De digitale verktøyene er blitt viktigere
Alltid god dekning, full kostnadskontroll og muligheten for at de ansatte selv kan kjøpe telefoner, var noen av grunnene til at RECO valgte Telenor.
RECO Bygg og Skadeteknikk er et landsdekkende tømrerfirma som utfører alt innen oppussing og rehabilitering. De har 20 kontorer fra Tromsø til Kristiansand, og over 220 medarbeidere. Siden mange av dem mye ute på oppdrag og bruker mobilen til alt, er det viktig å holde kontakten, alltid ha dekning og være tilgjengelig. Derfor valgte de Telenor som samarbeidspartner for digitale verktøy.
RECO legger sin stolthet i å levere akkurat det kundene har behov for akkurat når de trenger det, enten det er reparasjoner og rehabilitering etter fukt- eller brannskader, pusse opp gamle boliger eller forhindre skader av tidens tann.
De er landsdekkende, og må være tilgjengelige hele døgnet, alle dager i året. Da må de ha en leverandør som både har dekning overalt, selv i fjell og daler, kjellere og garasjer, og som alltid er oppe og går. Valget var enkelt; det ble Telenor.
Slik får Reco gode digitale verktøy med god fleksibilitet og sikkerhet.
- Vi ønsker å være det aller beste for våre kunder, hver dag, og da kan vi ikke jobbe med noe annet enn det aller beste, det sier jo seg selv, sier Tore Kyvik, CEO i RECO.
Den nye digitale arbeidshverdagen har gjort mobil teknologi til et av de aller viktigste arbeidsverktøyene for RECO. Det er en selvfølge at en tømrer skal ha godt verktøy som sag, skrumaskin eller spikerpistol i bilen, men nå som de lever og jobber i en digital verden, har nettbrettet og telefonen blitt nesten like viktig.
Enten det handler om å sette sammen og presentere anbud eller overslag, holde kontakten med kolleger mens de er på veien eller å dokumentere godt utførte jobber, må de ansatte alltid ha gode mobiler, god dekning og nok data tilgjengelig.
- Vi er jo forsikringsselskapets øyne og ører der ute på jobbene, og det at vi kan dokumentere og ha god kommunikasjon rundt det som skjer der ute, det gjør at vi er en foretrukken partner, forteller Tore Kyvik, CEO.
Ansatte i Reco er entusiastiske brukere av mPort, Telenors egenutviklede tjeneste for å gi de ansatte mer frihet til å velge selv, og bedriften mindre administrasjon og arbeid. Med mPort kan de ansatte kjøpe telefon og tilleggsutstyr innenfor kostnadsrammer og modeller som er avtalt med administrasjonen. De ansatte kan også velge seg dyrere telefoner, og så betale en egenandel. Telefonen blir så satt opp og levert til den ansatte, uten at det behøver å gå innom hovedkontor eller IT-ansvarlig. Dette sparer RECO for mye administrasjon, og sørger for at de ansatte får en telefon de vil trives med.
En annen viktig faktor for RECO er sikkerheten, og den ivaretas av Telenors Mobile Device Management-verktøy. Mobile enheter må virke problemfritt, være godt sikret, og sørge for at de ansatte har sikker tilgang til intern informasjon som ikke må komme på avveie. MDM gir RECO full kontroll på hvilke terminaler, som telefoner og nettbrett de til enhver tid har i systemet sitt. Om et nettbrett blir stjålet eller glemmes igjen, kan de enkelt stenge det og nulle det ut på et øyeblikk ved å trykke på en knapp på dashboardet.
- Det gir oss fin trygghet for at ikke informasjon kommer på avveie, forteller Tore Kyvik, CEO i RECO.
RECO har også overført Office 365 til Telenor, for å ha alle tjenestene de bruker fra samme leverandør.
Bedriften får:
En løsning som kan etterleve bedriftens egen policy
Styrt hvilke tjenester og innhold som skal tilgjengeliggjøres overfor de ansatte
Én kanal inn til relevante tjenester
Effektiv digitalisert manuelle prosesser
En ressurs- og kostnadsbesparende løsning
Kostnadskontroll og enkel budsjettering
Den ansatte får:
Frihet til å velge ønsket terminal, eventuelt med egenandel
Tydelige rammer for beløp/tidspunkt/historikk for bytte av enheter
Kun relevant informasjon basert på bedriftens avtale med Telenor
- Vi har til og med digitale visittkort, og på kontoret så bruker vi ikke fiber, der bruker vi 5G fra Telenor, forteller Michael Hugo Wilhelmsen, prosjektleder i RECO, fornøyd.