende er på plass. Da kan du begynne å se på hvilke produkter og tjenester som gir verdi.
Vi har laget en oversikt til alle våre mobiltjenester›
Les også om hvilke mobiltjenester Roth Norge valgte for å bli fornøyde.