Alltid nok data med mobilabonnementet Flyt
Flyt fra Telenor sørger for at de ansatte har dekning i verdensklasse, og aldri går tomme for data. Roth Norge har til enhver tid ansatte ute hos kunder over hele landet, som må være tilgjengelige uansett hvor de er. Løsningen er Flyt-abonnementet, og flere av Telenors andre tjenester gjør det enda enklere for dem.
Roth har produsert og levert rørsystemer i både gulv, vegger og tak med fokus på drikkevann og vannbåren varme i mer enn 40 år. De opererer over hele landet, og har som mål å lage de beste produktene som oppfyller både markedets høye standarder og norske kunders forventninger. Da er de trygge på at Telenor har mobilabonnementene som leverer på samme premisser.
- Vi har brukt Telenor stort sett siden dag 1, for det er jo det eneste som fungerer. Som jeg har sagt mange ganger til folk som prøver å selge inn ting, det spiller ingen rolle om det er billig om det ikke fungerer, sier Morten Øren, daglig leder i Roth Norge.
- Telenor har den beste dekningen, jeg opplever aldri at signalet blir borte. Jeg bor i Sandefjord, kan fort kjøre opp til Hemsedal eller ned til Arendal, og da er det viktig at dekningen ikke blir borte.
De ansatte er avhengige av å alltid ha nok data når de er ute hos kunder, enten det er for å kunne kjøre presentasjoner eller sende dokumentasjon på forskjellige jobber. De bruker både telefon, iPad og PC når de er på farten, og kan ikke risikere å gå tomme for data. Derfor har de valgt Flyt-abonnementet, og en av fordelene de setter mest pris på er automatisk påfyll av data.
- Tidligere måtte vi jo stresse mye med det der. Vi fikk varsel på SMS og så måtte vi sende SMS tilbake og be om påfyll av mer data, men nå går det automatisk, forteller Morten videre. Når man bare noen ganger trenger mer data så fungerer dette fint og sørger for at de kan fokusere på levere gode rørløsninger.
Roth har også flere andre tjenester fra Telenor, som Mobilt Bedriftsnett og mPort. Alle medarbeiderne i Roth Norge bruker Mobilt Bedriftsnett som lar de ansatte selv sette sin status som opptatt om de for eksempel er i kundemøter. Da går anropet videre til en kollega. Etterpå ser de enkelt hvem som har ringt og hvem som har svart, og de går aldri glipp av et anrop fra kunder eller partnere.
mPort er Telenors nettbaserte innkjøpsportal, som gir de ansatte mer valgfrihet og samtidig sparer Roth for merarbeid og administrasjon. Portalen lar de ansatte styre mye selv, blant annet når de vil bytte eller trenger ny telefon. Da kan de gå inn og finne den modellen som passer deres behov best, så lenge den er innenfor de rammene ledelsen har bestemt. De kan bestille den direkte, uten at man må innom noe hovedkontor eller vente på godkjenning fra leder. Telefonen blir så satt opp til den ansatte og klar på kort tid.
Per Arne Egeberg, Distriktsleder for Sørlandet i Roth Norge er veldig glad i Telenor-appen Min Sky som er inkludert i mobilabonnementet Flyt og har ubegrenset lagring. Han bruker den flittig, spesielt rundt deling av bilder og dokumenter. Min Sky tar sikkerhetskopi av alle bilder og videoer på telefonen, og gjør det lett tilgjengelig for å sendes videre til for eksempel kunder eller hovedkontoret. Han kan også se bildene i en nettleser på PCen.
Telenors ledende sikkerhetsløsninger og anerkjente kundeservice var andre gode grunner for at Roth valgte Telenor.
- En viktig faktor for oss er jo sikkerheten, selvsagt, og Nettvern fra Telenor er jo inkludert i Flyt-abonnementet. Den bidrar til å trygge ikke bare firmaets data og informasjon, men også den personlige informasjonen til de ansatte, forteller Daglig leder Morten Øren.